beantwoord

Internet en vaste telefoon vallen sinds kort steeds uit

• 15 april 2020
  • 21 reacties
  • 368 keer bekeken

Goede dag,

wij zijn al meer dan 6-7 jaar klant van Telfort. Eigenlijk nooit problemen gehad. Tot voor kort. Sinds enkele maanden valt de verbinding van de vaste telefoon tijdens gesprekken weg. Ook als wij TV zitten te kijken slaat het beeld zeer regelmatig vast (blauw scherm). Modem aan/uit moeten zetten, weer opstarten, wachten en dus een heel stuk van de film gemist… ook waardeloos en begint nu echt een vervelend probleem te worden. 

Echter wel een bekend probleem bij Telfort sinds jaar en dag zie ik op het forum. Slechte zaak zou men zo zachtjes aan kunnen denken. 

Heb al van alles geprobeerd wat op internet staat; reset knop op modem, stroom er 30sec af, Etc etc. Helaas is het nog steeds niet opgelost. Dat het zomaar spontaan aan kabels oid zou kunnen liggen geloof ik niet.  Heb een (oude) V8 modem. Ik betaal overigens voor een 80Mbit abonnement. Dat wordt al maanden, zolang ik maar eens ben gaan meten, bij lange na niet gehaald. Hoe kan dit? Ik meet zelfs regelmatig minder van 20mbit....

Zouden jullie vanuit support eens kunnen inbellen en meten/checken, het eea herleiden en dit spoedig willen oplossen

Ik hoor graag van jullie.

Dank.

Fred

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 april 2020, 15:57

Dat is knap irritant zeg. Het modem heeft al een reset gehad. Heb je het basisstation van het modem ook opnieuw opgestart? 

En de WiFi fluctueert? Die is ook niet beter geworden na de WiFi check? WiFi kan in namelijk niet inzien. Ik kan alleen zien wat de snelheid is die binnenkomt op het modem. Maar dit in combinatie met de rest van de problemen vermoed ik dat het modem zijn beste tijd gehad heeft. Ik heb een nieuwe voor je opgestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis. Ik hoor graag hoe deze werkt. 

Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8

Dat het zomaar spontaan aan kabels oid zou kunnen liggen geloof ik niet.

Met “geloof” wel of niet schiet je niets op.
Daar verandert de feitelijke situatie namelijk niet mee met toenemende storingen die je ervaart.

Gewoon concreet controleren, en bijv. uitwisseling met een ander kabeltje zet meer zoden aan de dijk om erachter te komen of het aan de bekabeling ligt. Het is het meest volkomende probleem.

Voor meer achtergrond informatie in de noodzaak van goede bekabeling en tips hoe te verbeteren,
zie reactie < HIER > en vervolgreacties.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @F.voogt, welkom hier. 

De hele verbinding lijkt dus af en toe weg te vallen. Dat is niet zo fijn. Ik ben daarom in jouw verbinding gedoken. Ik zie de verbrekingen niet terug. Dat betekent dat de lijn dus goed is. Verder geef je aan ook al gereset te hebben? Die zie ik ook niet terug. Zou je dat nog eens willen doen. En kun je ook vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? Ik ben benieuwd. 

Beste Bart, dank voor jouw bericht. Ik ga dat dan nog een keer doen. Dit bij de eerst volgende keer dat de TV vast slaat. Ik wil die foutcode ook nog een keer noteren. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Beste Bart,

Deze avond ben ik gebeld op de vaste lijn, echter klapte er zojuist, rond 19.45 uur het gesprek er weer uit. Kunnen jullie dit zien en herleiden waarom dit gebeurt? Modem is overigens van 2012/2013 en ik zie dat deze firmware  - Arcadyan VGV7519 / Firmware Version:02.00.141W4 - er zeer geruime tijd niet is geupdate. Kan het hier ook mee van doen hebben? Heb inderdaad de boel recent nog niet gereset, er wordt veel op wifi gewerkt, tv gekeken en ge-geïnternet, logisch nu we allemaal thuis zitten deze weken. Ik zoek een juist moment, en moet uitzoeken hoe ik, na de reset, weer het "huis password” van de wifi in het modem moet zetten. bedankt voor jouw reactie. gr. Fred

Beste Bart, als aan vulling op mijn vorige email van 10 uur geleden: heb de router inmiddels gereset. (daarvoor een backup gemaakt van de config_dsl.bin file voor de zekerheid).Admin en wifi password terug gezet deze ochtend naar de vorige instellingen en dus weer online.

-Gereset gedaan, is dit dus goed gegaan?

-kan jij herleiden waarom het telefoongesprek gisteren rond 19.45 er uit klapte. Ik ben gebeld door *******695.

-dient de firmware weer een keer update te worden na een lange tijd? staat nu nog op - Arcadyan VGV7519 / Firmware Version:02.00.141W4. Deze is na de reset niet verandert.

-hoe kan het dat de 80mbit, waar ik voor betaal, bij lange na niet wordt gehaald? (1/2019 heb ik nog dik 80mbit (90,6) gemeten, 2/2020 55Mbit, en deze ochtend amper 20Mbit. is er vanuit een Telfort een tool waar mee ik dit kan aantonen dmv een log file oid?

De foutmelding van de TV ontvanger meld ik zodra deze weer op een blauwscherm springt. Zou mooi zijn natuurlijk is dit nu is opgelost na de reset.

