Daarbij heb ik een aantal vragen, waarop ik geen antwoord kan vinden. Ik zie op de website geen andere mogelijkheid om schriftelijk vragen te stellen dan hier op het forum:
1. kan op een zakelijke internet-verbinding van Telfort een pinautomaat worden aangesloten?
2. welk type Fritz!Box wordt bij een zakelijk abonnement geleverd? Is de Fritz!Box zelf te configureren of is deze gesloten en/of van speciale firmware voorzien?
3a. bij een zakelijk internet-abonnement van Telfort is een telefoonlijn (VoIP) toch ook gratis?
3b. is naast die VoIP-lijn van Telfort nog een tweede VoIP-lijn van een andere aanbieder (zoals CallVoip, CheapConnect of VoipBuster) in de Fritz!Box te configureren?
3c. is zonder VoIP-lijn van Telfort een VoIP-lijn van een andere aanbieder in de Fritz!Box te configureren?
4. in de zakelijke prijslijst (pdf-bestand) staat niet of de genoemde prijzen incl of excl BTW zijn; wat is het geval?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Beste antwoord door FBFATA100
Telfort Zakelijk levert haar ADSL-diensten alleen over een "lege" telefoonlijn; dat wil zeggen over de zelfde lijn kan niet bv een telefonie-abonnement lopen van KPN. In mijn situatie is dat geen probleem, omdat Telfort over een tweede aderpaar haar diensten kan leveren.
Telfort Zakelijk levert momenteel (aan het MKB, niet ZZP) een Fritz!Box 7581, waarop via de webinterface een "eigen" VoIP-lijn van een willekeurige aanbieder is in te stellen. Er staat dus geen eigen firmware op de FB. Dit type FB heeft twee analoge telefoon- en geen ISDN-poorten.
Over de Telfort Zakelijk internet-verbinding kan een betaal-/pinautomaat worden gebruikt
Het goedkoopste abonnement (voor het MKB, niet ZZP) met een snelheid van 30 Mbps download kost op dit moment € 32.50 per maand excl BTW.