beantwoord

Internationale nummers niet beschikbaar

  • 31 maart 2020
  • 20 reacties
  • 308 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik vanuit mijn telefoonboek twee internationale nummers bel, krijg ik een bericht dat het nummer niet beschikbaar is. Ik heb ook geprobeerd de nummers te bellen, maar krijg hetzelfde bericht. Ik weet dat beide nummers actief zijn, omdat ik op mijn mobiel kan bellen. Ik heb zelfs de telefoon vervangen, maar nog steeds geen geluk. Wat kan het probleem zijn?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 20 april 2020, 12:54

Hi @Maisie, zoals toegezegd neem ik het van Jasper over. De specialisten zijn er wel mee bezig geweest, maar het is heel lastig om de oorzaak te vinden aangezien het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. 

Gezien het ook even geleden is sinds je Jasper hierover gesproken hebt, ben ik wel benieuwd hoe het er nu voor staat? Heb je het in de tussentijd nog weer geprobeerd en zo ja, hoe ging dat? Heb je eventueel nog een ander nummer in het buitenland waarmee je het kunt testen? De Technische Dienst heeft het liefst zo veel mogelijk voorbeelden, dus vandaar deze vraag.

Ik zal proberen deze week wat Britse telefoontjes te bellen en u te laten weten of ik verbinding kan maken.

Hallo Maisie, is het in de tussentijd nog gelukt? Ik hoor het graag van je, ook als je vragen hebt natuurlijk.

Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8

Ik vermoed bij “mijn Telfort” bij de instellingen bellen naar het Buitenland geblokkeerd.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login

Reputatie 1

Het eerste wat ik probeerde! Het probleem is dat deze telefoonnummers soms werken, maar meestal niet.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Maisie, welkom bij ons op het forum. Dat is een raar probleem, ik heb ook meteen gekeken naar de blokkades en internationaal bellen is wel toegestaan. Als je probeert te bellen naar zo'n nummer krijg je te horen dat het nummer niet beschikbaar is. Is dat altijd bij dezelfde 2 nummers? Je zegt dat het soms ook wel werkt, is dat bij diezelfde nummers? Komen beide nummers uit hetzelfde land, en zijn het daar vaste of mobiele nummers? Ik heb ook nog geen idee wat het zou kunnen zijn, ik hoop dat we met zoveel mogelijk informatie samen op de weg naar een oplossing kunnen komen :slight_smile:

Reputatie 1

Zowel +44 - Ik moet tijdens de huidige crisis echt elke dag mijn bejaarde ouders kunnen bellen. Ik probeerden vrijdag ook nog een Brits nummer dat niet zou werken.

Reputatie 8

Je bent al een dag of 6 aan het klooien met die telefoon.
Waarom gebruik je bijv. geen Skype account, waarbij je een “beltegoed” op dat account zet?
Daarmee kun je via de PC (of Skype app op je smartphone) dan ook naar gewone telefoonnummers bellen. Voor wellicht ook nog eens lagere telefoonkosten dan met het Telfort telefoon account zelf.

Er zijn nog wel meer opties om goedkoop te kunnen bellen via internet.
(Voor een fractie van de kosten dan via KPN/Telfort)
Als je daarover meer wilt weten, geef ik je erna wel extra informatie en verwijzingen.

Reputatie 1

Ik heb andere methoden gebruikt om te bellen, maar ik zou dit probleem in ieder geval willen oplossen.

Reputatie 8

OK, het was maar even uit belangstelling, en onder de aandacht brengen van andere opties.
(Zelf maak ik gebruik van alternatieve VOIP-providers. Bel zowel via software vanaf mijn laptop,
alsook maak ik gebruik van enkele VOIP-telefoons).

En uiteraard moet de normale telefoon van Telfort correct verlopen.

