beantwoord

Haperen telefoonverbinding tussen Telfort en Ziggo

  • 18 maart 2020
  • 78 reacties
  • 1943 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds vervanging van de zyxel router door de Experia router problemen hiermee.

Eerst problemen gehad met IPnummers, Toen voor 2e keer nwe Experiabox gekregen.

IP nummer probleem was opgelost.

Echter na installatie nu problemen met Ziggo telefoon nummers. Bellen of gebeld worden lukt, echter  hapert de verbinding hapert dan regelmatig en is daarom vaak niet te volgen.

Gebeld met TELFORT en gevraagd stuur svp nog een x een nieuw modem.

Dit wilden ze niet en verbraken zelfs het gesprek!!!!!!!!!

Ik moest maar kabeltjes gaan vervangen dat was hun oplossing. (Over kennis nivea te spreken van de helpdesk...(internet telefonie overige verbindingen alles doet het behalve telfort-ziggo)

Dus Telfort wat is je oplossing, toch nog een keer een modem opsturen, of verder gaan met een klant minder???

 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 april 2020, 12:43

Gisteren helaas geen terugkoppeling gehad. :(  Ik had met jullie afgesproken dt als die er niet kwam er een nieuw modem jullie kant op komt. Dus bij deze is die aangevraagd @Gutter @guus32 @peter9. Binnen twee dagen ontvangen jullie hem thuis.

Bekijk reactie

78 reacties

Reputatie 1

Hallo Ik heb net mijn wanhopige bericht op dit forum geplaatst en dit ook per telefoon doorgegeven aan klantenservice Telfort . Tot mijn zeer grote verbazing kon  het  nu ineens wel !!!Een nieuw modem na vijf maanden heen en weer bellen .  Dus op afstand heeft het al geholpen dat ik dit op het forum heb gezet

Er is nu zelfs al per mail toegezegd dat ze de v10 gaan sturen!! Eerst zien en dan geloven anders kom ik weer hier op het forum terug. hopelijk  is het niet nodig.

Reputatie 1

Ik heb even gekeken @OdVs18, er is een V10 onderweg. Deze komt morgen, overmorgen, dan kan je deze installeren bij je oma.


Helemaal super!
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga uit van Geen bericht, Goed bericht type. Als het dus is opgelost, hoor je niks meer van me ;)

Reputatie 8

Voor de zekerheid de oude ADSL splitter er nog tussenuit gehaald.

Die kan tot nu toe daarmee gerelateerd zijn geweest aan de storingen die je ervaart.

….(oud KPN medewerker) klant.!!

Als oud KPN medewerker had je de storingsgevoeligheid van een splitter in deze set-up al direct hebben moeten onderkennen. En van meet af aan er die al tussenuit hebben moeten halen.

En zoals @JanD aangeeft, nu simpelweg nog eens extra een volledige reset van de modem/router erachteraan, zodat alle netwerk instellingen, maar met name ook de VOIP gerelateerde gegevens volledig opnieuw worden ingeladen.

Reputatie 1

Ja het gaat goed het het modem en de verbindingen met ziggo gaan ook goed

Ook Telfort wil ik bedanken mn de hulp van Bart. Niet verder te vergeten vooral de telefonische ondersteuning was fantastisch (men beëindigde het gesprek domweg…)

Gelukkig was er nog het forum. Verder een aangetekende brief over de onnodige kosten die ik nu gemaakt heb zal ik achterwege laten. Ik ga er gewoon vanuit dat Telfort ons een prachtig bos bloemen stuurt als excuses Sluit dit  topic nu maar af….

Reputatie 8

…..ja, die prachtige bos bloemen opsturen natuurlijk naar @Gutter !!  :stuck_out_tongue_winking_eye:  :sunglasses:

Reputatie 8
Badge +11

Nee, een ander type. Is onderweg. :)

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb even gekeken @OdVs18, er is een V10 onderweg. Deze komt morgen, overmorgen, dan kan je deze installeren bij je oma.

Reputatie 8
Badge +11

Ik ga melding maken bij de Technische Dienst voor verder onderzoek. Zou je mij in een privébericht 3 voorbeelden kunnen sturen van telefoongesprekken die mis gingen? Ik wil graag het volgende weten: 
Datum:
Tijdstip:
Telefoonnummer:

Ik ga dit dan doorgeven, mijn collega's zullen het verder onderzoeken en contact met je opnemen. 

