beantwoord

Lastig probleem

• 22 februari 2017
  • 5 reacties
  • 295 keer bekeken

Een heel verhaal , ik post het maar zo compleet mogelijk in de hoop op een oplossing , sinds ik Telfort gebruik heb ik wat problemen , mijn tv is elke week verdwenen ( meestal zondag ) , na een modem reset is dat weer terug , na de reset laad ik een config file in de modem ( wifi uit , en wat dns settings ) daarna kan ik weer een week vooruit , kon hier mee leven want Telfort heeft zijn best gedaan om dit te verhelpen zonder succes helaas .

Nu zomaar , sinds dit weekend , heb ik het volgende probleem , tv weg , reset , telefoon werkt ( Registered ), na inladen config file , telefoon is weg Fail (Rsp code:403) ( forbidden ) in het status menu , voice lampje router uit , nu staat in die file ook de dns gegevens van dit forum geplukt , zonder die gegevens werkt mijn internet voor geen meter , traag en steeds pagina's die niet laden , dus de file niet meer gebruiken is geen optie .

Nu alweer 3 dagen geen telefoon , meer dan 30 resets uitgevoerd , en nog steeds geen telefoon , dus ... HELP , aub

btw , router Experia box V8 ( reeds omgeruild zonder succes )

de dns settings

icon

Beste antwoord door Enterprise 22 februari 2017, 20:32

Je kan de modem natuurlijk resetten en dan eens niet de back-up (config-file) terugzetten.
Stel na de reset de instellingen weer gewoon handmatig in en wacht af hoe het daarna gaat.
Als de fout in de back-up zit dan zet je ook de fout steeds weer terug hè... :8
Zo zijn de SIP-server gegevens onlangs gewijzigd en als de oude gegevens nog in je back-up staan dan blijf je natuurlijk aan de gang.

Daarnaast... waarom de DNS van Telfort als primaire DNS, en die van ULTRADNS en OpenDNS als tweede en derde DNS..?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je kan de modem natuurlijk resetten en dan eens niet de back-up (config-file) terugzetten.
Stel na de reset de instellingen weer gewoon handmatig in en wacht af hoe het daarna gaat.
Als de fout in de back-up zit dan zet je ook de fout steeds weer terug hè... :8
Zo zijn de SIP-server gegevens onlangs gewijzigd en als de oude gegevens nog in je back-up staan dan blijf je natuurlijk aan de gang.

Daarnaast... waarom de DNS van Telfort als primaire DNS, en die van ULTRADNS en OpenDNS als tweede en derde DNS..?
Dank je wel Enterprise , ik heb het volgende gedaan , deze DNS settings en wifi uit handmatig ingesteld , telefoon ok , de file opnieuw opgeslagen en daarna weer ingeladen , en ... werkt , dus lijkt erop dat de file corrupt was geraakt .

Wat de DNS gegevens betreft , geen idee , vond deze settings op dit forum , en dit loste meteen mijn internet probleem op , maar wat zou ik dan moeten instellen ? dan verander ik dat meteen
Reputatie 8
Badge +10
Dank je wel Enterprise , ik heb het volgende gedaan , deze DNS settings en wifi uit handmatig ingesteld , telefoon ok , de file opnieuw opgeslagen en daarna weer ingeladen , en ... werkt , dus lijkt erop dat de file corrupt was geraakt .
Dat vermoeden had ik al... :8

Wat de DNS gegevens betreft , geen idee , vond deze settings op dit forum , en dit loste meteen mijn internet probleem op , maar wat zou ik dan moeten instellen ? dan verander ik dat meteen

Het is geen wetmatigheid... maar de DNS van Telfort (die heb je nu als eerste staan) lijkt de laatste tijd wat minder snel en betrouwbaar.
Mijn advies zou zijn de DNS van OpenDNS.

Primair 208.67.222.222
Secundair 208.67.220.220
Een derde is niet eens nodig...
Nogmaals bedankt voor je hulp , heb het ingesteld , fijne avond nog
Reputatie 8
Badge +10
Nogmaals bedankt voor je hulp , heb het ingesteld , fijne avond nog
Graag gedaan, en ook jij nog een fijne avond... 🙂

Reageer