beantwoord

instellingen vast bellen

• 11 december 2012
  • 10 reacties
  • 4428 keer bekeken

Ik heb sinds 3 weken vast bellen van Telfort, direct bij actievering heb ik een verzoek ingediend voor een portering van mijn huidige telefoonnummer dit is allemaal naar wens verlopen.
Maar nu het volgende, ik heb nu 2 telefoon lijnen op phone1 het nummer van telfort en op phone2 het geporteerde nummer(mijn eigen nummer).
nu kan ik de instellingen van phone1 bewerken (maar die gebruik ik niet) Ik wil de instellingen van phone2 bewerken , maar deze optie kan ik niet vinden. HELP
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 12 december 2012, 17:38

Ja, log in op je modem
Ga naar Voip - Phone - kies hier welke phone je wilt aanpassen -  kies rechts modify - in het scherm wat je nu krijgt kan je bepalen  naar welke account de telefoon moet luisteren voor inkomend en uitgaand verkeer.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het geporteerde nummer, staat dat opgevoerd in je SIP gegevens.
Inloggen, rechts op system klikken en onderin moet dan je geporteerde nummer staan.
Staat die er niet dan dien je deze eerst toe te voegen, daarna kan je een poort toewijzen aan deze SIP account
Badge
@joopgr

Welkom op het forum! Zoals Tuut-Tuut al schreef kun je de instellingen zelf aanpassen via de interface van het modem. Is dit inmiddels gelukt?

Jelmer
@joopgr

Welkom op het forum! Zoals Tuut-Tuut al schreef kun je de instellingen zelf aanpassen via de interface van het modem. Is dit inmiddels gelukt?

Jelmer

De telefoonnummers staan er allebei in,is het nu de bedoeling dat ik mijn eigen nummer aan phone1 moet koppelen software      matig?
Reputatie 8
Badge +16
Ja, log in op je modem
Ga naar Voip - Phone - kies hier welke phone je wilt aanpassen -  kies rechts modify - in het scherm wat je nu krijgt kan je bepalen  naar welke account de telefoon moet luisteren voor inkomend en uitgaand verkeer.
Ja, log in op je modem

Dat staat allemaal correct ingesteld, maar als ik inlog op mijn telfort en ik selecteer (instellingen
vast bellen) daar kan ik alleen maar het toegewezen nummer van telfort beheren, en niet mijn eigen nummer.

Ik wil alleen maar de nummerherkenning van mijn eigen nummer uitzetten.
Reputatie 8
Badge +16
Log in op je Modem
Ga naar Voip - Sip en naar de account waar het om gaat.
Klik rechts op modify, bijna onderaan onder call Futures kan je Send Caller-ID een vinkje weg halen, opslaan klaar, even testen met bellen naar je andere nummer ter controle.
Log in op je Modem
Ga naar Voip - Sip en naar de account waar het om gaat.
Klik rechts op modify, bijna onderaan onder call Futures kan je Send Caller-ID een vinkje weg halen, opslaan klaar, even testen met bellen naar je andere nummer ter controle.

Alles volgens je voorschrift gedaan,maar dan kan ik niet meer uitbellen (zo'n toon dat je geen verbinding hebt (tu ru doe tu ru doe 😕) dus heb ik het vinkje maar weer aangevinkt.

Trouwens dit is bij beide lijnen het geval.

In ieder geval bedankt voor je inbreng.
Reputatie 8
Badge +16
Ik weet even niet bij welke SIP provider je "eigen nummer" (dus niet je Telfort nummer) vandaan komt, zelf heb ik Voipbuster en kan op de site inloggen en daar mijn caller-id uitzetten.
Als je "eigen nummer" ook geporteerd is naar Telfort moet die misschien nog beschikbaar komen in je Mijn Telfort.
Voor je Telfort nummer kan je op Mijn Telfort je nummerweergave uit zetten.
Inloggen - midden onder mijn instellingen - instellingen vast bellen wijzigen - ik wil mijn instellingen wijzijgen - eerste optie bovenaan nummerweergave Ja/Nee

Laat even weten bij welke provider je "eigen nummer" zit.
Bedoel je dit sip2 is mijn eigen telefoonnummer en in de modem staat  (sip.telefoniedienst.nl) mijn oude provider was UPC
In Mijn Telfort staan onder Mijn Abonnement/abonnementgegevens/vastbellen/ allebei de telefoonnummers.

Telfort nummer:         010xxxxxxxx
Mijn Eigen nummer: 010xxxxxxxx

Ga ik nu naar instellingen kan ik alleen maar het Tefort nummer instellingen wijzigen.

Joop
Reputatie 8
Badge +16
Ha,
Dat is een goeie, wellicht dat Jelmer of Hugo hier naar willen kijken
Het lijkt me dat het mogelijk moet zijn om de settings van beide nummers in je Mijn Telfort te wijzijgen.

Je 2e nummer staat per ongeluk niet helemaal onderaan de lijst met settings, of kan je misschine met een uitklap menu je 2e nummer selecteren voor editting?

Reageer