beantwoord

Huistelefoon werkt niet

• 26 april 2020
  • 5 reacties
  • 101 keer bekeken

Reputatie 1

Al enkele weken kunnen we de huistelefoon niet gebruiken. We kunnen niet gebeld worden; de beller krijgt meteen de voicemail te horen en de telefoon geeft geen belsignaal.

Zelf bellen kan ook niet. De telefoon geeft eerst een kiestoon, maar al bij het intoetsen van het eerste cijfer, krijg je meteen de in-gesprek toon.

Deze acties heb uitgevoerd om te proberen het op te lossen, echter zonder gewenst resultaat:

• Reset, oftewel spanningloos maken, van het modem (modelnaam VRV9517-Telfort) → geen succes.
  • Spanning van de huistelefoon afgehaald en weer aangesloten → geen succes.
  • Testsignaal vanaf modem naar huistelefoon gestuurd → oke.

Graag controleren of er aan "jullie kant” problemen zichtbaar zijn en welke stappen ik nog meer kan uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Jos van Gemert

icon

Beste antwoord door Babylonia 27 april 2020, 10:41

Reset met een omgevouwen paperclip achter in het resetgaatje voor 10 seconden.
Alle gegevens, ook m.b.t. telefoon worden dan juist opnieuw ingeladen.

Helaas zul je wel je WiFi wachtwoord erna weer moeten instellen.
En een nieuw wachtwoord voor de Experia Box. Na reset is het standaard wachtwoord 1234

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8

Reset met een omgevouwen paperclip achter in het resetgaatje voor 10 seconden.
Alle gegevens, ook m.b.t. telefoon worden dan juist opnieuw ingeladen.

Helaas zul je wel je WiFi wachtwoord erna weer moeten instellen.
En een nieuw wachtwoord voor de Experia Box. Na reset is het standaard wachtwoord 1234

Reputatie 1

Hallo Babylonia,

De reset op het modem heeft geholpen. De telefoon werkt weer. Zowel voor zelf bellen, als gebeld worden.

Ik heb alleen nog niet gekeken naar het wachtwoord van het modem en de handmatige kanaal instelling daarop voor het wifi signaal. Die zal ik nu ook wel opnieuw moeten instellen. Dat was enkele maanden geleden geadviseerd door jullie, vanwege het steeds wegvallen van het signaal.

Denk je dat dat invloed zal hebben?

Bedankt voor de huidige oplossing.

Groeten,

Jos

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @jvgemert, goed om te lezen dat de telefonie met de reset tip van Babylonia is hersteld. Daardoor klinkt het alsof het telefoonnummer zich niet goed kon registreren in de Experia Box, door reset lukte het registreren wel weer.

Bij het resetten kiest het WiFi deel van het modem automatisch een kanaal, je kunt even kijken hoe de WiFi verbinding op dat kanaal nu is. Als dat goed is, hoef je het mogelijk niet eens te wijzigen. Als het voor de reset beter was, kan je het kanaal weer wijzigen.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

Ik ga het wifi gedrag in de gaten houden.

Weet nu in ieder geval wat de oplossing is.

Dank voor je reactie.

Groeten,

Jos

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan Jos, hopelijk blijft het WiFi signaal ook stabiel en anders weet je hoe het kanaal aangepast kan worden :slight_smile:

Reageer