beantwoord

Haperen telefoonverbinding tussen Telfort en Ziggo

• 18 maart 2020
  • 78 reacties
  • 1933 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds vervanging van de zyxel router door de Experia router problemen hiermee.

Eerst problemen gehad met IPnummers, Toen voor 2e keer nwe Experiabox gekregen.

IP nummer probleem was opgelost.

Echter na installatie nu problemen met Ziggo telefoon nummers. Bellen of gebeld worden lukt, echter  hapert de verbinding hapert dan regelmatig en is daarom vaak niet te volgen.

Gebeld met TELFORT en gevraagd stuur svp nog een x een nieuw modem.

Dit wilden ze niet en verbraken zelfs het gesprek!!!!!!!!!

Ik moest maar kabeltjes gaan vervangen dat was hun oplossing. (Over kennis nivea te spreken van de helpdesk...(internet telefonie overige verbindingen alles doet het behalve telfort-ziggo)

Dus Telfort wat is je oplossing, toch nog een keer een modem opsturen, of verder gaan met een klant minder???

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 april 2020, 12:43

Gisteren helaas geen terugkoppeling gehad. :(  Ik had met jullie afgesproken dt als die er niet kwam er een nieuw modem jullie kant op komt. Dus bij deze is die aangevraagd @Gutter @guus32 @peter9. Binnen twee dagen ontvangen jullie hem thuis.

Bekijk reactie

78 reacties

Reputatie 1

Ben gebeld door helpdesk (2elijn denk ik) Ze vertelden mij dat er inmiddels meerdere klanten zijn die hetzelfde probleem hebben met de Experiabox v10a, eindelijk wordt het probleem erkent.en komen zeer  zosnel mogelijk op terug (na PAsen) Alleen waarom weet de 1e lijns dit niet dat het een bekend probleem is? Nou ja nog maar even afwachten

Reputatie 8

Het wordt juist pas een “bekend” probleem nadat meerdere gebruikers met dezelfde klachten komen. Er is altijd natuurlijk een eerste melding. Daarmee is het nog niet “algemeen bekend”.
Zelfs ook niet als er een paar meer volgen. Het gaat pas opvallen als er veel dezelfde klachten zijn.

Dan moet er nog eens een interne memo worden opgemaakt en onder alle support medewerkers worden verspreid, dat er schijnbaar meer aan de hand is, en wordt het een “bekend probleem”.

Maar ja, problemen met een Experia Box V10A verbazen mij eerlijk gezegd niet.
Daar zijn bij allerlei soorten gebruik al zoveel andere problemen mee geweest.

Reputatie 8
Badge +11

Er komt dus een nieuw modem jouw kant op begrijp ik. Ik ben benieuwd of het daarmee beter is.

Reputatie 8

Een ander modem kan ik niet uit de berichtgeving van @Gutter halen?
Het zou evengoed een aanpassing van de firmware kunnen zijn?

Er wordt over terug gecommuniceerd “na Pasen”.

De snelste oplossing lijkt dan in ieder geval wel verstrekken van een ander type modem (V10).

Reputatie 1

Klopt ze willen Mn probleem even in aanhouden, Bart moet denk ik maar even overleggen met zn achterban. Ik wil wel graag volgende week uitsluitsel wat er gedaan gaat worden, ander modem zal het wel worden denk ik..

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog even gekeken. Ik zie melding van de Technische Dienst staan. Dat er inderdaad problemen zijn met de VOIP kwaliteit met de V10a. Deze verstoring wordt onderzocht. Zodra er duidelijkheid en een oplossing is krijg je daarover bericht in de vorm van een sms. Nog geen nieuw modem helaas. Dacht dat ik dat uit jouw bericht haalde, excuses. Meer kan ik er nu niet van maken. Hoor graag van je wanneer je de sms hebt ontvangen.

Reputatie 1

Bart, nee geen SMS ontvangen, De TD wilde het graag meende ik over Pasen tillen en dan(volgens mij) beslissen hoe en wat). In het eerder gevoerde gesprek dacht de TD dat je al een nw modem had gestuurd, wat dus niet zo was.Nogmaals ik wordt er nu toch echt een beetje …van  De TD weet van het probleem, daar ben nu lang genoeg de dupe van en kost me extra geld door nu mobiel te bellen met de ziggo nummers.Graag oplossen nu.

Reputatie 8
Badge +11

De TD weet inderdaad van het probleem. Die zijn het nu verder uit aan het zoeken. Dat is de melding die ze hebben achtergelaten. Als de oplossing is gevonden krijg je een sms dat het opgelost is. Daar is het wachten op. De TD heeft het in de gaten. 

Reputatie 1

Bart, door het moeten vervangen van mn Zyxsel modem op jullie eigen verzoek wordt ik nu dus opgescheept met een modem die dus ergens een probleem veroorzaakt.Dat de TD dit wil uitzoeken snap ik, Maar dat hoeft mi niet over de rug van de klant. Als 1e lijns heb je volgens mij ook de plicht de klant tevreden te krijgen zodat deze weer kan bellen met ziggonummers.Dit vind de td misschien niet leuk, maar wat heb je liever een tevreden klant en ontevreden TD of een TD die een probleemmelding minder heeft,maar ook Telfort een klant minder?

