inbellen op SIP poort 2 werkt niet meer na half uur

• 5 maart 2013
  • 27 reacties
  • 5710 keer bekeken

Badge
Hallo

Heb sinds enkele maanden voip bellen (via callvoip). 2 nummers (privé en zakelijk, met daarop 2 verschillende analoge telefoons op aan gesloten). Tot vorige week had ik dat via de zyxel 2602, werkte perfect. Echter, sinds enkele dagen heb ik een nieuw modem (vanwege omzetting van isdn naar analoog), namelijk de zyxel 2812. Alle sip instellingen gemaakt, werkte perfect. Echter, nu blijkt dat sip poort 2 (mijn zakelijke account zeg maar) niet werkt. Ik kan wel uitbellen, maar inbellen lukt niet, dan krijgen mensen direct de voicemail. Modem opnieuw gestart, spanning eraf, enzovoorts, maar dat helpt niets. Het enige wat helpt is de sip instellingen weer opnieuw configureren. Dan werkt sip poort 2 weer een half uurtje perfect en dan is het weer over.

Benieuwd naar de oplossing! Het kan dus geen instelling zijn lijkt me? Want direct na het configureren werkt hij dus wel goed.

Groeten

Ronald

27 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Kan je de volledige settings posten van je lijn zodat hier meerdere mensen kunnen kijken waar je probleem mogelijk zit.
Badge
Zal ik zo doen. Overigens, niet vermeld in mijn eerste post, maar ik heb de accounts al helemaal omgewisseld (dus sip 1 helemaal ingesteld als zakelijk account en sip 2 als prive) en dan is het probleem exact andersom. Dus dan werkt mijn privenr na een half uur niet meer. 

Kan je de volledige settings posten van je lijn zodat hier meerdere mensen kunnen kijken waar je probleem mogelijk zit.
Badge
Oei, hoe doe ik dat, de volledige settings posten? Met tekst wordt lastig vanwege alle keuzevakken denk ik, screenshots kan, maar dat worden er dan wel erg veel. Ik kijk nog wel even hoe ik dat kan doen, maar tot die tijd zijn er wellicht mensen die zo al een idee hebben waar het in kan zitten? Op zich is de configuratie dus in orde, want het werkt een half uur goed.
Reputatie 8
Badge +16
Denk toch dat er niets anders op zit dan de volledige settings te posten of inderdaad een afbeelding uploaden op een image site en daarna linken Wat laat je VOIP log zien, de disconnect moet daar volgens mij gemeld worden
Badge
Ik heb in de zyxel 2812 de 'ring-test' gedaan, dat werkt op beide telefoons goed, alleen er naar toe bellen dus niet naar sip2. Overigens, hoe kan ik kijken naar dat voip log? Ik heb wel de instellingen gevonden maar het log zelf?

En nog even iets geks: onder systeminfo onder registration status kan ik met geen mogelijkheid sip 2 inschakelen! sip 1 en 3 (3 is de voipstunt) kan ik wel unregisteren en registeren??? sip 2 blijft op status unregistered staan!

Denk toch dat er niets anders op zit dan de volledige settings te posten of inderdaad een afbeelding uploaden op een image site en daarna linken Wat laat je VOIP log zien, de disconnect moet daar volgens mij gemeld worden
Badge
Hier mijn voipstatus, sip 2 geeft dus idd een error; not plugged in zegt hij, terwijl ik er wel mee kan bellen zelf.

SIP Status
Account Registration Last Registration URI Message Waiting Last Incoming Number Last Outgoing Number
SIP 1 Up 0:01:28 [email]31165529***@sip.sipnl.net[/email] NO 0618818*** N/A
SIP 2 Error 0:00:00 [email]3116552***0@sip.sipnl.net[/email] NO N/A N/A
SIP 3 Up 0:00:24 [email]rmstolk@sip.voipstunt.com[/email] NO N/A 0618818***
Call Status
Account Duration Status Codec Peer Number
SIP 1 0 Day(s), 0 Hour(s), 0 Minute(s), 0 Second(s) Idle  None
SIP 2 0 Day(s), 0 Hour(s), 0 Minute(s), 0 Second(s) Idle  None
SIP 3 0 Day(s), 0 Hour(s), 0 Minute(s), 0 Second(s) Idle  None
Phone Status
Account Outgoing Number Incoming Number Caller ID Phone State
Phone 1 rmstolk 31165529xxx DTMF ONHOOK
Phone 2 rmstolk 31165520xxx DTMF NotPluggedIn
Badge
update: als ik de kiestoon laat komen op phone 2 zegt hij 'off hook' en als ik die dan weer wegdruk zegt hij on hook, dat is goed dus.Maar goed, het gaat dus om het bellen naar phone 2. Die registration zit het probleem vermoed ik, maar hoe op te lossen?
Reputatie 8
Badge +16
Haal je nummer even weg XXX volstaat