Bedankt voor jouw hulp en support,

Groet,Fred

Reputatie 8
Badge +11

Zo ineens klapte de het gesprek eruit dus. Ik heb geprobeerd dit te achterhalen, maar deze informatie heb ik niet beschikbaar. Ik zie de reset wel terug. Deze is dus goed gegaan. Verder meet de lijn ook helemaal goed. Er komt 108 Mbit/s op het modem binnen. Meet je die snelheden via de kabel? Of via de WiFi? As dat laatste het geval is, wil ik je aanraden de WiFi Check eens te doorlopen. Ik hoor ook graag over een paar dagen weer van je hoe de lijn zich gedragen heeft. Ik ben wel benieuwd of de reset de oplossing was. 

Beste Bart, na dik 10 minuten bij een bedrijf in de wacht gestaan te hebben deze ochtend klapte de telefoon binnen 5 minuten en dus gedurende het gesprek er uit. Dit was rond 09.20 met nummer 088****180. Weer bellen, weer in de wacht. Waardeloos.  Kan jij herleiden wat er nu weer aan de hand was?  Het probleem is dus met de reset niet opgelost. Wat nu?

De TV heeft tot op heden nog geen kuren vertoond. Hier kom ik direct bij jou op terug indien er zich er weer een probleem mee voordoet. 

De wifi snelheid, gemeten met de door jouw geadviseerde  https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ geeft keer op keer andere snelheden aan. Deze fluctueert enorm. Is die 108 mbit die jij hebt gemeten, met mogelijk een kleine marge, continue gelijk/constant?

Groet, F. Voogt. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is knap irritant zeg. Het modem heeft al een reset gehad. Heb je het basisstation van het modem ook opnieuw opgestart? 

En de WiFi fluctueert? Die is ook niet beter geworden na de WiFi check? WiFi kan in namelijk niet inzien. Ik kan alleen zien wat de snelheid is die binnenkomt op het modem. Maar dit in combinatie met de rest van de problemen vermoed ik dat het modem zijn beste tijd gehad heeft. Ik heb een nieuwe voor je opgestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis. Ik hoor graag hoe deze werkt. 

Hi bart, dank voor jouw snelle reactie en actie. 
Ik begrijp niet wat jij met “Heb je het basisstation van het modem ook opnieuw opgestart? ”. Ik heb maar 1 telfort apparaat in de meterkast hangen. Dat heb ik inderdaad een paar dagen geleden geheel gereset naar de fabrieksinstellingen. 

Heb ook een camarasysteem werkend op het wifi netwerk. Blijft dat 1 op 1 draaien al ik het modem ga vervangen? Ik ben daar niet zo handig in vwb ip settings etc etc.   Goed weekend. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat kan ik begrijpen. Ik heb de zin niet goed nagelezen, excuses. Ik bedoelde heb je het basisstation van jouw telefoonset al eens opnieuw opgestart. Hoe dat met jouw camera zit, dat durf ik zo niet te zeggen. Want deze moest je wel instellen bij jouw oude modem? Of was het aansluiten op de WiFi voldoende? Want dat moet natuurlijk wel, aansluiten op de nieuwe WiFi. 

Reputatie 8

Heb ook een camarasysteem werkend op het wifi netwerk. Blijft dat 1 op 1 draaien al ik het modem ga vervangen? Ik ben daar niet zo handig in vwb ip settings etc etc.   Goed weekend. 

Als je in de nieuwe modem/router de SSID en wachtwoord van de WiFi precies hetzelfde instelt
als bij de oude modem/router, heb je de grootste kans dat het daarmee direct weer werkt, zonder verdere aanpassingen. Het is in ieder geval het proberen waard, om daarmee te starten.

Als het niet werkt (afhankelijk van eerdere instellingen die voor mij nu onduidelijk zijn), komt er mogelijk meer instelwerk aan te pas.

Goede dag,

modem ontvangen. Instellingen overgenomen. Wifi werkt. Camera systeem werkt niet meer iets met dns denk ik. Heb hier geen verstand van. Balen. 
Nu even afwachten of tv en vast bellen stabiel blijft. 

werkt alles naar behoren zover je kan meekijken? Is de firmware up-to-date?

groet, Fred

Reputatie 8
Badge +11

Yes, alles ziet er goed uit. :)

Alleen de camera werkt dus nog niet. Kun je deze weer installeren als nieuw? Dat moet lukken.

Bart, bedankt tot zover. Even aankijken of allee stabiel blijft. Geen firmware update nodig. Zie dat er voor de v10 wel nieuwere updates zijn op forums. Merci. Fred

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan. 

Mochten we nog weer iets kunnen betekenen, dan horen we graag weer van je. 

Nieuwe modem een weekje in gebruik. Camera systeem er ook werkend op gekregen. We bellen niet veel met de baste lijn, maar deze week 1 keer gebeld. En ja hoor, we werden er weer uitgeknald na 5 minuten…. Waardeloos. De TV heeft nog geen blauw scherm gegeven gelukkig. Gr. Fred

• vaste lijn (Telefoon). 
Reputatie 8
Badge +11

Dus ook met het nieuwe modem valt de vaste lijn weg? Dat is zeker waardeloos. De rest van de diensten blijven wel goed dus. Heb je de bekabeling van modem naar telefoon bekeken? Heb je ook het basisstation van de telefoon opnieuw opgestart samen met het modem? Laten we dat eerst proberen. Helpt dat niet, dan hoor ik dat graag. 

Dank. We gaan er mee aan de slag. De TV werkt voorlas nog prima. Die is er de afgelopen 2 weken niet uitgeklapt. Gr. Fred

Reputatie 8
Badge +11

Omdat het een nieuw modem is, is het goed om nog even weer door te lopen. Ik ben benieuwd hoe het na deze stappen is. 

Reageer