beantwoord

Kan wel bellen, niet gebeld worden

• 30 augustus 2019
  • 18 reacties
  • 739 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi,
Ik meld me maar even hier, omdat dit precies is wat wij hebben.
We zijn allang niet bereikbaar, maar hebben wel gewoon de mogelijkheid om te bellen.

Ik heb de tip van hierboven toegepast, om om te schakelen van lijn 1 naar lijn 2, en nu kunnen weer gebeld worden.
Maar ik begrijp uit het verhaal dat ons modem dus wel kapot is, en aan vervanging toe is.

Bij status blijft overigens staan: Not plugged in, ook bij lijn 2.
Geen idee of dat hoort, als de lijn bezet is, staat er wel of-hook of on-hook.

Groetjes, Hans

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 27 september 2019, 13:00

Hoi @Hansiehansie, ik zag je privébericht hierover ook. Ik heb de gegevens nu meteen verwijderd! Gisteren was ik er alleen in de ochtend, waardoor ik het later die dag niet zag. Mocht het in de toekomst nog eens nodig zijn, 1 uur na het plaatsen van een reactie kan je deze nog bewerken via de 3 puntjes rechtsonder 😉
Met die gegevens heb ik het abonnement ook gevonden en heb ik lijn nagekeken. De verbinding ziet er wel goed uit, maar toch valt het bij jou weg. Omdat ik daarvoor geen aanleiding uit het netwerk zie, is het modem vervangen de eerstvolgende stap. Ik heb je daarom een nieuwe toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Maar ik begrijp uit het verhaal dat ons modem dus wel kapot is, en aan vervanging toe is.
Dat hoeft niet. Heb je de eerdere suggesties van een reset ook uitgevoerd?
Verder kun je in de modem/router de telefoonpoortjes activeren voor beide aansluitingen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Hansiehansie, goed om te lezen dat de telefonie het bij jou weer doet na het omschakelen van de telefoonpoortjes. Het hoeft inderdaad niet te betekenen dat het modem stuk is, het kan ook zijn dat het modem softwarematig in de war is. Door de reset uit te voeren zal dat weer rechtgezet worden als dat het was. Zou je die kunnen doen om te kijken of het eerste telefoonpoortje daarmee weer werkt?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Hansiehansie, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je de reset al kunnen proberen?
Reputatie 1
Badge
Hoi Jasper.
Nee nog niet recent gedaan...
Wel heeft het modem nog andere kuren, zoals dat diverse apparaten (laptop, PC, tablets en telefoons) de internetverbinding verliezen, hoewel de verbinding “WIFI” blijft bestaan.
Daardoor krijg je bv geen WhatsApp berichten binnen, omdat die bij voorkeur via WiFi worden opgehaald.

Misschien dat dit probleem wel minder is nu de poortjes zijn ingeschakeld.

Ik zal kijken of het me deze week lukt een harde reset te doen.

Groetjes, Hans
Reputatie 1
Badge
* De verbindingen vallen dan van diverse apparaten ineens gelijktijdig uit...
Reputatie 8
Badge +11
Welkom terug @Hansiehansie, dat kan ook meespelen inderdaad. Op het moment dat alle verbindingen wegvallen, wat gebeurt er dan met de lampjes op de Experia Box? Blijven die wel branden of veranderen die ook?
Met deze extra informatie denk ik nog steeds dat de modem een reset geven de beste volgende stap is. Ik hoor graag van je hoe het daarna gaat.
Reputatie 8
Hoi @Hansiehansie, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je de reset al kunnen proberen?

Nee nog niet recent gedaan...
Doen dus zoals gevraagd.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Hansiehansie, goed om te lezen dat de telefonie het bij jou weer doet na het omschakelen van de telefoonpoortjes. Het hoeft inderdaad niet te betekenen dat het modem stuk is, het kan ook zijn dat het modem softwarematig in de war is. Door de reset uit te voeren zal dat weer rechtgezet worden als dat het was. Zou je die kunnen doen om te kijken of het eerste telefoonpoortje daarmee weer werkt?