Badge

@Gutter ter info: zoals ik beschreven heb is de storing bij mij ook ontstaan na wisseling modem. Vorig modem V8 geen problemen met Ziggo bellen. Bij de wisseling kreeg ik een V10A modem (omdat modem V8 helemaal defect was geen dsl meer) toen is de storing ontstaan.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog even gekeken. Ik zie melding van de Technische Dienst staan. Dat er inderdaad problemen zijn met de VOIP kwaliteit met de V10a. Deze verstoring wordt onderzocht. Zodra er duidelijkheid en een oplossing is krijg je daarover bericht in de vorm van een sms. Nog geen nieuw modem helaas. Dacht dat ik dat uit jouw bericht haalde, excuses. Meer kan ik er nu niet van maken. Hoor graag van je wanneer je de sms hebt ontvangen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Gutter,

Problemen met het bellen dus. Je wilt hiervoor graag een nieuw modem. Denk je dat dat de oplossing is? Want je geeft aan dat alleen bellen naar nummers van Ziggo problemen geeft. Naar alle andere VOIP providers gaat wel goed? Dan zou je toch zeggen dat het aan Ziggo ligt? 

 

In ieder geval ben ik al benieuwd of je de bekabeling tussen vaste lijn en modem al nagelopen hebt? Toch wel belangrijk om alles uit te sluiten, dus ook de kabel. En heb je het basisstation van de vaste lijn al eens opnieuw opgestart.

Reputatie 1

Gedaan:

  • Alle bekabeling vanaf isra punt tot modem zelfs 2x vernieuwd (2m kabel)
  • draadloze telefoons  los gehaald buiten werking gezet
  • oude analoge telefoon daarvoor in de plaats gezet rechtstreeks op modem (1m kabel)
  • Aan de Ziggo kant ook de draadloze tel vervangen bij 1 abonnee door vast tst + alles daar ook gereset
  • Bij een andere ziggo abonnee (met een ander modem en abonn. alles gereset en opn geïnstalleerd.
  • Modems  totaal nu dus 3x verwisseld…

Wat niet kunnen proberen, de oude Zyxel modem terugplaatsen want die deed het prima!!:grinning:

Dus wat blijft er dan nog over ?

-wellicht nwe firmware

-zyxel weer terug?

-ander type modem

-monteur die de infra naloopt met een zaklantaarn:construction:

-??

 

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan je punt begrijpen. De Zyxel is echter al verouderd en zal straks niet meer ondersteund worden. Vandaar dat deze vervangen moest worden. Je hebt een V10a gekregen die problemen geeft. Zeker niet fijn. Nu is het zo dat niet alle V10a's problemen geven. Daarom wordt het nu onderzocht. En hopelijk is snel de oplossing gevonden. Ik kan je namelijk niet zomaar een nieuw modem sturen. Natuurlijk wil ik je tevreden houden, maar ik kan ook niet altijd de TD in de weg gaan zitten. Ik zet juist het probleem aan hen door om het verder uit te zoeken. Ik wil je vragen om het nog even af te wachten. Is het in de loop van volgende week nog niet opgelost, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Reputatie 8
  • Alle bekabeling vanaf isra punt tot modem zelfs 2x vernieuwd (2m kabel)

Wat voor soort kabel?

Gebruik in ieder geval voor die internet aansluiting niet dezelfde “platte” kabel zoals die doorgaans bij analoge telefoonverbindingen wordt gebruikt. Hoog frequent modulatie m.b.t. internet is kabel vereist met andere specs. dan voor “ouderwetse” analoge telefonie.

Voor meer info zie < HIER > en vervolgreacties.

Reputatie 1

Bart, nee geen SMS ontvangen, De TD wilde het graag meende ik over Pasen tillen en dan(volgens mij) beslissen hoe en wat). In het eerder gevoerde gesprek dacht de TD dat je al een nw modem had gestuurd, wat dus niet zo was.Nogmaals ik wordt er nu toch echt een beetje …van  De TD weet van het probleem, daar ben nu lang genoeg de dupe van en kost me extra geld door nu mobiel te bellen met de ziggo nummers.Graag oplossen nu.

