beantwoord

Inbellen en uitbellen verschillende SIPs

• 7 november 2013
  • 27 reacties
  • 5228 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik in de Experia Box V8 instellen dat ik per telefoonnummer met een andere SIP kan uitbellen?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 9 november 2013, 00:23

Dail plan is voor als je bepaalde nummers altijd via een aparte SIP wilt laten lopen, stel dat bellen naar Duitsland via SIP A gratis is en via SIP B 1 euro per minuut kost. Je kan dan kiezen om het abonneenummer op te voeren in het dailplan zodat deze ongeacht vanaf welk toestel je belt deze altijd via SIP A gevoerd wordt.

Het nadeel van deze werkwijze is dat je dan dus elk nummer handmatig moet opvoeren om bellen via SIP A af te dwingen.
Bekijk reactie

27 reacties

Beste allemaal,

Sinds 1 week heb ik problemen met het gebeld worden door Cheapconnect.
Na het insturen van de page copies heb ik een andere poort kunnen gebruiken.
Dit gaf geen oplossing
Telfort gebeld en zij stellen dat er geen poorten geblokkeerd zouden zijn.
Uitbellen lukt wel, maar gebeld worden lukt niet
Iemand het ei van columbus gevonden?
Ik ben een leek, dus graag geen vaktaal.
Ik gebruik om te worden gebeld Cheapconnect en om uit te bellen soms 12voip e.d.
Kinderen wonen ver weg en ook de familie zit in het buitenland.
Hopelijk weten jullie de goede oplossing

Dutch1
Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je? dit maakt het wat makkelijker om je met de configuratie te helpen.
dank voor het antwoord:

ExperiaBox v8 / arcadyan

dutch1
Reputatie 8
Badge +16
Login op je modem en ga bovenin de balk naar Voice - Links in het menu naar Internal accounts.
Hier kan je per aangesloten toestel aangeven naar welke voip account er moet worden geluisterd voor inkomend en uitgaan verkeer.
Het is dus mogelijk om per aangesloten toestel naar 1 of meerdere inkomende accounts te luisteren welke je in het drop-down veld kan selecteren.
Vergeet na het selecteren niet om onderaan de bladzijde op Apply te klikken, je zal niet de eerste zijn die dit vergeet.
Uiteraard moeten alle voipaccounts waar je gebruik van wilt maken opgenomen zijn in de lijst bij External accounts.
External accounts gewoon default op 5060 laten staan.
allereerst dank je wel voor het antwoord
zo heb ik alles ingesteld (prntScr)
uitbellen lukt inbellen niet, wij kunnen dus niet worden gebeld:
ik heb hieronder 3 bijlagen staan met de schermen zolas ik dat heb gedaan
graag je commentaar

dutch1
Badge
Bedankt voor de reacties. Uitbellen via SIP 2 werkt inderdaad. Cheapconnect in en Internetcalls uit.

PS: Waar is een Dial Plan dan voor bedoeld?
Reputatie 8
Badge +16
Gooi de out bound proxy leeg.
Moet er geen + voor het nummer staan?
Wat is de status als je kijkt op Voice - Linkermenu Status?
Hier moet bij alle accounts registered staan met een tijd, is dit niet het geval dan zit er een fout in nummer, ID, of wachtwoord.

Dan de volgende zaken naar aanleiding van je plaatjes.
Phone poort 1 = Internal account 1: Deze luistert alleen naar cheapconnect, zet het telefoon nummer 1 regel hoger bij Extension In, nu staat de eerste regel op None.
Uitbellen is niet mogelijk met dit toestel.

Phone poort 2 = Internal account 2: Hier kunnen geen oproepen op binnen komen (extension In heeft geen gekoppeld nummer waar naar geluistert moet worden)en er kan alleen uitgebeld worden met het NIET cheapconnect nummer.

Internal account 3 is niet enabled (!) : Hier zit volgens mij geen toestel op dus zal ook niet luisteren naar in of uitgaand verkeer.
Dank je voor de topd.
Ik wordt dus gebeld met behulp van cheapconnect
en bel uit met 12voip.
Ik heb e.e.a. proberen aan te passen
het probleem blijft echter dat cheapconnect niet wordt geaccepteerd

wil je mij vertellen welke nummer waar moeten , dus in het linker of rechter rijtje.
ik ben een leek en dan blijft alles moeilijk.

met dank hans
Reputatie 8
Badge +16
Dail plan is voor als je bepaalde nummers altijd via een aparte SIP wilt laten lopen, stel dat bellen naar Duitsland via SIP A gratis is en via SIP B 1 euro per minuut kost. Je kan dan kiezen om het abonneenummer op te voeren in het dailplan zodat deze ongeacht vanaf welk toestel je belt deze altijd via SIP A gevoerd wordt.