Onder System monitor - Log - tabblad phone log moet volgens mij meer kunnen zien 
Badge
Bedankt, hier staat (in een van de regels):

86 2013-03-05 21:08:17 info  SIP Registration: SIP:rmstolk: Register Success (response code: 200)
87 2013-03-05 21:08:17 info  SIP Registration: SIP:31165520xxx: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)
88 2013-03-05 21:08:17 info  SIP Registration: SIP:31165529xxx: Register Success (response code: 200)

Ik vermoed dus dat het daaraan ligt, dat hij dus sip 2 niet wil registreren. De andere 2 sips heeft hij dus wel goed gedaan, dat klopt wel want die werken helemaal goed.  Maar waarom sip 2 niet? wat houdt die error cause in?

Onder System monitor - Log - tabblad phone log moet volgens mij meer kunnen zien 
Reputatie 8
Badge +16

Ook uit de accountnamen natuurlijk...
Reputatie 8
Badge +16
De volgende vragen:

Is het opgegeven accountnummer correct.
Staat de sipserver login toe van 2 sip nummers vanaf 1 IP
Zet sip 1 eens uit en kijk dan of sip 2 wel registreert, is dit niet het geval dan zal je de 2 accounts in je settings moeten vergelijken.
Badge
als ik sip 1 uitzet (unregister bedoel je daarmee denk ik) kan ik sip 2 nog steeds niet registeren. Wat nu?

De volgende vragen:

Is het opgegeven accountnummer correct.
Staat de sipserver login toe van 2 sip nummers vanaf 1 IP
Zet sip 1 eens uit en kijk dan of sip 2 wel registreert, is dit niet het geval dan zal je de 2 accounts in je settings moeten vergelijken.
Reputatie 8
Badge +16
Settings nalopen tussen sip1 & sip 2
Badge
Wat bedoel je daarmee? Kijken of alles exact hetzelfde is ingesteld, of moet dat juist niet? En waar moet ik op letten, op welke getallen e.d.?

Reputatie 8
Badge +16
Wat bedoel je daarmee? Kijken of alles exact hetzelfde is ingesteld, of moet dat juist niet? En waar moet ik op letten, op welke getallen e.d.?

Ja, alle waardes tussen SIP1 & SIP 2 vergelijken of deze afgezien van de accountgegevens gelijk zijn
Badge
Dat is het geval, en nu?

Ja, alle waardes tussen SIP1 & SIP 2 vergelijken of deze afgezien van de accountgegevens gelijk zijn
Reputatie 8
Badge +16
Zet de login en ww van sip 2 eens in sip 1 en omgekeerd.
Badge
had ik dus al geprobeerd gisterenavond, helpt helaas niets. Ook dan werkt sip 2 een half uurtje en daarna niet meer.

Iemand die iets kan met de foutmelding SIP Registration: SIP:31165520xxx: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)

wellicht iemand van webcare die hier iets over kan zeggen? lijkt me een foutje in de software/firmware van de zyxel 2812?
Badge
UPDATE: heb mijn beide callvoip accounts ingesteld op sip 1 en 3, sip 2 nu voipstunt ingesteld (voor uitbellen). Nu zijn ze alle drie wel registered, echter als ik wil bellen via sip 2 (voipstunt) zegt hij 'this accountnumber is not valid' terwijl ik 200% zeker weet dat het klopt. Bellen via de stuntvoip app werkt wel gewoon, met dezelfde gegevens. Er zit dus toch iets mank in sip 2 denk ik? Als ik sip2 niet activeer, en dus alleen gebruik maak van sip 1 en 3 gaat het goed, maar ja, dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?

had ik dus al geprobeerd gisterenavond, helpt helaas niets. Ook dan werkt sip 2 een half uurtje en daarna niet meer.

