Kan niet vast bellen

• 15 september 2013
  • 16 reacties
  • 3200 keer bekeken

Badge
Sinds een tijd kan ik niet meer vast bellen ik heb een zyxel P-2601HN-P1 modem met maar 1 telefoon poort ik heb van alles geprobeerd stekker er uit 30sec reset mensen kunnen wel bellen ze horen dat hij overgaat en na een aantal keer gaat hij over op Voicemail maar thuis gaat niet over als ik wil bellen hoor ik helemaal niks geen kiestoon niks zou hij kapot zijn?

Mvg

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Badge
Hallo ik heb de modem ontvangen en aangesloten maar helaas weer geen kiestoon dus weer stekker eruit 30sec gereset andere telefoon geprobeerd en via de modem een ringtest gedaan maar niks doet het behalve internet dus het zelfde probleem als de 1e modem
Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je ontvangen?
Welk merk en type telefoon probeer je te gebruiken?
Brand er een phone1 of voice lampje op je modem?
Badge
Hoi tuut tuut ik heb de zelfde modem gekregen als die ik al had de zyxel P-2601HN-F1 
telefoon is een Philips kala vox 300 
En al mijn lampjes branden phone, internet, dsl, power en wireless 
Reputatie 4
Badge +3
Hoi tuut tuut ik heb de zelfde modem gekregen als die ik al had de zyxel P-2601HN-F1 
telefoon is een Philips kala vox 300 
En al mijn lampjes branden phone, internet, dsl, power en wireless 

Modem al een reset gegeven?

Henk
Badge
Ja lees bericht 5
Reputatie 8
Badge +18
Ja lees bericht 5

Henk bedoelt een harde reset d.m.v. met een puntig voorwerp in het kleine gaatje te drukken gedurende 25 sec terwijl het modem aanstaat
Badge
Ja dat heb ik gedaan 30sec 2x zelfs
Reputatie 4
Badge +3

Dan wil ik graag telefonisch contact met je opnemen om het probleem op te lossen. Zou je mij willen aangeven wanneer dit je vandaag uitkomt? :0

Henk
Reputatie 8
Badge +10
Dat lijkt inderdaad op een defecte phonepoort.
Morgen even een reactie afwachten van webcare, normaalgesproken word bij zo'n defect de modem vervangen.
Badge

Dan wil ik graag telefonisch contact met je opnemen om het probleem op te lossen. Zou je mij willen aangeven wanneer dit je vandaag uitkomt? :0

Henk

hoi Henk in
k ben om 2uur aanwezig
Badge
Hallo allemaal ik heb nog even goed naar de aansluitingen gekeken en daar zat de fout ik ben vanaf mijn splitter naar mijn modem gegaan ipv vanaf de splitter naar mijn telefoon en nu doet hij het weer! Fout van mij.... 
Toch bedankt voor de snelle reacties allemaal. 
Hier kan een slotje op. 

Mvg Reaper
Reputatie 8
Badge +18
Fijn dat het weer goed werkt en bedankt voor de terugkoppeling dan kan Henk dit topic afsluiten
Reputatie 8
Badge +10
ik ben vanaf mijn splitter naar mijn modem gegaan ipv vanaf de splitter naar mijn telefoon en nu doet hij het weer!

Als je geen vaste analoge telefoonaansluiting van KPN meer hebt dan kan die splitter er ook tussenuit hoor.
Dus het telefoonkabeltje rechtstreeks in de phonepoort van de modem pluggen.
Reputatie 4
Badge +3
@Reaper,

Fijn om te lezen dat het alsnog is opgelost. Ik sluit het topic hierbij. :)

Henk
Reputatie 4
Badge +3
Sinds een tijd kan ik niet meer vast bellen ik heb een zyxel P-2601HN-P1 modem met maar 1 telefoon poort ik heb van alles geprobeerd stekker er uit 30sec reset mensen kunnen wel bellen ze horen dat hij overgaat en na een aantal keer gaat hij over op Voicemail maar thuis gaat niet over als ik wil bellen hoor ik helemaal niks geen kiestoon niks zou hij kapot zijn?

Mvg

Welkom op ons forum!

Vervelend dat de vaste telefoon niet werkt. Ik heb je een vervangend modem verstuurd welke met 2-3 werkdagen bij je binnenkomt.

Zou je een bericht willen plaatsen als het modem binnen is en of alles naar behoren werkt?

Henk
Badge
Ok hou jullie op de hoogte alvast bedankt.