beantwoord

[Melding] Bellen via Telfort werkt niet (opgelost)

  • 12 mei 2019
  • 45 reacties
  • 2008 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanochtend (12 mei) lukt bellen via de vaste lijn (telfort glasvezel) niet. Gebeld worden ook niet (getest met mobiele telefoon). Na het kiezen van een telefoonnummer alleen diepe stilte op de lijn, als we proberen de vaste lijn te bellen met een mobiel dan krijgen we direct de voicemail. Via de Telfort website staat op ons adres geen storing gemeld. Helaas staat onze modem (Genexis) ook niet in de probleemoplosser. Wel heb ik deze al een keer gereset, zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat er met het bellen aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 mei 2019, 09:50


Onderwerp: Telefonie werkt niet bij oud glas abonnementen.

Beschrijving: Telefonie werkt niet

Verwachte datum van oplossing: 13-05-2019

-------

Update #1 maandag 13 mei 2019 09:50: Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak, de storingsmelding is toegevoegd aan de website.

Update #2 maandag 13 mei 2019 11:45: De specialisten geven aan dat het opgelost lijkt te zijn, zou iedereen kunnen controleren of het inderdaad weer werkt?

Update #3 maandag 13 mei 2019 12:30: De storing is verholpen. De oorzaak bleek buiten ons netwerk te liggen, we hebben de beheerders van dat netwerk gevraagd om dit te onderzoeken en zij hebben het daarmee kunnen oplossen.
Bekijk reactie

45 reacties

vaste telefonie ligt er weer eens uit
word wel vervelend
Het zelfde probleem heb ik ook . De vaste telefoon geeft een bezet toon en heb alles gedaan wat ik moet doen zoals de glasvezel modem (Genexis) uitgeschakeld en weer ingeschakeld en ook de vaste telefoon verbinding uitgetrokken en weer aangesloten. Ik vind het zeer irritant.
Reputatie 1
Kan op dit moment niet bellen met mijn vaste telefoon, de kiestoon hoor ik wel maar dan wordt het stil.
Ook bellen naar mijn vaste telefoon gaat niet, krijg meteen de melding over de voicemail van de vaste telefoon.
Reputatie 1
Hallo @minite,

Ook wij hebben sinds vanochtend problemen met onze telefoonverbinding (glasvezel oude propositie met genesis modem). Misschien zelfs gisteren al, maar dat weten we niet zeker. Meerdere malen het modem gereset (ook met een periode van meer dan 20 seconden), maar het probleem blijft. Het lampje van bellen op de genesis blijft uit. Als we ons nummer bellen dan krijgen we direct de voicemail en het bellen met de vaste telefoon werkt niet. @Telfort Kunnen jullie hier zo spoedig mogelijk naar (laten) kijken.
Reputatie 1
Hallo @qu424956,

Ook wij ondervinden vergelijkbare problemen met onze telefoonverbinding. Er zijn reeds meerdere topics met dit probleem terug te vinden op het forum. Mogelijk dat er aan zijde van Telfort iets mis is gegaan. Van welk soort modem maken jullie momenteel gebruik? toevallig ook het Genesis modem? @minite had, net als wij dit probleem op basis van de oude propositie. Als je de storingsmelder via de website probeert, dan komt de genexis modem daar niet meer voor. Als of de oude propositie officieel geen ondersteuning meer nodig heeft.
Reputatie 1
Ook wij hebben het Genesis modem, lampje van de telefoon is uit, ook het modem uit en aangezet.
Verder doet internet (logisch) en TV het.
Reputatie 1
Klinkt heel herkenbaar. Internet doet het wel gewoon, vreemd genoeg.
Nogmaals de modem een reset gegeven, maar nog steeds zonder resultaat.
Het lampje van de telefoonlijn knippert steeds 2x kort en dan een pauze.
Reputatie 1
Hallo @minite,

Wij hebben niet exact gelet op de lampjes nadat het modem opnieuw van stroom werd voorzien. Naar onze mening blijft het telefonie lampje gewoon uit. Ook @qu424956 heeft een vergelijkbaar topic gestart. We hebben allen hetzelfde probleem in combinatie met de oude propositie (genexis modem). Het lijkt alsof in combinatie daarmee iets is misgegaan.
Reputatie 1
Beste @agerrits,

Naast twee andere forumbezoekers ondervinden wij ook problemen met telefonie in combinatie met de oude propositie (genexis modem). Van welk soort propositie maakt u gebruik?
Hoe vaak ondervinden jullie problemen met de telefonie?
de genexis versie
Sinds gisteren geen vaste telefoonverbinding meer. Komt regelmatig voor. Heel vervelend op
moederdag.
Vandaag ontdekt dat ik niet kan bellen met of gebeld worden op mijn vaste telefoonlijn.
Wanneer ik via mijn mobiel (ook van Telfort) ga bellen naar mijn vaste lijn, kom ik meteen in mijn voice-mail terecht.
Ik krijg een email van "Telfort Glasvezel" dat er een "nieuw Telfort voicemailbericht" heb ontvangen.
Probeer ik te bellen naar mijn eigen mobiel dan krijg ik een kiestoon en ik hoor dat mijn vaste toestel gaat bellen maar mijn mobiele telefoon gaat niet over!

