beantwoord

Melding van nieuwe voicemail

Vroeger kreeg ik een e-mail bericht wanneer er een voicemail is ingesproken op mijn vaste telefoon. Dit gebeurt al een geruime tijd niet meer en dat is heel vervelend, Ik mis belangrijke berichten omdat ik niet eens weet dát er gebeld is. Is dit te verhelpen? Een sms-bericht, e-mail, het maakt niet uit wat, als ik het maar weet.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 september 2018, 15:33

Hoi Patty, je geeft aan dat optie 6 niet meer bestaat? Dat is wel apart. Nu ben ik benieuwd of het gaat om Vast bellen of Mobiel bellen. Daar zijn namelijk verschillende instructies voor.

Voor vast bellen geldt:
Bel 1233 en ga naar het hoofdmenu.
◦Optie [2] instellingen.
◦Optie [4] meer instellingen.
◦Optie [6] melding bij voicemailberichten.
◦Toets [1] aanzetten belbericht

Voor Mobiel:
1.Bel 1233
2.Kies optie 2 voor instellingen.
3.Kies optie 4 voor meer instellingen.
4.Kies optie 5 voor sms bij gemiste oproep.

Ik ben benieuwd.

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Helemaal opgelost kan het volgens mij niet worden, maar misschien kun je iets met dit antwoord van Telfort:
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/notificatie-ingesproken-voicemail-bericht-vast-bellen-60911/index1.html#post521909
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Patty Schutte, ik begrijp dat je veel voicemailberichten mist. Dat is natuurlijk niet fijn. Nu kreeg je daar eerder inderdaad een mail van. Helaas kan dit niet meer. Je kan nog wel een belbericht instellen zoals je ook op de pagina leest die GJC stuurde. Je krijgt dan een gemiste oproep van 1233. Kun je daar verder mee.
Bedankt voor de reactie. Ik heb de stappen uitgevoerd in het bericht, De stap "Optie [6] melding bij voicemailberichten", bestaat alleen niet (meer?). Ik heb wel "1 notificatiebericht" aangezet, waarschijnlijk krijg ik een notificatie wanneer er een voicemail is ingesproken. Ik ben alleen benieuwd wat voor notificatie dat is, een email, een sms? Het maakt me niet uit wat, als ik het maar weet.
Reputatie 8
Badge +19
De notificatie komt zoals Bart al aangeeft van nummer 1233 dus dat zal een SMS zijn... 😉
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Patty, je geeft aan dat optie 6 niet meer bestaat? Dat is wel apart. Nu ben ik benieuwd of het gaat om Vast bellen of Mobiel bellen. Daar zijn namelijk verschillende instructies voor.

Voor vast bellen geldt:
Bel 1233 en ga naar het hoofdmenu.
◦Optie [2] instellingen.
◦Optie [4] meer instellingen.
◦Optie [6] melding bij voicemailberichten.
◦Toets [1] aanzetten belbericht

Voor Mobiel:
1.Bel 1233
2.Kies optie 2 voor instellingen.
3.Kies optie 4 voor meer instellingen.
4.Kies optie 5 voor sms bij gemiste oproep.

Ik ben benieuwd.
Reputatie 5
Badge +8
Is het gelukt met de voicemail Patty? Ik hoor het graag.
Het gaat om vast bellen. De instructie die je geeft klopt niet. Ik heb de stappen nogmaals uitgevoerd, maar het is echt anders dan je omschrijft. Optie [4] wordt genoemd "Notificatie instellingen", die heb ik dus ingedrukt. Daarna is er geen Optie [6] , maar aleen om optie undefined] om notificatie aan te zetten. Dat heb ik uiteraard (weer) gedaan. Geen idee waarop ik een notificatie.op ontvang. Helaas heb ik inmiddels al weer een voicemailbericht gemist, heel vervelend, ik had daar 4 dagen geleden op moeten reageren.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Patty, mijn collega is met vakantie, daarom neem ik je vraag van hem over. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je Voicemail berichtjes mist, en zeker als ze belangrijk zijn!
Gaat het nu beter, sinds je die instellingen voor de notificatie hebt aangepast? Dat zorgt ervoor dat je een gemiste oproep ziet van 1233, dus van de Voicemail, als seintje dat je een Voicemail bericht hebt. Je kan de uitleg hier nog teruglezen als je dat handig vindt.
Bedankt voor de reactie. Ik begrijp nu dat de notificatie bestaat uit een gemiste oproep van 1233 op de vaste telefoon. Dat wist ik niet. Ik heb deze week geen voicemails gekregen, dus ik weet niet of het werkt. Voortaan moet ik altijd als ik thuis kom op de telefoon kijken of ik er een voicemail is. Nu weet ik dat. Beetje jammer, want ik kan dit pas controleren als ik weer thuis ben en moet er aan denken dat voortaan altijd te doen. Het oude systeem met een e-mail als notificatie met het afspeelbare bericht als bijlage was voor mij fantastisch, ik wist altijd gelijk dat er een bericht was, ook als ik in het buitenland was.
Maar goed, ik weet nu waar ik voortaan op moet letten.
Reputatie 1
Neem een "ouderwets" antwoord apparaat. Heeft bovendien het voordeel dat je kan luisteren wie het is voordat je de telefoon aanneemt. Tip : Tiptel 212clip voor €10 op de bekende verkoop site. Nee hij is niet van mij, maar ik heb al jaren dezelfde.
Reputatie 3
Badge +3
Fijn dat we de kink in de kabel gevonden hebben Patty! Ik snap, zeker na lezen van je reactie, dat dit voor jou minder handig is. Ik hoop dat het went, of dat je een andere oplossing kan vinden, zoals de suggestie die arie61 hierboven gedaan heeft 🙂

Reageer