Het nadeel van deze werkwijze is dat je dan dus elk nummer handmatig moet opvoeren om bellen via SIP A af te dwingen.
mocht het niet duidelijk zijn mag ik je dan als uitzondering vragen even met elkaar te bellen.
Daarna gooi ik je nummer gelijk weg.
Ik heb in de medische wereld gewerkt dus ik weet hoe ik met prive moet omgaan.
Zou het trouwens zelf ook niet willen.

Mocht je dat niet willen gewoon zeggen, ik ben nooit boos, wel gefrustreerd door mijn onkunde.

Hans
Heb ik hem idd verkeerd begrepen 😛
Reputatie 8
Badge +16
Standaard voip poort is 5060,
Is het telefoonnummer wat je gebruik een telefoonnumer van cheapconnect? Gezien de vertaling van errorcode 401 forbidden gaat er iets niet goed, is je UserID gelijk aan je telefoonnummer?N
iet dan moet bij UserID een andere ID worden vermeld.

Zolang als de status niet veranderd naaar registeren zit er wat fout in je instellingen, trail and error tot dit opgelost is.
Daarnaa
Badge
Ik bel uit met een SIP-account van Internetcalls en wordt gebeld op een SIP-account van Cheapconnect.
Dat werkt bij mij met de volgende instellingen goed.

PS:
Ik zie in jouw screen dump dat jouw SIP-account van Cheapconnect niet wordt geregistreerd, daar zit dus een fout in de instellingen. Jouw account bij 12VOIP.COM wordt wel geregistreerd, dus die instellingen zijn blijkbaar goed (?)

Voor het SIP-account van Cheapconnect stel je het volgende in (zie scherm of tabblad external accounts):

Activated: vinkje aan
Phone Number: telefoonnummer zoals jij het hebt vermeld op de print screen hierboven
Display name: telefoonnummer zoals jij het hebt vermeld op de print screen hierboven
Password: ingevuld
Password confirm: ingevuld
Real (Domain): zoals jij het hebt vermeld op de print screen hierboven
Use Auth ID: niet aangevinkt
Auth ID: niet ingevuld
Listen Port: 5060
Listen VC: VC1
Proxy server: zoals jij het hebt vermeld op de print screen hierboven
Proxy port: 5060
Registrar server: zoals jij het hebt vermeld op de print screen hierboven
Registrar port: 5060
Use Outbound proxy: niet aanvinken
Outbound Proxy Server: niets invullen
Secondary Outbound Proxy Server: niets invullen
Outbound Proxy Port: 5060
Registrar Expire: 6000
DTMF Mode: klik op outband (RFC 2833)
FAX Passthrough Codec: kies G711a
DNS SRV: niet aanvinken
FB-procedure: niet aanvinken
RTP Port: 16384 - 32676

INTERNAL ACCOUNTS:

Hier vink je aan bij de accounts 1: 'enable'
en selecteer je via het pull down menu bij 'extension In' het nummer waarop je gebeld wilt worden; en bij 'Extension Out' het nummer waarmee je wilt uitbellen
NB:
Als je maar één telefoon op het modem hebt aangesloten en je met het ene SIP-account gebeld wilt worden en met het andere wilt uitbellen, selecteer je dus twee verschillende nummers.
Als je twee telefoons wilt/kunt aansluiten, kun je voor beide telefoons bij 'Extension In' hetzelfde nummer selecteren, maar bij 'Extension Out' kies je twee verschillende nummers. Je gebruikt dan de tweede telefoon om met een andere SIP-account uit te bellen (dan waar je zelf op gebeld wordt).
Dag Stoney en Tuut-Tuut,

Allereerst bedankt voor dat stukje zekerheid dat ik hard nodig had en voor de adviezen.
Eigenlijk ben ik een enorme eikel.
Ik gebruikte mijn user-account wachtwoord in plaats van het internet / telefoon account wachtwoord.
Op het moment dat ik dat las over die wachtwoorden heb ik de aanbevelingsbrieven erbij gepakt en ja hoor een ander wachtwoord waarvan ik dacht dat ik dat zoals gewoonlijk aangepast had.
Kortom, plotseling werd ik als nummer geaccepteerd, en in dit geval ben ik er blij mee.
Was nodig want ik ben pijnpatient en soms erg afhankelijk van de telefoon.
Heren of dame(s) enorm bedankt voor het meedenken.

dutch1/Hans MInekus
Badge
Geen probleem, fijn dat het probleem is opgelost.

