Het lukt me niet om CSipsimple in te stellen

• 3 februari 2016
  • 9 reacties
  • 407 keer bekeken

het lukt me niet om CSipsimple in te stellen (advanced)
Account-naam : Vaste lijn
Nummer weergave : 040-1234567
Server : sip.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam : mijn telefoonnummer
Sip authenticatie id : tel.telefoniedienst.nl
Wachtwoord : mijn wachtwoord in het Zyxel modem
Proxy : 5060

Heb het natuurlijk ook met simple geprobeerd
Account-naam : Vaste lijn
Gebruiker : mijn telefoonnummer
Server : sip.telefoniedienst.nl (beiden sip of tel, met en zonder 5060)
Wachtwoord : mijn wachtwoord in het Zyxel modem

Het lukt me niet dus.
Ik wil gewoon binnen het bereik van mijn WIFI met de gsm gebeld kunnen worden zonder dat ik 2 telefoons mee moet nemen.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Piet, welkom op het forum. Dat je liever niet met 2 telefoon rondloopt, kan ik mij goed voorstellen. Helaas is dit geen dienst van ons. Ik kan je hier dus niet bij helpen. Wie weet zijn er andere users die jou hiermee op weg kunnen helpen.
Telefoonnummer zonder streepje invoeren, bij server (registrar) ''tel.telefoniedienst.nl' invullen, bij proxy 'sip.telefoniedienst.nl'. Die 5060 hoef je nergens in te vullen (is een standaardpoort) en het wachtwoord gebruiken dat in de welkomstbrief van Telfort staat vermeld achter 'Bellen standaardtoegangscode'.
Reputatie 8
Badge +10
Telefoonnummer zonder streepje invoeren, bij server (registrar) ''tel.telefoniedienst.nl' invullen, bij proxy 'sip.telefoniedienst.nl'. Die 5060 hoef je nergens in te vullen (is een standaardpoort) en het wachtwoord gebruiken dat in de welkomstbrief van Telfort staat vermeld achter 'Bellen standaardtoegangscode'.

Het lijkt te werken bij jou...
Zou je eens alle 'Advanced' instellingen hier kunnen neerzetten, er worden meer gegevens gevraagd dan die je hier geeft.
Het lijkt te werken bij jou...
Zou je eens alle 'Advanced' instellingen hier kunnen neerzetten, er worden meer gegevens gevraagd dan die je hier geeft.

Ik gebruik een eigen modem, dus dat heeft geen zin, werkt wellicht zelfs verwarrend. Dat er meer gevraagd wordt wil nog niet zeggen dat er ook per sé iets ingevuld moet worden :-)
Het lukt mij met eerder genoemde instellingen. In het rijtje van Piet44 hierboven moet "sip authenticatie ID" volgens mij zelfs blanco blijven. Het gaat om een server waar je op inlogt met gebruikersnaam en wachtwoord, meer niet. De overige instellingen hebben te maken met telefoonfunctionaliteiten als een keuzemenu kunnen gebruiken ("toets 1 voor..."). Iets om mee verder te stoeien als ze niet blijken te werken.
Server, gebruikersnaam, wachtwoord en proxy zijn nodig om verbinding te kunnen leggen en simpele gesprekken te kunnen voeren.
Reputatie 8
Badge +10

Ik gebruik een eigen modem, dus dat heeft geen zin, werkt wellicht zelfs verwarrend.

Welke modem je gebruikt mag toch niet uitmaken, het gaat om de SIP-gegevens van de provider in de modem, die ingevoerd moeten worden op de smartphone in de CSipsimple app... :8
Die gegevens zijn (wat de provider betreft) hetzelfde in iedere modem, waar en hoe die precies ingevoerd staan maakt niet uit.
Met de gegevens die je geeft werkt het in ieder geval niet...
En die heb ik net gegeven. Overigens lukt het je alleen maar om dit over Wifi klaar te spelen. Verbinden via een mobiel netwerk (3G etc.) werkt niet. Als je dat wilt zul je een VPN-verbinding moeten opbouwen met je thuisbasis en dus ook een mobiel moeten hebben die dat ondersteunt.
Reputatie 8
Badge +10
Ik doe dit ook via wifi... 😉
Nu wordt het me iets duidelijker. Er kan er maar één een verbinding opbouwen, of je modem of je mobiel via wifi. Wil je ze allebei gebruiken (bedraad toestel en mobiel) dan moet je van je mobiel een intern toestel maken. En dat was iets wat een jaar geleden bij mij opeens niet meer werkte en de reden waarom ik mijn oude fritzbox weer afstofte.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Wil je ze allebei gebruiken (bedraad toestel en mobiel) dan moet je van je mobiel een intern toestel maken...

En dat is de crux... ;)
Met de basic instellingen lukt het echt niet, en ik heb op internet gezocht en al diverse instellingen voor de Avanced setup uitgeprobeerd.
Maar helaas... :8

Uiteraard veel dank voor je input..!
We komen er uiteindelijk wel eens uit...

Reageer