Hoe tweede account te gebruiken om uit te bellen.

• 18 september 2013
  • 6 reacties
  • 1963 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb me rot gezocht naar een antwoord, maar nergens kunnen vinden. Ik maak gebruik van een experiabox v8. Daarop zit vast bellen van Telfort en heb een tweede extern account aangemaakt voor bellen naar buitenland.

In interne accounts staat mijn Telfort nummer op *101 en mijn externe nummer op *102. Het account om naar buiten te bellen wordt niet gebruikt om inkomende gesprekken aan te nemen (er hangt zelfs geen telefoonnummer aan). Dus heb ik incoming intern op mijn Telfort nummer gezet.

Mijn vraag is nu tweeledig.
1: Hoe kan ik naar buiten bellen via het tweede account? Nu wordt het Telfort account gebruikt. Deze moet ook primary staan omdat wij deze nog gebruiken om in binnenland te bellen.

2: Als ik op mijn Telfort account EN mijn externe account beide incoming op Telfort account heb staan, geeft dat conflicten?

Alvast dank voor het antwoord.

6 reacties

Badge
Ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet. Heeft in ieder geval iemand het antwoord op de vraag welke prefix ik moet gebruiken om via het tweede account naar buiten te bellen? Alvast bedankt,

Andre.
Reputatie 8
Badge +16
Wat jij wil kan niet.
Je wilt een aparte account voor bellen naar het buitenland.
De instellingen in de Experiabox laten dit niet toe.
De configuratie bladzijde voor internal accounts is bedoeld voor het instellen van inkomend en uitgaand verkeer over verschillende SIP providers.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je 1 account (Telfort) wilt gebruiken en bellen naar het buitenland alleen van account 2 mogelijk te maken.
Helaas is dit niet mogelijk en ik weet ook zo snel geen alternatief.

Bellen naar het buitenland kan je wel uitschakelen als ik het goed heb in je "Mijn Telfort", ik kan dit nu niet nakijken omdat "Mijn Telfort" wegens onderhoud niet toegankelijk is, maar dit geld dan voor iedereen ongeacht of je uitbelt via account 1 of 2
Reputatie 8
Badge +18
Ik gebruik SKYPE om naar Buitenland te bellen, 1e klik 0,10 cent en binnen de EU 0,01 cent per minuut
Badge
Wat jij wil kan niet.
Je wilt een aparte account voor bellen naar het buitenland.
De instellingen in de Experiabox laten dit niet toe.
De configuratie bladzijde voor internal accounts is bedoeld voor het instellen van inkomend en uitgaand verkeer over verschillende SIP providers.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je 1 account (Telfort) wilt gebruiken en bellen naar het buitenland alleen van account 2 mogelijk te maken.
Helaas is dit niet mogelijk en ik weet ook zo snel geen alternatief.

Bellen naar het buitenland kan je wel uitschakelen als ik het goed heb in je "Mijn Telfort", ik kan dit nu niet nakijken omdat "Mijn Telfort" wegens onderhoud niet toegankelijk is, maar dit geld dan voor iedereen ongeacht of je uitbelt via account 1 of 2

Nee, ik heb een 2e SIP provider ingesteld in het modem welke ik wil gebruiken om naar buiten te bellen DMV een prefix welke je intoetst voor je het nummer intoetst. Dus bijvoorbeeld eerst een 0* (alleen als voorbeeld) voor het telefoonnummer welke ervoor zorgt dat het tweede account gebruikt wordt.

Dit is mogelijk, alleen snap ik niet welke prefix ik moet gebruiken.
Badge
Ik gebruik SKYPE om naar Buitenland te bellen, 1e klik 0,10 cent en binnen de EU 0,01 cent per minuut
Mijn provider is goedkoper dan Skype.. Skype is duurder.. Bel met deze provider voor 3 cent naar mobiele nummers in Rusland...
Reputatie 8
Badge +16
Nee, ik heb een 2e SIP provider ingesteld in het modem welke ik wil gebruiken om naar buiten te bellen DMV een prefix welke je intoetst voor je het nummer intoetst. Dus bijvoorbeeld eerst een 0* (alleen als voorbeeld) voor het telefoonnummer welke ervoor zorgt dat het tweede account gebruikt wordt.

Dit is mogelijk, alleen snap ik niet welke prefix ik moet gebruiken.

En dat gaat dus niet, je kan je 2e account instellen voor uitbellen via SIP provider 2 (kwestie van account selecteren in de drop-down voor uitgaand verkeer)
En is niet mogelijk om d.m.v. een prefix voor de 2e account te kiezen. Wordt dus een kwestie van nadenken welk toestel je pakt voor uitbellen.

Reageer