beantwoord

Kan af en toe niet naar buiten bellen

• 28 november 2015
  • 5 reacties
  • 149 keer bekeken

Dag Michael,
Heb hetzelfde probleem. Af en toe bellen van vast krijg ik een automatische juf die zegt: "due to congestion the dialed number is not available......".
Mijn vraag is of je weet wat dit technisch betekent. Wie zet dat automatische bericht op de lijn (notabene in het engels), en wat is de reden?
Heb liever niet dat je mijn vraag met een vraag beantwoord "Wat hoor je precies...). Voorgaande klachten hierover lijken me duidelijk genoeg.
icon

Beste antwoord door Leo Bijvoet 2 december 2015, 13:37

Bedankt. Begrijp dat het een soort filevorming is tussen telefoonservers op Internet. Krijg ook de indruk dat Telfort daar dan weinig aan kan doen. Heb het in de afgelopen maanden in totaal ongeveer 10 keer meegemaakt. Het waren telefoontjes naar verschillende mensen in België en Nederland; allemaal leden van de familievereniging bijvoet.org. Op één dag is het drie keer voorgekomen bij verschillende nummers (file was blijkbaar groot). Als je het op prijs stelt wil ik de eerstvolgende keer dat het voorkomt wel in detail doorgeven op welk nummer en tijdstip het voorkomt. Omdat dat wel een hele tijd kan duren (de laatste twee weken niet meer) is het wellicht beter dit topic te sluiten.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi bi692873! Welkom op het forum. Ik heb jouw reactie verplaatst naar een nieuw topic omdat je reageerde op een verouderd bericht. De foutmelding houdt letterlijk in dat de verbinding die naar het betreffende telefoonnummer loopt dichtgeslibd is. Dit kan komen doordat er meer pakketjes verstuurd dan ontvangen kunnen worden door de ontvangende partij. Deze melding kan Engels zijn omdat de servers waar telefonie op werkt veelal in het Engels geconfigureerd zijn, da's op zich niet zo bijzonder. Wat wél bijzonder is, is dát je deze fout krijgt. Krijg je deze melding alleen als je belt naar één bepaald nummer of treedt dit willekeurig op? Geef in een privéberichtje aan om welk(e)nummer(s) het gaat en op welke tijdstippen dit gebeurt. Helaas kan ik niet direct de vinger op de zere plek leggen, daarvoor is de omschrijving te algemeen. Kijk uit naar je reactie!
Bedankt. Begrijp dat het een soort filevorming is tussen telefoonservers op Internet. Krijg ook de indruk dat Telfort daar dan weinig aan kan doen. Heb het in de afgelopen maanden in totaal ongeveer 10 keer meegemaakt. Het waren telefoontjes naar verschillende mensen in België en Nederland; allemaal leden van de familievereniging bijvoet.org. Op één dag is het drie keer voorgekomen bij verschillende nummers (file was blijkbaar groot). Als je het op prijs stelt wil ik de eerstvolgende keer dat het voorkomt wel in detail doorgeven op welk nummer en tijdstip het voorkomt. Omdat dat wel een hele tijd kan duren (de laatste twee weken niet meer) is het wellicht beter dit topic te sluiten.
Reputatie 8
Badge +2
Hey Leo, bedankt voor je heldere uitleg. Ik stel het zeker op prijs als je deze informatie met me wilt delen als het probleem zich weer voordoet. Ik zie graag dat we dergelijke problemen opgelost krijgen natuurlijk. Al hoop ik eigenlijk dat het wat incidentjes waren en dat het verder vlekkeloos blijft werken. 🙂
Hey Leo, bedankt voor je heldere uitleg. Ik stel het zeker op prijs als je deze informatie met me wilt delen als het probleem zich weer voordoet. Ik zie graag dat we dergelijke problemen opgelost krijgen natuurlijk. Al hoop ik eigenlijk dat het wat incidentjes waren en dat het verder vlekkeloos blijft werken. :)

Michel,
Het probleem "due to congestion......." trad weer op.
Gisteren en vandaag probeerden wij met de vaste telefoon het nummer 079-3319487 te bellen. Drie keer kregen we de juf met "due to congestion....". Hebben hem toen op zijn 06 gebeld en hij vertelde dat ze een nieuw nummer hadden. Hetzelfde nummer, maar de laatste drie cijfers waren anders. Het lijkt erop dat we vroeger het automatische bericht kregen: Dit nummer is .....". Alleen verwarrend voor ons is dat het geen "temporarely congestion" is, maar domweg geen geldend nummer. Ben alleen benieuwd of deze melding technisch gezien eigenlijk anders had gemoeten. Ben benieuwd.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Leo. Goed punt. Deze melding komt vanuit het netwerk van de te bellen persoon. Indien je een nummer belt van een Telfort gebruiker zul je deze melding niet horen denk ik. Ik ben met je eens dat het misleidend is en je ervan uitgaat dat het na meerdere keren proberen wél zou moeten lukken, iets wat in dit geval dus niet aan de orde is.

Reageer