beantwoord

Ik heb geen nummerherkenning als ik door Telfort nummers wordt gebeld

• 8 januari 2017
  • 9 reacties
  • 243 keer bekeken

De nummerherkenning op mijn vaste Telfort telefoon geeft alle nummers van 06- en telefoon nummers weer van niet Telfort telefoons. Dus voor alle duidelijkheid de nummers van de vaste "Telfort telefoonnummers landelijk" worden niet weer gegeven op mijn toestel. Dit probleem doet zich nu ongeveer een week voor. Hiervoor is de weergave van alle vaste Telfort nummers sinds de aansluiting op mijn adres werkend geweest. Een raadsel dus waarbij ik hulp nodig heb om tot een oplossing te komen. Die oplossing is nodig omdat ik geen onzichtbare nummers beantwoord. Hebben anderen deze ervaring ook sinds kort? Laat het me weten!
icon

Beste antwoord door Leon 9 januari 2017, 12:48

Hi nifty,

Dat is apart! Het lijkt mij op iets van een routering probleem. Om uit te zoeken wat en waar het exact mis gaat heb ik een aantal persoonlijke gegevens van je nodig, Stuur me daarom je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Voeg aan de bovenstaande gegevens ook drie oproepen toe waarbij de nummerherkenning wél goed werkte en ook drie oproepen waarbij het nummer onbekend was (en op een ander toestel wel zichtbaar) (datum, tijdstip en telefoonnummer van de oproep).

Dank je! 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je kunt daar voor inloggen op je mijn telfort thuis en dan instellingen - voicemail en oproepen daar kun je nummerweergave aanzetten
Je kunt daar voor inloggen op je mijn telfort thuis en dan instellingen - voicemail en oproepen daar kun je nummerweergave aanzetten

Dat is prachtig jimny, echter dit was al zo ingesteld, maar heb het toch nog even nagekeken in mijn Telfort en "Nummerweergave&Nummervermelding staat gewoon aan. Hierna voor de zekerheid uit en weer aan gezet en op wijzigen gedrukt. Vervolgens mijn vriendin gevraagd om mij te bellen daar zij hetzelfde abonnement heft en ook nu nog steeds geen weergave. Haar KPN telefoon en 06- nummer zie ik wel, maar haar vaste nummer niet. Mijn vriendin ziet wel al mijn nummers inclusief mijn vaste nummer.

Dus dank voor je advies, maar momenteel werkt dat niet en moet er iets anders aan de hand zijn. De oplossing word nog steeds verzocht door mij bij deze. Mvg., nifty

Dat is prachtig jimny, echter dit was al zo ingesteld, maar heb het toch nog even nagekeken in mijn Telfort en "Nummerweergave&Nummervermelding staat gewoon aan. Hierna voor de zekerheid uit en weer aan gezet en op wijzigen gedrukt. Vervolgens mijn vriendin gevraagd om mij te bellen daar zij hetzelfde abonnement heft en ook nu nog steeds geen weergave. Haar KPN telefoon en 06- nummer zie ik wel, maar haar vaste nummer niet. Mijn vriendin ziet wel al mijn nummers inclusief mijn vaste nummer.

Dus dank voor je advies, maar momenteel werkt dat niet en moet er iets anders aan de hand zijn. De oplossing word nog steeds verzocht door mij bij deze. Mvg., nifty

Heb per ongeluk het groene V ingedrukt en breng nog even onder de aandacht dat het nog steeds niet in orde is.
Reputatie 8
Badge +17
Kennelijk doet de vernieuwde Mijn Telfort het niet goed , webcare leest alles mee dus zodra je topic aan de beurt is komen ze met een reactie
Badge +1
Hi nifty,

Dat is apart! Het lijkt mij op iets van een routering probleem. Om uit te zoeken wat en waar het exact mis gaat heb ik een aantal persoonlijke gegevens van je nodig, Stuur me daarom je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Voeg aan de bovenstaande gegevens ook drie oproepen toe waarbij de nummerherkenning wél goed werkte en ook drie oproepen waarbij het nummer onbekend was (en op een ander toestel wel zichtbaar) (datum, tijdstip en telefoonnummer van de oproep).

Dank je! 🙂
Hi nifty,

Dank je! :)

Privé bericht is verstuurd.
Mvg., nifty
Hi nifty,

Dank je! :)

Privé bericht is verstuurd.
Mvg., nifty

-

Dag Leon,

kort geleden heb ik nog getracht een privé email te sturen met een antwoord op het gevraagde. Blijkbaar is dat niet overgekomen vandaar nu deze openbare email.

Het probleem doet zich nog altijd voor, dus geen nummer herkenning van vaste Telfort telefoons. Van andere telefoons zoals mobiele nummers en andere niet Telfort telefoons doet die het dus wel.

Je verzocht mij een opgave te doen wanneer dat probleem zich voordoet, wel mijn vroegste aantekening is 3 januari 2017, maar mogelijk speelde het al eerder omdat ik tot die datum niet aanwezig ben geweest.

De harde reset die je verzocht is gedaan 2x, heeft geen effect gehad. Misschien dat het modem niet meer deugt. Trouwens waarom bel je me niet, je hebt toch ook een vaste Telfort telefoon! Verder denk ik dat het dan wat sneller gaat, want hier moet toch een oplossing komen. Je kan een mail sturen met een tijd voorstel, dan zorg ik dat ik aanwezig ben.

Met vriendelijke groet,
Nifty
Badge +1
Hallo Nifty,

Zelf kan ik niet bellen met klanten. Je bent nu op het forum. Voor telefonisch contact hebben we de klantenservice. Ik kan er wel voor zorgen dat iemand telefonisch contact met je opneemt. Op welk moment van de dag ben je over het algemeen het beste bereikbaar?
Badge +1
Hi Nifty, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!