Hoi Jasper,
helaas was dat een tijdelijk verhaal...
nu doet de telefoon het op lijn 2 ook niet meer, harde reset uitgevoerd (telefoon terug naar lijn 1) maar ik kan nog steeds alleen maar bellen, maar niet gebeld worden.

Apparaten vallen nog steeds plotseling uit, ook een bekabelde PC...

Denk toch dat het einde verhaal van het modem is...
Reputatie 1
Badge
Ik vind het trouwens merkwaardig dat er een beste antwoord is gekozen, dat heb ik niet gedaan...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Hansiehansie, als we een tijdje geen reactie krijgen kan er inderdaad een antwoord gemarkeerd worden. Zonder reactie van jou weten wij niet wat de situatie is, jij bent onze handen en ogen 🙂
Ik heb het antwoord nu weer ongedaan gemaakt, we gaan gewoon weer verder. Dat alles nu wegvalt veranderd de zaak. Zou je jouw forumprofiel kunnen voorzien van de postcode en huisnummer? Ik zie dat daar niets (meer) staat, waardoor ik het abonnement er op dit moment niet bij kan pakken. Laat je hieronder weten als je dat hebt gedaan?
Reputatie 1
Badge
Heb ik gedaan.

Admin: privégegevens verborgen
Reputatie 1
Badge
Sorry dacht dat dit prive chat was.
Kun je dat ff eruit halen??
dankjewel!!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Hansiehansie, ik zag je privébericht hierover ook. Ik heb de gegevens nu meteen verwijderd! Gisteren was ik er alleen in de ochtend, waardoor ik het later die dag niet zag. Mocht het in de toekomst nog eens nodig zijn, 1 uur na het plaatsen van een reactie kan je deze nog bewerken via de 3 puntjes rechtsonder 😉
Met die gegevens heb ik het abonnement ook gevonden en heb ik lijn nagekeken. De verbinding ziet er wel goed uit, maar toch valt het bij jou weg. Omdat ik daarvoor geen aanleiding uit het netwerk zie, is het modem vervangen de eerstvolgende stap. Ik heb je daarom een nieuwe toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Reputatie 1
Badge
Hoi Jasper,

Ja bedankt, ik had via mijn telefoon gereageerd, en dan zie je niet zo goed in welk scherm je zit...
Bedankt voor het modem toesturen, leek mij ook al de enige oplossing, zeker omdat het steeds erger wordt.

Ik laat het nog ff weten als het weer naar behoren werkt..

Groetjes,....
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan ik me voorstellen inderdaad, het is zo alsnog verborgen :)
Ik wacht je bevindingen met het nieuwe modem af, ik ben benieuwd.
Reputatie 1
Badge
Hoi Jasper,
nieuwe modem is geïnstalleerd, telefoon werkt als van ouds.
Ik heb af en toe dat een verbinding verbroken wordt, maar niet hetzelfde als voorheen.
Dat kan natuurlijk ook aan de bezochte server liggen.
Maar dat zal de tijd leren.
Denk / hoop dat het gewoon goed gaat!😇
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Hansiehansie, dat is goed om te lezen 🙂 Fijn dat de telefonie het nu weer helemaal goed doet. Dat de verbinding af en toe wegviel is niet de bedoeling natuurlijk, hou dat voor de zekerheid in de gaten. Als je het op meer plekken en met meer servers merkt kunnen we samen verder kijken wat er speelt. Ook voor andere vragen ben je natuurlijk welkom 🙂
Dit probleem had ik 1 of 2 jaar geleden, zit hem bij een SIP authenticatie fout.. Iets met de firmware in het modem (ouder modem, dus nog een Zyxel of V8) en een instelling in uw account bij Telfort.

Oplossing: vraag een nieuw modem aan en bel met de helpdesk en laat al uw telefonie instellingen nakijken.

Dit was voor mij de oplossing, ik heb het zelf moeten oplossen. De Telfort monteur lukte het niet en de helpdesk ook niet !

Suc6

Reageer