beantwoord

[Melding] Bellen via Telfort werkt niet (opgelost)

  • 12 mei 2019
  • 45 reacties
  • 2019 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanochtend (12 mei) lukt bellen via de vaste lijn (telfort glasvezel) niet. Gebeld worden ook niet (getest met mobiele telefoon). Na het kiezen van een telefoonnummer alleen diepe stilte op de lijn, als we proberen de vaste lijn te bellen met een mobiel dan krijgen we direct de voicemail. Via de Telfort website staat op ons adres geen storing gemeld. Helaas staat onze modem (Genexis) ook niet in de probleemoplosser. Wel heb ik deze al een keer gereset, zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat er met het bellen aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 mei 2019, 09:50


Onderwerp: Telefonie werkt niet bij oud glas abonnementen.

Beschrijving: Telefonie werkt niet

Verwachte datum van oplossing: 13-05-2019

-------

Update #1 maandag 13 mei 2019 09:50: Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak, de storingsmelding is toegevoegd aan de website.

Update #2 maandag 13 mei 2019 11:45: De specialisten geven aan dat het opgelost lijkt te zijn, zou iedereen kunnen controleren of het inderdaad weer werkt?

Update #3 maandag 13 mei 2019 12:30: De storing is verholpen. De oorzaak bleek buiten ons netwerk te liggen, we hebben de beheerders van dat netwerk gevraagd om dit te onderzoeken en zij hebben het daarmee kunnen oplossen.
Bekijk reactie

45 reacties

Reputatie 8
Badge +9
@Galdor68 dat klopt. In ons netwerk was alles 'online', waardoor internet en televisie wel werkten. Er ging iets mis bij een leverancier van ons, daarom hebben wij de beheerder daar ingeschakeld en hebben zij het probleem verholpen.

En je tweede punt klopt ook. Zo gauw de KPN klantenservice ingericht is om ook Telfort klanten te kunnen helpen, dan laten we dit uiteraard op het forum weten 🙂
Dat is fijn om te lezen, de storing is daarmee weer verholpen dus! De oorzaak bleek buiten ons netwerk te liggen, we hebben de beheerders van dat netwerk gevraagd om dit te onderzoeken en zij hebben het daarmee kunnen verhelpen. Jullie kunnen nu weer gebruik maken van de telefonie.
Buiten 'ons' netwerk?

@JanD klopt echter dit betrof Telfort klanten meer specifiek oude propositie klanten. Nu zijn de KPN medewerkers op het KPN forum wel goed maar ook die zijn niet van dit oude netwerk op de hoogte, zelfs de Telfort medewerkers moeten anders denken als het over oud glas gaat.

De KPN klanten service hebben wij simpel weg niks aan. Zover ik weet is deze service nog niet voor Telfort klanten het contact nummer.
Reputatie 8
Badge +7
Op zondagen kunnen die nergens worden doorgegeven helaas, alle klantenservice afdelingen zijn dan namelijk gesloten. Op zaterdagen zijn we wel open.
Hallo @Jasper - Telfort ,
ik ben zo vrij het niet met je eens te zijn,
de KPN klantenservice is 24/7 op een gratis nummer bereikbaar.
Reputatie 2


Graag de oude propositie opnemen in de storingsinventarisatie. We mogen er tenslotte nog een jaar gebruik van maken
Dat is maar de vraag, zodra je aan de beurt bent krijg je bericht en moet je binnen 4 weken over op de nieuwe propositie.


Uitrol tot voorjaar 2020 dus als he geluk hebt mag je nog een jaar genieten.
Reputatie 8
Badge +11
Op zondagen kunnen die nergens worden doorgegeven helaas, alle klantenservice afdelingen zijn dan namelijk gesloten. Op zaterdagen zijn we wel open.
Reputatie 2
Waarom kunnen we een dergelijke storing in het weekend eigenlijk niet doorgeven?
Reputatie 1
De telefoon doet het weer, meteen een onbekende beller maar die belt soms wel 10 keer per week, gelukkig niet in het weekend.
Hoefde het modem niet te resetten, kwam automatisch weer online.😊
Reputatie 8
Badge +11
Dat is fijn om te lezen, de storing is daarmee weer verholpen dus! De oorzaak bleek buiten ons netwerk te liggen, we hebben de beheerders van dat netwerk gevraagd om dit te onderzoeken en zij hebben het daarmee kunnen verhelpen. Jullie kunnen nu weer gebruik maken van de telefonie.
Reputatie 1
Hallo Jasper, het werkt inderdaad weer.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @minite, @agerrits, @Donald 47, @qu424956, @lidewijde, @fbo, @FransH2019, @br429140, @bickel, @Stevelowland, @marjo1960, @Simar, @lu675672, @eric123456 en @pietcorneel. Vanuit de specialisten krijg ik door dat de telefonie nu weer zou moeten werken. Kunnen jullie voor ons testen of jullie weer kunnen bellen en gebeld worden?
Reputatie 8
Badge +11


Onderwerp: Telefonie werkt niet bij oud glas abonnementen.

Beschrijving: Telefonie werkt niet

Verwachte datum van oplossing: 13-05-2019

-------

Update #1 maandag 13 mei 2019 09:50: Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak, de storingsmelding is toegevoegd aan de website.

