Kan niet gebeld worden door sommige mensen

• 28 maart 2017
  • 16 reacties
  • 953 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg regelmatig klachten dat mijn 2e vaste nummer niet in gebruik is, terwijl ik er zelf wel mee kan bellen. Ook als ik zelf het nummer bel gaat dit gewoon goed . Kan het zijn dat het vanaf bepaalde providers mis gaat ? De laatste die het probleem melde belde met een mobiel vodafone nummer. Toevalligerwijs komt mijn nummer ook oorspronkelijk van vodafone en heb ik (nog even via ziggo) naar telfort meegenomen.

16 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Rene,

Welkom op het forum van Telfort!

Vreemd dat je door sommigen niet gebeld kan worden. Het is niet ondenkbaar dat dit met de routering te maken heeft, zoals je zelf al aangeeft. Kun je op het 'eerste nummer' wel door eenieder gebeld worden?
Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, 06-nummer het nummer waar het het over gaat en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht, dan ga ik voor je speuren naar de oorzaak.

Mijn dank alvast voor je reactie
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rene,

Bedankt voor de gegevens.

Ik heb een incident aangemaakt bij mijn collega's om na te gaan wat er precies aan de hand kan zijn wat betreft de bereikbaarheid van het tweede telefoonnummer.

Ga ervan uit dat je hier deze week nog over gebeld wordt.
Reputatie 1
Bericht van Telfort: Beste klant , wij kunnen u niet bereiken over de door u gemelde storing..........nee dat klopt , mijn klanten kunnen mij ook niet bereiken. Als ik jullie dan terugbel vragen jullie om voorbeeldnummers , die heb ik niet want ze konden me niet bereiken, dus kan ik die gemiste nummers niet zien ...
Behalve het nummer van telfort dan waarmee jullie me hebben geprobeerd te bereiken...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rene,

Dank voor de melding.

Kun je in een privébericht drie voorbeelden aanleveren van mensen die jou niet kunnen bellen? Ook wil ik die gevallen weten wat ze precies horen. Ik zal dit dan doorgeven aan mijn collega's.

Bedankt alvast.
Reputatie 1
Hallo Michael,

Kan ik doen, maar ben er inmiddels achter dat ik onbereikbaar ben voor iedereen die met een Vodafone abonnement belt, zij horen dat het nummer niet in gebruik is.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rene,

Dat bevestigt inderdaad de vermoedens dat het probleem ligt in de routering. Graag ontvang ik drie voorbeelden van personen die jou niet kunnen bereiken. Dan kan ik dit voor je uitzetten - zonder voorbeelden kan ik helemaal niks.

Ik hoop op je begrip. Bedankt voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Rene,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb een reactie gegeven. Wil je er eens naar kijken alsjeblieft?

Dank je vriendelijk.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi René, dank voor je reactie en sorry voor dit late antwoord. Duidelijk is inmiddels dat het nummer dat je hebt van ons, onvoorwaardelijk (dus altijd), wordt doorgeschakeld naar een 06-nummer. Wil je eens proberen om deze doorschakeling weg te halen? Dit zou 'n boel verklaren namelijk. 🙂
Reputatie 1
Je loopt achter de feiten aan Michael , dit is een maandje of 3 geleden ook al gevraagd. Je hoeft je overigens niet te schamen, jullie 2e lijn support is net zo waardeloos, enige wat ze kunnen is WEER een ticket aanmaken, ze geven het ook gewoon toe, Telfort support kan niets, enige wat ze kunnen is je probleem aanhoren en doorspelen naar KPN. Blijkbaar hebben Telfort klanten een lage prioriteit bij KPN.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rene, dank voor je reactie. Mijn collega's geven aan dat je geen medewerking wenst te verlenen wat betreft de vervolgvragen die gesteld worden. Ook geef je aan de gesprekken op te nemen, waarna de verbinding wordt verbroken. Kun je aangeven waarom je het dialoog niet wenst aan te gaan? Om dit euvel op te lossen is het belangrijk dat er nauwkeurige, recente en duidelijke voorbeelden worden aangeleverd. Netwerkbeheer zal dan zoeken naar de telefoontjes die zijn gepleegd. Zonder deze voorbeelden is het voor ons niet mogelijk om de oorzaak te tackelen. Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Hallo Michael,

Ik heb afgelopen maandag voor de derde keer 3 voorbeelden aangeleverd. Hoe vaak moet ik dit doen ??
Reputatie 8
Badge +2
Hoi René, ik zie dat mijn collega's het inderdaad hebben verwerkt nu. Dit leek eerder niet het geval te zijn. Ga ervan uit dat de melding verder wordt opgepakt en dat netwerkbeheerders ernaar zullen kijken.
Reputatie 1
Hallo Michael, ik denk hou je ff op de hoogte. Maar klopt hoor, afgelopen maandag heeft een collega van je maar weer eens een ticket aangemaakt, voor de vierde keer drie voorbeelden aangeleverd.....(speciaal een Vodafone prepaid kaartje aangeschaft hiervoor, kan niet bekenden met een Vodafone abonnement blijven lastigvallen natuurlijk, ze begonnen al aan me te twijffelen).

En nu een goede ticket zei die, zijn collega`s hadden het keer op keer verkeerd gedaan namelijk waardoor kpn er lekker niets mee doet, en Telfort het vervolgens aan de kant schuift tenzij je zelf weer belt......maar deze collega gaat ook dat tackelen: hij heeft namelijk een terugbelafspraak gemaakt, voor woensdagmiddag , of in ieder geval s`avonds voor 21:00 uur.

Oh wacht ff .....het is woensdagavond nu , en wat denk je ? .....niets meer van gehoord....
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rene, dank voor je 'heads up'. Mijn collega heeft het probleem inderdaad aangemeld bij een oplospartij. Er staat in de logs niets over een terugbelafspraak. Aangezien jij wel in die veronderstelling bent, heb ik een update geplaatst in de melding met de vraag om je alsnog hierover te benaderen. Ik zal het zelf ook in de gaten houden. Als ik iets eerder hoor dan jij, zal ik aan de bel trekken. Sorry voor het ongemak.
Reputatie 1
Hallo Michael,

Nog steeds niets hoor . Staat die 2e terugbelafspraak er wel in eigenlijk ? Heb wel een installatiepakket per post gekregen van Telfort , wat ik daar nu weer mee moet, die andere hangt er net een paar maanden.

Begin echt te twijffelen of dit ooit opgelost gaat worden, zoveel fouten, zoveel slordigheid. Zou bijna gaan denken dat ze het opzettelijk doen...
Reputatie 8
Badge +2
Hi Rene, het probleem staat nog steeds open. Mijn collega's hebben een terugbelafspraak staan voor volgende maandag, in de middag. Het probleem wordt momenteel nog onderzocht.

Reageer