Reputatie 1

 

 

Reputatie 1

Beste Bart van Telfort HELP HELP !!!!!!!!! Al vanaf januari ben ik bezig om mijn vast bellen lijn goed  te krijgen. Dit na het omruilen van mijn Zyxel modem dat tien jaar probleemloos heeft gedraaid naar de Eperia Box V10A . Na dat omruilen dezelfde problemen als bovenstaande reacties . Wegvallen bij Ziggo gesprekken en verder slechte lijn naar andere bellers. Na heel vaak gebeld te hebben met Telfort en gevraagd om dit op te lossen en een Experia V10  te sturen word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Na vijf maanden word er nog steeds gezegd dat ik geen Experia V10 kan krijgen want die zijn schaars enz. Tot mijn zeer grote verbazing zag dat jij binnen 24 uur naar OdVs18 een Experia V10  voor zijn oma gestuurd heb. HOE DAN ?  Waarom word ik door telfort zo ontzettend slecht behandeld ? Kan jij zorgen dat ik ook binnen 24 uur een Experia v10 kan ontvangen ? IK ben echt wanhopig. graag reactie  

Reputatie 1

Telefoonnrs en gesprekken heb ik ook al es eerder doorgegeven telefonisch…

Ook bij ziggo gedaan, beiden gaven later aan hier niets mee te kunnen.

Maar wil het wel weer doen..Hoe oud mogen de gesprekken zijn?24uur? of ouder?

En hoe lang gaat dit duren? m.i zit je nl dicht bij de oplossing door toch maar weer een ander modem te sturen (met andere firmware) Stel dat zou ook niet werken, dan is er echt iets mis in de wijkcenrale of infra wat ik niet verwacht (probleem begon met de omwissling naar Experiabox v10a )

 

Badge

Dag Bart, 

Sinds 9-4-2020 heb ik ook een Experia V10A in gebruik.
Vervangen omdat de Experia V8 defect was geraakt.

Ik heb sinds een week ook last van de door Gutter beschreven haperende spraak telefoon verbinding als ik bel met Ziggo klanten. (bv mijn moeder) Probleem is er ook als ik gebeld wordt door een Ziggo telefonie klant.

Graag een oplossing

mvg
Guus

Reputatie 8
Badge +11

Bij iedereen werkt het dus. Top! :)

Reputatie 1

Bart,

Bekabeling kan er niets mee te maken hebben, omdat:

-bij alle voorgaande routers de verbindingen, internet en bellen 100% werkten

-ook bij de huidige router is internet 100% , maw dan zou de voicebundel ook 100% moeten zijn.

Voor de zekerheid de oude ADSL splitter er nog tussenuit gehaald.

Met alle voorgaande routers dus geen enkel probleem gehad mbt telefonie.

Omdat de verbindingen altijd goed waren, heeft het dus ook geen zin om Ziggo te benaderen.

Echter na 2e keer wisseling Experiabox v10a (vanwege ip problemen internet) is het ipprobleem opgelost. maar is gelijk het probleem met de telefonie te voorschijn gekomen.

mn het bellen van en naar ziggo (en waarschijnlijk nog meer zelfs) is soms na een paar sec al niet meer mogelijk (langdurige voice onderbreking)

Dit duidt dus duidelijk op een mismatch in het modem.

Rond vraag heeft mij inmiddels geleerd dat er meerdere klanten zijn die ook de router voor de derde x moesten omwisselen voordat alles het weer deed.(bij Ziggo)

Dus Bart, stuur svp een andere router, dan moet het probleem

m.i. opgelost zijn en heb je weer een tevreden (oud KPN medewerker) klant.!!

Hallo @Gutter , dat je de ADSL-splitter er tussenuit hebt gehaald is al een groot pluspunt, totaal overbodig en storingsgevoelig in de huidige tijd. Dan is de xDSL-kabel nu dus rechtstreeks aangesloten tussen IS/RA-punt en modem.

Probeer nu eens de modem een fabrieksreset te geven, dus niet alleen even aan/uit zetten en kijk dan eens hoe de modem reageert zonder die xDSL-splitter.

Succes.

 

 

Reputatie 8
Badge +11

We wachten nog even af wat er uit het onderzoek komt. Ze zijn er nog mee bezig zie ik. 

Zojuist nog even contact gehad met de Technische dienst. Hopelijk komt er vandaag een terugkoppeling. Zo niet, gaan we een ander modem sturen. 


Hallo Bart, Is er al meer duidelijkheid? Zo nee willen jullie mij dan een ander modem toesturen?

Reputatie 8
Badge +16

Rond vraag heeft mij inmiddels geleerd dat er meerdere klanten zijn die ook de router voor de derde x moesten omwisselen voordat alles het weer deed.(bij Ziggo)

 

Dan zit het probleem toch in de Ziggo router en niet in de Telfort router?

 

Reageer