Reputatie 8
Badge +11

Gelukkig heb je hen inmiddels op andere manieren kunnen spreken @Maisie, dat is wel fijn natuurlijk! Ik ben het met je eens dat het via onze telefoon ook normaal moet verlopen. Ik wil dit door specialisten laten nakijken, zij kunnen dan kijken of ze kunnen zien waar de gesprekken vastlopen. Zou je daarvoor 3 recente momenten waarop je zo'n gesprek hebt geprobeerd te voeren en het niet lukte kunnen noteren, met de datum, het tijdstip en het bewuste nummer dat je belde? Als je die 3, samen met jouw nummer, in een privébericht kunt sturen kunnen we vanaf daar verder kijken. Tot dit weekend kan je het naar mij sturen, na het weekend ben ik ruim een week vrij. Dan zal ik het niet zien, dan kan je het naar mijn collega @Alexandra - Telfort sturen, zij neemt het dan over :slight_smile:

Reputatie 1

@Jasper - Telfort - hoe stuur ik een privebericht?

Reputatie 8

Op het fotootje klikken, en de dan nieuwe pagina die verschijnt op de rechterknop klikken.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Maisie, dat kan inderdaad via mijn profiel. Je kunt ook op deze link klikken, dan kom je direct in het scherm om mij een bericht te sturen uit. Na het weekend is deze link voor Alexandra te gebruiken :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor het privébericht @Maisie, daarmee heb ik de melding voor de specialisten af kunnen maken en doorgezet. Zij gaan er nu mee bezig en zodra we daar een update over hebben komen we er op terug. Het kan ook zijn dat zij al eerder contact met jou opnemen, voordat wij de update zien. 

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Maisie, zoals toegezegd neem ik het van Jasper over. De specialisten zijn er wel mee bezig geweest, maar het is heel lastig om de oorzaak te vinden aangezien het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. 

Gezien het ook even geleden is sinds je Jasper hierover gesproken hebt, ben ik wel benieuwd hoe het er nu voor staat? Heb je het in de tussentijd nog weer geprobeerd en zo ja, hoe ging dat? Heb je eventueel nog een ander nummer in het buitenland waarmee je het kunt testen? De Technische Dienst heeft het liefst zo veel mogelijk voorbeelden, dus vandaar deze vraag.

Reputatie 8

@Maisie 

Welk type modem/router heb je van Telfort in gebruik??

Reputatie 1

Hi @Maisie, zoals toegezegd neem ik het van Jasper over. De specialisten zijn er wel mee bezig geweest, maar het is heel lastig om de oorzaak te vinden aangezien het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. 

Gezien het ook even geleden is sinds je Jasper hierover gesproken hebt, ben ik wel benieuwd hoe het er nu voor staat? Heb je het in de tussentijd nog weer geprobeerd en zo ja, hoe ging dat? Heb je eventueel nog een ander nummer in het buitenland waarmee je het kunt testen? De Technische Dienst heeft het liefst zo veel mogelijk voorbeelden, dus vandaar deze vraag.

Ik zal proberen deze week wat Britse telefoontjes te bellen en u te laten weten of ik verbinding kan maken.

Reputatie 1

@Maisie

Welk type modem/router heb je van Telfort in gebruik??

Experia v8

Reputatie 8

Telefoon daarmee aangesloten zou bij een V8 geen probleem mogen zijn.

(V10A heeft kennelijk problemen met Ziggo telefoon gebruikers. Vandaar de vraag of het in dat geval mogelijk ook met diverse buitenlandse nummers gerelateerd zou kunnen zijn??).

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Maisie, zoals toegezegd neem ik het van Jasper over. De specialisten zijn er wel mee bezig geweest, maar het is heel lastig om de oorzaak te vinden aangezien het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. 

Gezien het ook even geleden is sinds je Jasper hierover gesproken hebt, ben ik wel benieuwd hoe het er nu voor staat? Heb je het in de tussentijd nog weer geprobeerd en zo ja, hoe ging dat? Heb je eventueel nog een ander nummer in het buitenland waarmee je het kunt testen? De Technische Dienst heeft het liefst zo veel mogelijk voorbeelden, dus vandaar deze vraag.

Ik zal proberen deze week wat Britse telefoontjes te bellen en u te laten weten of ik verbinding kan maken.

Hallo Maisie, is het in de tussentijd nog gelukt? Ik hoor het graag van je, ook als je vragen hebt natuurlijk.

Reputatie 1

Not sure what they did but seems to be working fine now thanks

Reputatie 8
Badge +10

@Maisie Fijn om te horen! Laat het anders vooral aan ons weten, dan helpen we je graag verder.

Reageer