beantwoord

Hoe biedt Telfort zakelijke abonnementen aan?

• 9 januari 2017
  • 7 reacties
  • 377 keer bekeken

Voor een kleine winkel overwegen we een zakelijk internet-abonnement bij Telfort.
Daarbij heb ik een aantal vragen, waarop ik geen antwoord kan vinden. Ik zie op de website geen andere mogelijkheid om schriftelijk vragen te stellen dan hier op het forum:
1. kan op een zakelijke internet-verbinding van Telfort een pinautomaat worden aangesloten?
2. welk type Fritz!Box wordt bij een zakelijk abonnement geleverd? Is de Fritz!Box zelf te configureren of is deze gesloten en/of van speciale firmware voorzien?
3a. bij een zakelijk internet-abonnement van Telfort is een telefoonlijn (VoIP) toch ook gratis?
3b. is naast die VoIP-lijn van Telfort nog een tweede VoIP-lijn van een andere aanbieder (zoals CallVoip, CheapConnect of VoipBuster) in de Fritz!Box te configureren?
3c. is zonder VoIP-lijn van Telfort een VoIP-lijn van een andere aanbieder in de Fritz!Box te configureren?
4. in de zakelijke prijslijst (pdf-bestand) staat niet of de genoemde prijzen incl of excl BTW zijn; wat is het geval?

Bij voorbaat dank voor een reactie.
icon

Beste antwoord door FBFATA100 1 februari 2017, 15:26

Net gebeld door Telfort Zakelijk over mijn nogal diepgravende vragen.
Telfort Zakelijk levert haar ADSL-diensten alleen over een "lege" telefoonlijn; dat wil zeggen over de zelfde lijn kan niet bv een telefonie-abonnement lopen van KPN. In mijn situatie is dat geen probleem, omdat Telfort over een tweede aderpaar haar diensten kan leveren.
Telfort Zakelijk levert momenteel (aan het MKB, niet ZZP) een Fritz!Box 7581, waarop via de webinterface een "eigen" VoIP-lijn van een willekeurige aanbieder is in te stellen. Er staat dus geen eigen firmware op de FB. Dit type FB heeft twee analoge telefoon- en geen ISDN-poorten.
Over de Telfort Zakelijk internet-verbinding kan een betaal-/pinautomaat worden gebruikt
Het goedkoopste abonnement (voor het MKB, niet ZZP) met een snelheid van 30 Mbps download kost op dit moment € 32.50 per maand excl BTW.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi FBFATA100,

Fijn dat je zo snel gebeld kon worden! Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik hoop dat ik je snel als Telfort Zakelijk klant mag begroeten. :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.
Net gebeld door Telfort Zakelijk over mijn nogal diepgravende vragen.
Telfort Zakelijk levert haar ADSL-diensten alleen over een "lege" telefoonlijn; dat wil zeggen over de zelfde lijn kan niet bv een telefonie-abonnement lopen van KPN. In mijn situatie is dat geen probleem, omdat Telfort over een tweede aderpaar haar diensten kan leveren.
Telfort Zakelijk levert momenteel (aan het MKB, niet ZZP) een Fritz!Box 7581, waarop via de webinterface een "eigen" VoIP-lijn van een willekeurige aanbieder is in te stellen. Er staat dus geen eigen firmware op de FB. Dit type FB heeft twee analoge telefoon- en geen ISDN-poorten.
Over de Telfort Zakelijk internet-verbinding kan een betaal-/pinautomaat worden gebruikt
Het goedkoopste abonnement (voor het MKB, niet ZZP) met een snelheid van 30 Mbps download kost op dit moment € 32.50 per maand excl BTW.
Reputatie 8
Badge +2
Hi FBFATA100,

Dank voor je enigszins late berichtje. Mijn collega's heb ik zojuist ingelicht wat betreft de bovenstaande vragen. Wil je het mij laten weten als je bent benaderd? Ik ben zelf ook erg benieuwd naar wat er precies uitkomt.

Zie uit naar je reactie.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo FBFATA100,

Welkom op het forum van Telfort!

Aangezien je nogal inhoudelijke vragen stelt waar ik niet zo 1, 2, 3 een antwoord op heb, wil ik deze doorzetten naar een collega en je hier over laten terugbellen. Graag ontvang ik daarom je 06-nummer in een apart bericht.

Mijn dank alvast.
Reputatie 8
Badge +17
Webcare leest altijd mee en die geven wel een reactie
Dank voor de snelle reactie.
Maar zoals ik al schreef, kon ik het antwoord op mijn vragen op de zakelijke site van Telfort niet vinden.
Zo is er met zoeken op "betaalautomaat" geen enkel resultaat. Zoeken op "pinautomaat" geeft geen uitsluitsel of dat kan. Uit de reactie van een boze B&B eigenaar, die bericht dat het na het stuk trekken van een kabel door een monteur een week gaat duren voordat haar telefoon en internetverbinding weer werken, maak ik inderdaad op dat een betaalautomaat over Telfort's internet-verbinding kan werken, maar dat is wel heel indirect.
Als ik een helpdesk benader met mijn VoIP-vragen is mijn ervaring, dat ik daar, als de vraag al wordt begrepen, geen antwoorden op mijn vragen krijg.
Vandaar dat ik mijn vragen graag schriftelijk stel en bij het ontbreken van een email-adres van de helpdesk kan ik dat alleen maar op het forum doen. Vandaar.
Reputatie 8
Badge +17
Neem in onderstaande link alvast een kijkje en je kunt gratis de klantenservice bellen 0800 1707 of je terug laten bellen

https://www.telfort.nl/zakelijk.htm