En wat er nu nog bijkomt, hoe word ik gecompenseerd ivm het nu mobiel bellen naar Ziggo en de tijd die ik aan de door jullie veroorzaakte storing al heb besteed?

Reputatie 8

@Gutter

Ik kan je geen ongelijk geven. Dit duurt allemaal veel en veel te lang.
Terwijl men je ook “snel” hulp kan bieden door je een V10 (zonder A) modem/router te verstrekken.

Dat KPN het probleem met een V10A wil onderzoeken, op zichzelf prima natuurlijk. Maar dan wel binnen de eigen organisatie, tijd en kosten, zonder negatieve effecten op serviceverlening naar klanten toe.

Men zou (tijdelijk) eigenlijk helemaal geen V10A meer moeten uitleveren, totdat problemen ermee, die schijnbaar bij meer gebruikers spelen, zijn opgelost.

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan je punt begrijpen. De Zyxel is echter al verouderd en zal straks niet meer ondersteund worden. Vandaar dat deze vervangen moest worden. Je hebt een V10a gekregen die problemen geeft. Zeker niet fijn. Nu is het zo dat niet alle V10a's problemen geven. Daarom wordt het nu onderzocht. En hopelijk is snel de oplossing gevonden. Ik kan je namelijk niet zomaar een nieuw modem sturen. Natuurlijk wil ik je tevreden houden, maar ik kan ook niet altijd de TD in de weg gaan zitten. Ik zet juist het probleem aan hen door om het verder uit te zoeken. Ik wil je vragen om het nog even af te wachten. Is het in de loop van volgende week nog niet opgelost, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Badge

Dag Bart, 

Sinds 9-4-2020 heb ik ook een Experia V10A in gebruik.
Vervangen omdat de Experia V8 defect was geraakt.

Ik heb sinds een week ook last van de door Gutter beschreven haperende spraak telefoon verbinding als ik bel met Ziggo klanten. (bv mijn moeder) Probleem is er ook als ik gebeld wordt door een Ziggo telefonie klant.

Graag een oplossing

mvg
Guus

Reputatie 1

Ik ben blij dat een medestander zich ook meld + de reactie van babilonia en niet te vergeten de reactie van Telfort(bart), nog een week aanzien , dan actie 1e lijn (Bart).

Reputatie 8
Badge +11

@guus32, jij dus ook? Sinds een dikke 10 dagen? Ook heb ik jouw probleem aangemeld bij de technische dienst. Hopelijk snel duidelijkheid.

Badge

Bedankt voor melden bij TD
Ik stuur nog gespreksdata naar je tbv TD

Reputatie 1

Even een opmerking de storing van guus kwam dus spontaan. , die van mijj kwam na verwisseling ander modem

Badge

@Gutter ter info: zoals ik beschreven heb is de storing bij mij ook ontstaan na wisseling modem. Vorig modem V8 geen problemen met Ziggo bellen. Bij de wisseling kreeg ik een V10A modem (omdat modem V8 helemaal defect was geen dsl meer) toen is de storing ontstaan.

Reputatie 8
Badge +11

We wachten nog even af wat er uit het onderzoek komt. Ze zijn er nog mee bezig zie ik. 

Hallo Bart en anderen, Ik heb al langer dan een maand last van precies hetzelfde probleem. Dit heb ik op 6-4-2020 gemeld bij de helpdesk. Tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen. Je kunt eigenlijk geen normaal telefoongesprek meer voeren. Het zou toch wel fijn zijn als dit nu op korte termijn opgelost wordt met een werkende firmware update of een andere router die wel werkt. Met mijn vorige ZyXEL P-2812HNU(L) router had ik nooit problemen.

Mvgr,
Peter

Reputatie 8

Ik zou Telfort aangetekend in gebreke stellen, en een flinke vergoeding vragen
voor de extra kosten die je daarvoor moet maken en de overlast van dit gedoe.
Absurd hoe mensen met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Wat mij nog het meest irriteert is dat ze helemaal niks van zich laten horen en als je dan belt dan wordt er gezegd dat het een bekend probleem is en dat er aan gewerkt wordt, maar dat ze niet weten hoe lang het gaat duren.

Reputatie 8

Misschien beter een VOIP-telefoon aanschaffen (of Gigaset met VOIP basis station),
en één (of enkele) VOIP-accounts bij onafhankelijke VOIP-providers??

Ben je niet meer afhankelijk van KPN / Telfort.
En met de belkosten in ieder geval een stuk goedkoper bovendien.

Zelf maak ik ook gebruik van dit soort services. Geen spijt van.

Reputatie 8
Badge +11

Zojuist nog even contact gehad met de Technische dienst. Hopelijk komt er vandaag een terugkoppeling. Zo niet, gaan we een ander modem sturen. 

Zou heel mooi zijn als dit probleem nu snel wordt opgelost! Ik wacht het met belangstelling af.

Misschien beter een VOIP-telefoon aanschaffen (of Gigaset met VOIP basis station),
en één (of enkele) VOIP-accounts bij onafhankelijke VOIP-providers??

Ben je niet meer afhankelijk van KPN / Telfort.
En met de belkosten in ieder geval een stuk goedkoper bovendien.

Zelf maak ik ook gebruik van dit soort services. Geen spijt van.

Bedankt voor je reactie en alternatief, maar ik reken erop dat Telfort nu snel met een werkende oplossing komt.

Reageer