beantwoord

Na overgang naar nieuwe glasvezelverbinding werkt vaste telefoon niet

• 12 juli 2019
  • 17 reacties
  • 779 keer bekeken

Reputatie 1
Zoals bij meerdere abonnees werk ook bij mij de vaste telefoon verbinding na 4 dagen nog altijd niet. Wel in gesprek toon en via de test vanuit de V10 gaat de telefoon netjes over. Hoe nu verder ?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 12 juli 2019, 14:51

Hallo @raderius. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je vaste telefoon nog niet werkt. Kan me voorstellen dat het erg vervelend is om niet bereikbaar te zijn. Als ik je aansluiting erbij pak zie ik dat op dit moment je telefoonnummer niet goed in je modem geregistreerd staat. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat je modem zich nog niet heeft aangemeld op ons netwerk. Vaak los je dit eenvoudig op door je modem een reset te geven. Je zet je modem dan terug naar de fabrieksinstellingen. Wil je dat eens proberen? Ik lees graag of dit heeft geholpen.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @raderius. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je vaste telefoon nog niet werkt. Kan me voorstellen dat het erg vervelend is om niet bereikbaar te zijn. Als ik je aansluiting erbij pak zie ik dat op dit moment je telefoonnummer niet goed in je modem geregistreerd staat. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat je modem zich nog niet heeft aangemeld op ons netwerk. Vaak los je dit eenvoudig op door je modem een reset te geven. Je zet je modem dan terug naar de fabrieksinstellingen. Wil je dat eens proberen? Ik lees graag of dit heeft geholpen.
Reputatie 1
Dank je voor de reactie. De modem resetten naar de fabrieksinstellingen kan misschien wel helpen maar ik heb in de LAN-configuratie de zaken naar mijn wensen geregeld en dat kan ik dan geheel opnieuw doen.
Wat ik niet goed begrijp is dat het modem er maandagmorgen er door de monteur is geplaatst en dat dan nu die aanmelding niet goed zou gaan. Als er een manier is om de instellingen te exporteren om ze later weer te kunnen importeren zou dat veel tijd schelen.
Reputatie 1
Ls,

Vanochtend maar de V10 vanuit het web-menu een reset gegeven wetende dat er weer de nodige zaken opnieuw gedaan moeten worden. In de default stand de telefoon getest en wat; de telefoon werkt.
Heel fijn maar wat jammer van het werk.
Mijn vraag is of na installatie dit probleem altijd zich voordoet. Zo ja dan zou dit in de handleiding vermeld moeten worden zodat men weet dat er na het doorzetten van de telefoon nog een reset nodig is.
Overigens nog wel bedankt voor de vlotte oplossing.
Reputatie 7
Badge +9
Ik lees dat je je modem toch een reset hebt gegeven en Vast Bellen nu werkt, @raderius. Dat is mooi. Het is natuurlijk wel vervelend dat je daardoor je modem opnieuw naar wens hebt moeten configureren. Ik kan me levendig voorstellen dat daar veel werk in heeft gezeten.

Soms komt het voor dat het modem niet goed is gekoppeld in ons achterliggende beheersysteem. De monteur kan dat niet controleren, want die kijkt enkel of het signaal werkt. Internet en iTV werkten al wel. Pas daarna gaat de Vast Bellen order lopen. Het kan maximaal 24 uur duren voor vaste telefonie werkt. Wel is het dan belangrijk dat het modem juist is gekoppeld, omdat anders het telefoonnummer niet in het modem geregistreerd kan worden. Als een modem niet is gekoppeld, dan is dat vaak eenvoudig op te lossen door het modem te resetten, omdat de koppeling dan opnieuw wordt gemaakt.

Ik hoop dat dit iets meer inzicht geeft en duidelijkheid biedt. Als je nog ergens vragen over hebt, dan lees ik het graag. 🙂
Reputatie 1
Ls,

Dank voor de uitleg. Alles leek opgelost en tijdens de directe test is het niet opgevallen maar,..
Bij het opnemen van de 'haak' is er geen kiestoon te horen. Ik heb met een andere telefoon nagegaan of het niet aan mijn telefoon ligt maar nee ook geen kiestoon. Minder lastig wat bellen en gebeld worden werkt naar behoren maar toch. Heb je daar ook nog een oplossing voor?