Dus Telfort, wat is er aan de hand!

Mvg.
Vaste telefoonlijn werkt niet, geen storing bekend (glasvezel). Procedure gevolgd om het probleem op te lossen (resetten), echter zonder resultaat. Lampje telefoon op glasvezelmodem blijft knipperen. Dus dit lijkt wel op een storing van Telfort. Wat is er aan de hand?
We komen er net achter dat het niet meer mogelijk is voor mensen om ons te bellen (glasvezel). Als je ons nummer belt krijg je te horen dat het nummer niet bereikbaar is.
Sinds vanmiddag kunnen we niet bellen of gebeld worden. We wonen in postcodegebied 7151. Het telefoonlampje op de modem is uit en blijft ook na een stroomonderbreking uit. De laatste weken/maanden ervaren we vaker problemen met de telefoon. Erg vervelend.
Vaste telefoon ligt eruit, ook bij de buren in de straat.
Storing begon deze morgen (12-05-2019).
Op de Genexis modem brand het telefoon lampje niet, reset modem helpt niet.
wat doen we eraan ?
Versneld overstappen naar de nieuwe propositie, gaat wel veel mis lijkt het met de oude.

En er zijn er meer als twee naast jullie, tel er pagina 1 via de mobiel al 8 meer, denk dat er iets goed mis is bij Telfort Telefonie op de oude glas, wij hebben nog gewoon verbinding op de nieuwe.
Sinds vanmorgen (12-05) werkt de vaste telefoonlijn niet; internet en tv wel. Bij Telfort is geen storing bekend (glasvezel). Procedure gevolgd om het probleem op te lossen (resetten), echter zonder resultaat. Lampje telefoon op glasvezelmodem (Genexis) blijft uit. (Postcode 6086)
Reputatie 1
postcode gebied 3906 hier het zelfde probleem.krijg gelijk de voicemail als we bellen naar vast en krijg ook gelijk een email.
telfort wat is hier aan de hand
mvg
Reputatie 1
Goedemiddag.
Vanaf gisteren kunnen we niet gebeld worden en zelf bellen.
Als we gebeld worden krijgen de bellers gelijk voicemail en als wij bellen is de telefoon bezet volgens de melding.
Een gigaset C620a.
Telefoon is pas nieuw. En we hebben de procedure uit boekje gevolgd.De telefoons werken prima.
We hebben Telfort als provider
Weet u misschien wat er aan de hand is

gr Marjov
Reputatie 1
Al hele dag geen telefoon meer mogelijk met Genexis glasvezel modem , in gesprek en andere kant de voice mail.
Laatste tijd meer klachten met “ oude” glasvezel pakket.
Waar ik mij het nog het meest aan stoor dat het klachten regent en Telfort gewoon zwijgt.
ook bij een postcode check zijn er volgens Telfort geen storingen.
twitter en downdetector enz. geven echter een heel ander beeld....

Telfort laat eens wat van je horen en los het op !!!!!
Als 'oude' klant gebruik ik nog steeds het Genexis glasvezel modem. Vorig jaar kreeg ik bericht dat dit door Telfort/KPN zou worden vervangen maar is nooit gebeurd. Telfort zweeg daar verder over in alle talen maar heeft wel een verhoging van de abonnementsprijzen aangekondigd.

Nu STORING op mijn vaste telefoonlijn. Kan niet bellen of gebeld worden. Indicator op Genexis modem knippert.

Bij de online modemkeuze in het onderdeel storing op de telfort website is het Genexis modem niet aangegeven. Er zijn vast meer klanten met dit modem.

Vraag 1: kan ook dit modem in de storingsafdeling op worden genomen?

Vraag 2: Hoe kan mijntelefoonverbinding weer worden hersteld?
Sinds vanochtend geen telefonie mogelijk. LED telefonie op glasvezelmodem uit; restart helpt niet. Telfort meldt geen storing op postcode,huisnummer. Oja? waarom werkt het dan niet????
Gaarne snel oplossen.
Reputatie 2
Sinds vanochtend geen telefonie mogelijk. LED telefonie op glasvezelmodem uit; restart helpt niet. Telfort meldt geen storing op postcode,huisnummer. Oja? waarom werkt het dan niet????
Gaarne snel oplossen.

Op allestoringen.nl te zien dat dit in Lelystad, Leeuwarden Nijmegen en alles daartussen zo’n beetje geldt voor vast bellen sinds 11:00. Dat is nu al ruim 4 uur.

Lijkt genegeerd te worden omdat er door Telfort op de website geen melding van wordt gemaakt.
Dus graag een reactie en erkenning dat er een storing is en wat eraan gedaan wordt.

Reageer