beantwoord

Melding voicemail glasvezel

• 19 februari 2019
  • 11 reacties
  • 376 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,
Bij mijn glasvezelabonnement heb ik vaste telefoon.
Graag wil ik weten wie mij gebeld heeft op de vaste lijn en of er een voicemail is ingesproken.
Liefst met de tijd en dag-aanduiding.
Zoals dat gaat bij mijn mobieltje.
Voor de vaste lijn kreeg ik voorheen een email met een geluids-bijlage, voor wie ingesproken had.
Handig zou zijn dat ik kan zien wiens telefoontje ik net gemist heb, al hollend de trap af, en bij voice-mail of er eentje is.
Nu kom ik dat niet te weten.
Is dat een ommisie van mijn telefoontoestel of kan ik voice-mail en /of gemiste oproepen anders instellen?
Mijn handy voor de vaste lijn is een vrij goedkope, misschien een beter toestel aan schaffen?

Groeten Jan Willem
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 28 februari 2019, 08:59

Op de vaste, niet draagbare telefoon, geeft het zelfde resultaat.
ik denk dat we er maar mee ophouden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ja, we lopen zo inderdaad een beetje vast. 😞 Ik wil je graag helpen, maar op afstand gaat dat toch iets lastiger. Je zou eventueel nog langs een Telfort winkel kunnen gaan om het probleem daar eens voor te leggen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Beste @Jan Willem8. Welkom hier op het Forum. Ik begrijp dat je een aantal vragen hebt over voicemail bij Vast Bellen. De functie 'Voicemail in e-mail' is helaas komen te vervallen in 2017.

Een alternatief is om een Voicemail Belbericht in te stellen. Dan krijg je een melding als er een nieuw voicemailbericht is ingesproken met het nummer 1233 als gemiste oproep op het display van je vaste telefoon. Daarvoor moet je wel thuis zijn en een display op je telefoon hebben, dus ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen uitkomst biedt. Op deze pagina lees je hoe je het Voicemail Belbericht instelt.

In het logboek van je telefoon voor oproepen zou je overigens ook moeten kunnen zien wie jou heeft gebeld.

Geeft dit voldoende antwoord op jouw vraag? 🙂
Reputatie 1
Beste Natasja
Dank voor je reactie,
Ik heb je link naar
deze pagina Voicemail Belbericht
gevolgd
maar ik kom niet in het hoofdmenu als ik "Bel 1233 en ga naar het hoofdmenu"volg, maar kom in "spreek uw welkomsboodschap in", ik kom dus niet verder dan stap 1.
Hoe kom ik in het hoofd menu?
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Jan Willem8. Bedankt voor je bericht. Kom je wel verder als je een welkomstboodschap inspreekt? Je kunt ook voor een standaard begroeting kiezen. Dit doe je als volgt:
  1. Bel 1233;
  2. Toets 1 voor 'Begroetingen';
  3. Toets 3 voor 'Begroetingenlijst';
  4. Kies voor de standaard begroeting;
  5. Toets 5 om te activeren.
Wat gebeurt er als je 1233 belt en vervolgens direct 2 intoetst? Wat hoor je dan precies?
Reputatie 1
Nou ,ik heb een welkomstboodschap ingesproken en een toegangscode ingevoerd, maar kom nog steeds niet bij Voicemail belbericht
Ik kom wel in instellingen via toets 2, maar vind geen belbericht activeren of zo.
Dus tot toets 2 gaat het goed en dan?
Reputatie 8
Badge +10
Nou ,ik heb een welkomstboodschap ingesproken en een toegangscode ingevoerd, maar kom nog steeds niet bij Voicemail belbericht
Ik kom wel in instellingen via toets 2, maar vind geen belbericht activeren of zo.
Dus tot toets 2 gaat het goed en dan?

Vervelend dat het niet lukt, Jan Willem. Je komt dus wel bij 'Instellingen' terecht door de 2 in te toetsen? Je moet dan vervolgens kiezen voor optie [4] 'Meer instellingen'. Daarna toets je [6] in om bij 'Melding bij voicemailberichten' terecht te komen. Lukt dat wel? Zo niet, kun je dan toelichten wat er gebeurt als je [4] intoetst, nadat je bij 'Instellingen' bent beland?
Reputatie 1
Beste Natasja
Goed, Via 1233 en toets 2 kom ik in instellingen, dan 4 (notificatie), dan 1 (nummermelding staat aan )
waarna 6 geeft : geen geldige keuze, verbing wordt verbroken.
Als na 1 (nummermelding staat aan ) staat, krijg ik dan een melding van 1233 dat er Voicemail belbericht is?
Reputatie 8
Badge +10
Beste Natasja
Goed, Via 1233 en toets 2 kom ik in instellingen, dan 4 (notificatie), dan 1 (nummermelding staat aan )
waarna 6 geeft : geen geldige keuze, verbing wordt verbroken.
Als na 1 (nummermelding staat aan ) staat, krijg ik dan een melding van 1233 dat er Voicemail belbericht is?

Je kunt dus na te kiezen voor optie [4] 'Meer instellingen' niet kiezen voor optie [6] 'Melding bij voicemailberichten? Wat gebeurt er als je na optie [4] wel direct optie [6] intoetst? Krijg je dan ook de melding dat het geen geldige keuze is en de verbinding wordt verbroken? Na optie [6] 'Melding bij voicemailberichten' kies je pas voor optie [1] 'Aanzetten belbericht'. Excuses voor de hoeveelheid vragen, maar het is voor mij lastig om het probleem waar je tegenaan loopt te reproduceren, omdat ik niet mee kan luisteren. ☺
Reputatie 1
code:
als ik na 4 instellingen    6 intoets krijg ik nog steeds "geen geldige keuze, de verbinding wordt verbroken."

Het maakt geen verschil of ik snel 6 intoets of de gesproken tekst afwacht.
ik zou je hoog uit mee kunnen laten luisteren als ik mijn mobiele telefoon naast de vaste lijn houd, maar dan moet ik je eerst kunnen bellen.
Reputatie 8
Badge +10
Dat is lastig, @Jan Willem8. Via [2] > [4] > [6] > [1] zou het moeten lukken. Het maakt inderdaad niet uit met wat voor snelheid je de cijfers intoetst. Heb je de mogelijkheid om te testen of het met een ander toestel wel lukt? Of is er eventueel iemand in je omgeving die het ook nog eventjes voor je kan proberen?
Reputatie 1
Reputatie 8
Badge +10

Ja, we lopen zo inderdaad een beetje vast. 😞 Ik wil je graag helpen, maar op afstand gaat dat toch iets lastiger. Je zou eventueel nog langs een Telfort winkel kunnen gaan om het probleem daar eens voor te leggen.

Reageer