Groet.
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan, @raderius. Ik heb de instellingen zojuist een zetje gegeven. Heb je ook gecontroleerd of je telefoon op tone of pulse staat? Deze moet op tone staan. Als je een 9 intoetst hoor je dan een pieptoon?
Reputatie 1
Ls,

Als ik een 9 in toets dan blijft het stil. Pas als ik naar een willekeurig nummer laat bellen dan hoor ik het aflopen van te bellen het nummer. Overigens is er aan het (DECT) toestel na de overgang niets veranderd dus...

Groet.
Reputatie 7
Badge +9
Gek dat je helemaal niets hoort, @raderius. Ik durf je zo ook niet te vertellen waar het dan nu misgaat, gezien je wel gewoon kunt uitbellen en gebeld kunt worden. Ik heb daarom een melding gemaakt bij onze Technische Dienst. Zodra ik een update heb, dan laat ik het aan je weten.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @raderius. Er is nog niet meer duidelijkheid helaas. De Technische Dienst heeft een aantal voorbeelden nodig van gesprekken waarbij je tegen dit probleem aan loopt. Zou je mij in ieder geval drie voorbeelden kunnen doorsturen in een privéberichten met de datum, het tijdstip en het gebelde nummer?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de voorbeelden doorgegeven, @raderius. Ik hoop van harte dat ik je snel van een update kan voorzien.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @raderius. Excuses dat mijn terugkoppeling even op zich heeft laten wachten. De lijn is helemaal onderzocht, maar er zijn geen bijzonderheden aangetroffen. Alles zou naar behoren moeten werken. De kiestoon krijg je als je de groene knop indrukt. ☺ Kan je bevestigen dat alles werkt?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @raderius. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het probleem is opgelost. Als je nog wel ergens mijn hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.
Reputatie 2
Zoals bij meerdere abonnees werk ook bij mij de vaste telefoon verbinding na 4 dagen nog altijd niet. Wel in gesprek toon en via de test vanuit de V10 gaat de telefoon netjes over. Hoe nu verder ?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Ik zit met hetzelfde probleem; geen telefoon 3 dagen na overgang.
Hoe kan ik die test doen en wat test ik dan? En waar vind ik meer informatie om dit probleem op te lossen? Is er een soort Q&A, stappenplan bij problemen na overstap?
@bickel

Je kent dit stappen plan?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/ik-kan-niet-bellengebeld-worden-met-mijn-vaste-telefoon.htm

Meestal is het herstarten van het glasvezel modem (30 sec stroomloos) en een reset van je V10 voldoende om het bellen weer werkend te krijgen.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @bickel. Goed dat je dit aangeeft. Ik zie dat @nelly jacoba je al op weg heeft geholpen. Is het met dat stappenplan gelukt om je telefoon aan de praat te krijgen? Ik zie aan deze kant in ieder geval dat je telefoonnummer geregistreerd staat in je modem.
Reputatie 2
Ik heb het net gedaan en het werkt. Heeft even geduurd, maar tijdgebrek en angst om niet draadloos te kunnen internetten weerhielden me ervan.

De reset met de paperclip was wel een uitdaging vanwege de plek waar de Experia hangt. De volgende keer laat ik hem ergens anders ophangen, maar ik wist vooraf niet dat ik ooit met een paperclip in dat ding zou moeten prikken. Op 2,20 m hoogte.
Nu alleen nog het modem weer opnieuw inrichten en dan zou alles weer moeten werken.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @bickel. Bedankt voor je update. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de reset wat voeten in de aarde had, als ik dit zo lees. Hoe dan ook: ik ben blij te lezen dat je inmiddels ook weer kunt bellen en gebeld kunt worden. Laat het gerust weten als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt.

Reageer