beantwoord

Kan niet gebeld worden op vaste telefoon lijn door een nummer

  • 15 januari 2019
  • 13 reacties
  • 793 keer bekeken

Ik kan op mn vaste telefoon wel gebeld worden door mobiele nummers, maar als mn ouders of schoonouders bellen met hun vaste telefoon krijgen ze te horen "dit nummer is niet in gebruik"
Bellen ze daarna met hun mobiel werkt het wel gewoon ???????
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 februari 2019, 12:48

Dat is duidelijk, dan wil ik de technische dienst hier naar laten kijken. Zou je me daarvoor een privébericht kunnen sturen met 3 voorbeelden met data en tijdstippen waarop zij jou hebben geprobeerd te bellen? Daarmee kan nagekeken worden waar dit gesprek niet goed is gegaan en kunnen we kijken hoe we het kunnen oplossen. Als je daarbij het nummer van je ouders of schoonouders (afhankelijk van wie jou op dat moment probeerde te bellen) ook noemt kan er gericht worden gezocht.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 3
Wat is het nummer dan van die vaste lijn?
Waarom wil je dat nummer hebben????
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Sander, hartstikke lastig dit. Ik kan de oorzaak niet zomaar aanwijzen, aangezien je met het ene nummer te bellen bent en het met andere niet.

Wat soms voorkomt is dat een routering niet goed staat. Dat kan voorkomen bij een wijziging van provider bijvoorbeeld. Ik zie dat je al even klant bij ons bent, dus dat zou het vanaf onze kant niet kunnen zijn. Het wordt even zoeken naar de reden. Maken je ouders en schoonouders gebruik van dezelfde provider voor hun vaste telefonie? En kunnen zij wel naar andere mensen bellen die Telfort vaste telefonie gebruiken? Ik kan me voorstellen dat dat een lastige vraag is, maar mochten ze het kunnen testen dan hoor ik het graag. Vanaf hier zie ik geen blokkades staan waardoor gebeld worden door vaste nummers.
Sorry voor de late reactie. Ik heb er nog geen tijd voor gehad. Ga morgen eens even kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Geen probleem @Sander.Traas, sommige dingen in het leven gaan voor. Heb je nog kans gehad om dat te bekijken? Ik hoor het graag van je.
Ik ben er achter dat het alleen bij Delta/zeelandnet klanten is. Iemand met knp lukte het wel.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is typisch inderdaad, dan gaat er bij het routeren van de gesprekken aan naar ons toe iets niet goed. Heeft jouw nummer eerder ooit bij Delta/Zeelandnet gewerkt en heb je die naar ons meegenomen?
Ja dat klopt. Heeft altijd gewerkt en ik heb mn nummer meegenomen
Reputatie 8
Badge +11
Dat is duidelijk, dan wil ik de technische dienst hier naar laten kijken. Zou je me daarvoor een privébericht kunnen sturen met 3 voorbeelden met data en tijdstippen waarop zij jou hebben geprobeerd te bellen? Daarmee kan nagekeken worden waar dit gesprek niet goed is gegaan en kunnen we kijken hoe we het kunnen oplossen. Als je daarbij het nummer van je ouders of schoonouders (afhankelijk van wie jou op dat moment probeerde te bellen) ook noemt kan er gericht worden gezocht.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het privébericht @Sander.Traas, ik heb de voorbeelden doorgegeven aan de Technische Dienst. Ik zal deze melding ook volgen zodat ik je hier op de hoogte kan houden van de voortgang. De specialisten zullen hierover ook contact met jou opnemen, daardoor kan het soms zijn dat je een update eerder weet dan ik het hier kan delen.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Sander.Traas, ik heb een terugkoppeling gekregen van de specialisten, zij hebben contact gehad met de achterliggende afdeling van je vorige provider en er is een aanpassing gemaakt. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat als zij je proberen te bellen.
Goedemorgen, alles werkt nu naar behoren. Bedankt voor je hulp.
Mvg sander
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan Sander, fijn dat het nu weer werkt :)
Als ik nog iets voor je kan doen weet je me te vinden.

Reageer