TIP: Verwijder je print screens nog van het forum. Deze bevatten werkbare telefoonnummers. Liever niet op internet laten zwerven.
hoe verwijder ik de private info?
dutch
Badge
Ja, goede vraag, dat kan ik niet zo 1-2-3 vinden.
@HENK kan jij dutch1 aangeven hoe dat moet?
Badge +1
@Stoney en @dutch1,

Fijn dat alles is opgelost, ik heb zojuist de screenshots met daarin persoonlijke informatie verwijderd!

Jeroen
Dank aan allen die hebben geholpen.
Wij hebben vanmorgen de telefoon nodig gehad dus maar goed dat alles in orde was.
Maar zou het interessant zijn te weten voor anderen hoe je de screenshots moet verwijderen of kan dat alleen centraal.
In voorkomende gevallen kan ik dat antwoord dan ook geven.

dutch
@, Stoney, @tuut-tuut, @jeroen
Ik weet niet of jij hetzelfde hebt, maar bij mij ligt de telefoon er plotseling uit.
Alle instellingen weer uitgeprobeerd.
Maar krijg een in-gespreks-toon te horen terwijl als ik bel met mijn mobiel er geen sprake is geweest van in gesprek.
De telefoon is geregistreerd.
Echter bij de eerste instelling krijg ik FAIL

Heeft men iets veranderd of iets aangepast?

dutch1
dank je voor het antwoord hoe prive-info weg gehaald kan worden.

dutch
Dag ,
Inmiddels kan ik worden gebeld.
Maar het uitbellen blijft een probleem met 12voip.
Het fancy telefoonnummer dat altijd werkte kan mogelijk de oorzaak zijn.
Men vraagt een userID of telefoonnummer.
Echter als ik mijn userID ingeeft@sip.12voip.com dan zie ik geen verandering in de status. De fout blijft 401.
Als ik daarana weer het altijd bij uitbellen gebruikte telefoonnummer in  tiep, is de status weer 401

Ik kom hier niet uit.
Denkelijk moet er een telefoonnummer worden genoemd. Het 08-nummer werkte ook  niet.
Graag een reactie
dutch1
Dag allemaal, Jeroen, Stoney, Tuut-tuut,

Er is iets vreemds aan de hand en ik neig ernaar om er de hand van of onzelieve heer in te zienof malversaties/obstructies door de telfortmensen.
De laatste tijd moet ik bijna elke dag mijn VoIP-providers om uit te bellen  opnieuw instellen.
Ondanks het feit dat het antwoordapparaat aanstaat wordt er niet op ingesproken en krrijg ik een voicemail.
Dit gebeurt zonder enige aanleiding sinds 3-4 weken.
Ik gebruik de Experiabox/A....box van Telfort nu.
Ik begrijp er niets van.
Graag hulp.

Dutch1 / Hans
Na mijn aanvankelijke enthousiasme heb ik plotseling toch een probleem .
Ik kan gewoon uitbellen naar een nummer met VoIP.
Echter (en dat bleek ook in het verleden ineens bij OnLine kan ik nier worden doorgeschakeld bij een centrale waar meerdere submenues moeten worden afgewerkt zoals b.v. bij de Telegraaf.
Dit is vervelend want hierdoor ben ik genoodzaakt mijn mobiele telefoon te gebruiken.

Weet iemand een oplossing of andere instelling voor dit probleem?

dutch1
Na mijn aanvankelijke enthousiasme heb ik plotseling toch een probleem .
Ik kan gewoon uitbellen met VoIP.
Echter (en dat bleek ook in het verleden ineens bij OnLine) kan ik nier worden doorgeschakeld in een telefooncentrale waar meerdere submenues moeten worden afgewerkt zoals b.v. bij de Telegraaf en bij Telfort.
Dit is vervelend want hierdoor ben ik genoodzaakt mijn mobiele telefoon te gebruiken.

Weet iemand een oplossing of andere instelling voor dit probleem?

dutch1

moest even de taalfout rechtzetten.

Reageer