Géén vast bellen sinds nieuw modem P-2601HN-F1

• 21 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 2315 keer bekeken

Badge +1
Beste Webcare,

Sinds ik een nieuw modem heb mogen ontvangen de Zyxel P-2601HN-F1, zo'n 2 weken terug kan ik nog steeds niet bellen
Ik hoor geen toon niks nakkes nada, als men mijn huisnummer belt gaat voor de bellende persoon wel de telefoon over,maar de ontvangende partij (ik dus)
hoor niets overgaan. Ringtest in het menu van de modem doet ook niets
Alle kabels inmiddels vervangen door nieuwe, modem geheel gereset (is zeker een half uur uit geweest met alle kabels eruit + de nodige reset)

2 weken zonder telefoon is wel erg lang moet ik zeggen, wat is er aan de hand?

Groetend

Ed den Toom

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je inlogd op de modem kan je op de statuspagina zien of jouw nummer op "registered" staat, dan is iig de verbinding tussen de modem en de Telfort VOIP in orde.

Zo niet kan je de modem eens naar fabrieksinstellingen zetten: druk met een paperclip de verzonken reset knop in totdat de power-led gaat knipperen.

De telefonie instellingen worden automagisch in de modem gezet, waarna je kan bellen.

Als de modem op "registered" staat kan je dan eens proberen om via de meegeleverde, groene telefoonkabel je telefoon aan te sluiten?

Reputatie 8
Badge +16
Ringtest zou het altijd moeten doen...

Als deze het niet doet is er een probleem met je telefoontoestel... de kabel tussen telefoon en het modem (juiste poortje?) of met het modem zelf (poortje kan stuk zijn).

Advies is:

Controleer of je het juiste poortje gebruikt.
Probeer andere kabel.
Probeer ander toestel.
Probeer een ander modem (of neem contact op met de helpdesk van Telfort voor een nieuw modem).
Badge +1
Ringtest zou het altijd moeten doen...

Als deze het niet doet is er een probleem met je telefoontoestel... de kabel tussen telefoon en het modem (juiste poortje?) of met het modem zelf (poortje kan stuk zijn).

Advies is:

Controleer of je het juiste poortje gebruikt.
Probeer andere kabel.
Probeer ander toestel.
Probeer een ander modem (of neem contact op met de helpdesk van Telfort voor een nieuw modem).

Er is maar 1 poortje voor de telefoon op de Zyxel P-2601HN-F1
Andere kabel geprobeerd, de groene die meegeleverd is
Ander telefoon toestel geprobeerd, zelfde resultaat
Had nog een kpn modem en daarmede werkt de ringtest wel !

Ik ben bang dat het poortje van de 2 weken oude (nieuwe modem) toch niet helemaal goed is
Reputatie 8
Badge +16
Heb je ook de harde reset uitgevoerd die Kees-Jan adviseerde?
Badge +1
Heb je ook de harde reset uitgevoerd die Kees-Jan adviseerde?

Ook de harde reset is uitgevoerd zoals gevraagd (meerder malen zelfs)

Telefoon is ook gewoon registered als je in het modem inlogd.
Reputatie 8
Badge +17
Als je telefoon het met een ander modem wél doet en de ringtest op het nieuwe modem werkt ook niet, is de phone1 poort zeer waarschijnlijk defect.

Even wachten tot Webcare hier reageerd... en áls dat te lang duurt, even de ServiceDesk bellen...
Badge +1
@Ed den Toom,

Vervelend dat Vast Bellen niet werkt. Gezien de handelingen die u al heeft uitgevoerd zal ik het modem kosteloos voor u vervangen, deze zal ik vandaag bestellen en kunt u binnen enkele dagen thuis verwachten.

Ik ga er vanuit dat Vast Bellen met het nieuwe modem weer correct zal werken, indien dit niet het geval is lees ik dat graag.

Jeroen
Ik heb ook een probleem met die P-2601HN-F1. Met behulp van Telfort helpdesk aangesloten. Na half uur wachten kwam internet pas online. Het voip gedeelte wil maar niet werken. Phone-lampje op router gaat ook niet branden. Verschillende kabels geprobeerd, gereset etc. maar werkt gewoon niet. Conclusie van helpdesk is dat het voip-gedeelte waarschijnlijk defect is en dat zij een vervangend modem opsturen. Daar wacht ik nu al drie dagen op. De web-interface van dit modem/router is overigens een drama zo traag. Kom Telfort is het nu zo moeilijk om een goed modem te leveren.
Badge +1
@Ed den Toom,

Vervelend dat Vast Bellen niet werkt. Gezien de handelingen die u al heeft uitgevoerd zal ik het modem kosteloos voor u vervangen, deze zal ik vandaag bestellen en kunt u binnen enkele dagen thuis verwachten.

Ik ga er vanuit dat Vast Bellen met het nieuwe modem weer correct zal werken, indien dit niet het geval is lees ik dat graag.

Jeroen

@ Jeroen

Modem vandaag ontvangen, aangesloten en alles werkt nu, Thanks

Ed,

Reageer