Iemand die iets kan met de foutmelding SIP Registration: SIP:31165520xxx: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)

wellicht iemand van webcare die hier iets over kan zeggen? lijkt me een foutje in de software/firmware van de zyxel 2812?
Reputatie 8
Badge +16
Heb je de in en uitbel regels in VOIP - Phone wel goed ingesteld staan?
@Ronald

Je geeft aan dat SIP2 een half uurtje werkt. Bedoel je daarmee dat je het eerste half uur wel kunt bellen en gebeld worden, of is het
zo dat een gesprek na een half uur wordt afgebroken? Bij mij worden gesprekken (overigens gewoon via Telfort VOIP, maar met een
Siemens LAN telefoon) sinds de laatste firmware update afgebroken na exact 15 minuten. Zie draadje: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-270/zyxel-2812hnu-f1-firmware-niet-meer-goed-kunnen-bellen-voip-32055/index2.html. Telfort geeft aan dat de configuratie die al minstens 5 jaar probleemloos functioneert het nu ineens niet meer doet omdat er iets aan de Siemens apparatuur zou mankeren. Gek genoeg precies sinds het moment dat Telfort de laatste firmware op het modem heeft gezet,

Het lijkt erop dat die meest recente firmware voor de 2812 (20130130) inderdaad nogal wat fouten bevat.
Als je de diverse draadjes hier op het forum zo leest is dat veelal het eindoordeel. Er wordt ook al gevraagd
om nieuwe (of terug naar de oude wel wel goed werkende) firmware in de sectie "Pilot Forum" onder Zyxel firmware.

Vanuit webcare blijft het na zo'n conclusie helaas oorverdovend stil en het lijkt erop alsof de vele klachten niet serieus genomene worden !!!
Badge
@ webcare: reactie graag!!!!

@ tuut tuut Ja, inbel en uitbelregels voip staan zeker goed.

@ norwegian: sip 2 werkte tot nu toe inderdaad ongeveer een half uurtje, het werd verder niet afgebroken. Overigens, ik heb sinds vanochtend vroeg sip 2 wel ingesteld (op voipstunt) en nu blijft het wel gewoon op registered staan, al uren lang nu. Dus alle drie op registered. Echter, uitbellen via sip 2 lukt dus niet nu.

@Ronald

Je geeft aan dat SIP2 een half uurtje werkt. Bedoel je daarmee dat je het eerste half uur wel kunt bellen en gebeld worden, of is het
zo dat een gesprek na een half uur wordt afgebroken? Bij mij worden gesprekken (overigens gewoon via Telfort VOIP, maar met een
Siemens LAN telefoon) sinds de laatste firmware update afgebroken na exact 15 minuten. Zie draadje: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-270/zyxel-2812hnu-f1-firmware-niet-meer-goed-kunnen-bellen-voip-32055/index2.html. Telfort geeft aan dat de configuratie die al minstens 5 jaar probleemloos functioneert het nu ineens niet meer doet omdat er iets aan de Siemens apparatuur zou mankeren. Gek genoeg precies sinds het moment dat Telfort de laatste firmware op het modem heeft gezet,

Het lijkt erop dat die meest recente firmware voor de 2812 (20130130) inderdaad nogal wat fouten bevat.
Als je de diverse draadjes hier op het forum zo leest is dat veelal het eindoordeel. Er wordt ook al gevraagd
om nieuwe (of terug naar de oude wel wel goed werkende) firmware in de sectie "Pilot Forum" onder Zyxel firmware.

Vanuit webcare blijft het na zo'n conclusie helaas oorverdovend stil en het lijkt erop alsof de vele klachten niet serieus genomene worden !!!
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou bijna voor de drastische oplossing kiezen, reset het modem naar fabrieksinstellingen en klop alle gegevens er weer handmatig in.
Ik weet het, het is niet het leukste klusje maar misschien dat daarmee een fout bitje wel goed komt te staan.
Badge
Dat heeft niet zoveel zin toch? Want ik heb het pas een paar dagen in gebruik en het werkt vanaf het begin af aan al niet goed. En ik neem aan dat ik de modem gekregen heb met de fabrieksinstellingen?
Reputatie 8
Badge +16
Het zou zomaar kunnen dat in de tussentijd er ook een nieuwe firmware is ingeladen ten opzichte van de versie die in je modem zat ten tijden van ontvangst.
Beter uitsluiten dan negeren.

Reageer