Update #2 maandag 13 mei 2019 11:45: De specialisten geven aan dat het opgelost lijkt te zijn, zou iedereen kunnen controleren of het inderdaad weer werkt?

Update #3 maandag 13 mei 2019 12:30: De storing is verholpen. De oorzaak bleek buiten ons netwerk te liggen, we hebben de beheerders van dat netwerk gevraagd om dit te onderzoeken en zij hebben het daarmee kunnen oplossen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo allen, zoals jullie zien hebben we een aantal topics hierover samengevoegd. Er speelt een storing met de telefonie, via dit centrale topic zullen we jullie op de hoogte houden van de situatie en de voortgang.
Ik heb vorige week gesproken om mijn abbonement te wijzigen.
Dit zal per 3 juli ingaan.
Nu heb ik een telefoonstoring.
Wat ik ook doe, dus al veel nummesrs gebeld en kosten gemaakt, ik kom via alle routes terecht dat ik een mail krijg en moet lezen bij wijzigen abbonement.
Maar het zou nog niet gewijzigd moeten zijn en de storing is er.
Waar moet ik nu heen?

Gr. Frans
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @qu424956 ,
ik heb het probleem aangekaart bij het Telfort-moderatieteam, er is nu een case aangemaakt en aan een oplossing wordt gewerkt.
Het is een algemeen probleem hoofdzakelijk bij glasvezelklanten.
Reputatie 1
Vanochtend om 9:30 het Genesis modem opnieuw gereset door hem uit en weer aan te zetten maar de led voor de telefoon brand nog steeds niet.
Reputatie 1
Ook hier in Berkelland sinds 12 mei geen vast bellen mogelijk. Lampje op Genexis glasvezelmodem brandt niet.
Resetten door enige tijd de stroom te onderbreken geeft ook geen resultaat.
Na meer dan 20 uur storing wordt het tijd dat het probleem opgelost wordt.

Graag de oude propositie opnemen in de storingsinventarisatie. We mogen er tenslotte nog een jaar gebruik van maken

Dat is maar de vraag, zodra je aan de beurt bent krijg je bericht en moet je binnen 4 weken over op de nieuwe propositie.
Reputatie 2
Klopt hier hetzelfde. Er waren nog meer meldingen op dit forum hierover, maar die lijken gewist te zijn. Helaas is de storing na 21 uur nog niet gewist.

En een melding op de site zie ik nog steeds niet
Reputatie 2
Vraag 1: kan ook dit modem in de storingsafdeling op worden genomen?
Wij deden dezelfde ontdekking en hebben het zelfde verzoek.

Graag de oude propositie opnemen in de storingsinventarisatie. We mogen er tenslotte nog een jaar gebruik van maken
Reputatie 2
Is een landelijke storing.
Reputatie 2
Sinds vanochtend geen telefonie mogelijk. LED telefonie op glasvezelmodem uit; restart helpt niet. Telfort meldt geen storing op postcode,huisnummer. Oja? waarom werkt het dan niet????
Gaarne snel oplossen.

Op allestoringen.nl te zien dat dit in Lelystad, Leeuwarden Nijmegen en alles daartussen zo’n beetje geldt voor vast bellen sinds 11:00. Dat is nu al ruim 4 uur.

Lijkt genegeerd te worden omdat er door Telfort op de website geen melding van wordt gemaakt.
Dus graag een reactie en erkenning dat er een storing is en wat eraan gedaan wordt.
Sinds vanochtend geen telefonie mogelijk. LED telefonie op glasvezelmodem uit; restart helpt niet. Telfort meldt geen storing op postcode,huisnummer. Oja? waarom werkt het dan niet????
Gaarne snel oplossen.
Als 'oude' klant gebruik ik nog steeds het Genexis glasvezel modem. Vorig jaar kreeg ik bericht dat dit door Telfort/KPN zou worden vervangen maar is nooit gebeurd. Telfort zweeg daar verder over in alle talen maar heeft wel een verhoging van de abonnementsprijzen aangekondigd.

Nu STORING op mijn vaste telefoonlijn. Kan niet bellen of gebeld worden. Indicator op Genexis modem knippert.

Bij de online modemkeuze in het onderdeel storing op de telfort website is het Genexis modem niet aangegeven. Er zijn vast meer klanten met dit modem.

Vraag 1: kan ook dit modem in de storingsafdeling op worden genomen?

Vraag 2: Hoe kan mijntelefoonverbinding weer worden hersteld?
Reputatie 1
Al hele dag geen telefoon meer mogelijk met Genexis glasvezel modem , in gesprek en andere kant de voice mail.
Laatste tijd meer klachten met “ oude” glasvezel pakket.
Waar ik mij het nog het meest aan stoor dat het klachten regent en Telfort gewoon zwijgt.
ook bij een postcode check zijn er volgens Telfort geen storingen.
twitter en downdetector enz. geven echter een heel ander beeld....

Telfort laat eens wat van je horen en los het op !!!!!
Reputatie 1
Goedemiddag.
Vanaf gisteren kunnen we niet gebeld worden en zelf bellen.
Als we gebeld worden krijgen de bellers gelijk voicemail en als wij bellen is de telefoon bezet volgens de melding.
Een gigaset C620a.
Telefoon is pas nieuw. En we hebben de procedure uit boekje gevolgd.De telefoons werken prima.
We hebben Telfort als provider
Weet u misschien wat er aan de hand is

gr Marjov

Reageer