beantwoord

geen telefoon

• 17 november 2012
  • 35 reacties
  • 6919 keer bekeken

hallo
ik woon in Tilburg en heb sinds vanmorgen 11.00 uur ineens geen vaste telefoonverbinding meer.
kan iemand mij uitleggen wat er loos is, daar bellen met de helpdesk nogal kostbaar is met een mobiele telefoon en een wachttijd van zeker 20 mijnuten

35 reacties

hoi nou ik woon in eindhoven en ik heb ook geen telefoon meer 
Reputatie 8
Badge +16
http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/problemen-met-voip-landelijk-problemen-met-telefonie-landelijk/
Ik woon in Heerhugowaard en ook geen telefoon al heel de middag niet ! Ik kan wel mobiel naar de klantenservice bellen,maar ze zeggen dat er meer dan een kwartier wachttijd is. Nou dat betekent bij Telfort meestal minimaal een half uur.
 Dus mobiel bellen is ook geen optie.
Woon in Boskoop (ZH). Vanaf vanmorgen geen vaste telefonie. Inkomende en uitgaande gesprekken niet mogelijk. Modem gereset omdat de telefoniedienst wel vaker dienst weigert. Helaas geen resultaat. Nu al meer dan 5 uur geen telefonie mogelijk. Er moet wel iets ernstigs aan de hand zijn. Gelukkig doet Internet het wel.
Beste mensen,

Waarom stuurt/kan telfort (alias KPN) geen mail sturen naar alle KLANTEN , een ieder die tefort-telefonie hebben.

Lijkt mij een kleine moeite !!!

Zou heus klantgerichtheid zijn van ze. Hierdoor ga je niet langer twijfelen waar het aan zou kunnen liggen.

Groet,

Ton

ps:

Zou KPN/telfort onze berichten ook lezen, denk jullie ?  
Ik woon in Sappemeer (provincie Groningen) en heb ook al de hele middag geen vaste telefoon.....
Mijn internet doet het wel gewoon.
Badge
Hier in Den Haag ook geen telefoon vanaf vanmorgen en mobiel bellen is inderdaad kostbaar omdat je zo lang in de wacht staat. Zeer vervelend zonder telefoon! 
In Ter Aar zitten wij ook al de hele dag zonder telefoon erg lastig, ook behoorlijk stom dat er zoveel mensen deze klacht hebben en dat dit niet als bij de link storingen vermeld wordt. Ook mobiel naar de klantenservice (nou jou service) gebeld en daar was de wachttijd 10 minuten, dit heb ik niet afgewacht.
Ook hier in Vlissingen geen telefoon via telfort en ik verdenk ze ook dat bepaalde websites geblokkeerd zijn.

Als ik klantenservice bel kan ik geen keuzetoets drukken want dat registreerd hij niet. Niet bij telfort ook niet bij mijn huisarts.

nu helemaal niet meer bereikbaar, heb alleen nog internet.
Reputatie 8
Badge +18
Ook hier in Vlissingen geen telefoon via telfort en ik verdenk ze ook dat bepaalde websites geblokkeerd zijn.

Verklaar je nader, want ik geloof niet in broodje aap verhalen.

Verklaar je nader, want ik geloof niet in broodje aap verhalen.

broodje aap verhalen, zogrg eerst dat mijn telefoon goed werkt via telfort. 
en als ik bij mijn schoonmoeder via zeelandnet op internet ga krijg ik wel bepaalde sites van webwinkels en via mijn telfort verbinding niet.

Brood je aap verhalen, welkje nitwit denk je dat je bent om zo te reageren naar klanten met een klacht,........ 
Ik woon in Sappemeer (provincie Groningen) en heb ook al de hele middag geen vaste telefoon.....
Mijn internet doet het wel gewoon.

Mijn Telefoon doet het inmiddels weer
Reputatie 8
Badge +18
@p.denooijer  ik ben niet iemand van Telfort dus ik kan je telefoon niet fixen en Telfort blokkeert geen sites en dat weet deze nitwit wel heel zeker.
Bovendien is het zo dat als je iets in een forum neerkalkt en het een ieder vrij is om hierop te reageren.
En gelukkig voor je de Voip werkt weer.
Reputatie 2
Badge +1
kijk is op de site van telfort bij mededelingen / storingen    daar staat dat er gedeeltes van nederland een storing is met vast bellen .

heb ik gedaan 
---------------------

scheelt veel ergenis , hoef je niet te bellen scheelt een  heleboel geld .
als je internet het een keer niet doet vraag dan even aan de buren of ze even op de site van telfort willen kijken .
bij de klanten service kom je er toch niet door .
Tja, en op die site staat dat de storing is verholpen, nu hier nog steeds geen telefoon, als ik word gebeld gaat die niet over, ga ik bellen krijg ik een piep alsof de andere kant is afgesloten.
Dus ook niet alles klopt wat er in de storingmededelingen staat.
Reputatie 8
Badge +16
Tja, en op die site staat dat de storing is verholpen, nu hier nog steeds geen telefoon, als ik word gebeld gaat die niet over, ga ik bellen krijg ik een piep alsof de andere kant is afgesloten.
Dus ook niet alles klopt wat er in de storingmededelingen staat.

Modem uit en aan zetten...?
Ik heb het modem aan en uitgezet en ook een complete reset gedaan, geen resultaat, dus we wachten het maar nog maar even af.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb het modem aan en uitgezet en ook een complete reset gedaan, geen resultaat, dus we wachten het maar nog maar even af.

Dus staat het modem nu uit....😕
Badge +1
In rotjeknor ook een storing ,wel internet geen telefoon,en is inmiddels verholpen.

Dus staat het modem nu uit....😕

Ehhhhhh, nee ik heb hem toch maar uit en aangezet.:rolleyes:
herstarten hoeft niet, het modem pingt regelmatig zelf de SIP server en logt automatisch in, wie nu nog problemen heeft en niet beschikt over de telfort brief met SIP instellingen, kan via deze link hieronder inloggen en een nieuwe SIP wachtwoord aanmaken (deze is anders dan de standaard mijntelfort), surf dan naar je router interface en update onder de sip of voip settings je sip wachtwoord, dan zou je weer moeten kunnen bellen.

https://internet.telfort.nl/telefonie/login.html

kijk hier of alle overige belangrijke sipgegevens correct zijn (of reset de box en stel alles handigmatig opnieuw in);
http://klantenservice.internet.telfort.nl/online-technische-hulp/vast-bellen.aspx#openfaq11019
Het werkt weer, ik kan weer bellen, na controle bleek de telefoon nog steeds op phone 2 te zitten door de verhuizing, dit heeft altijd goed gewerkt, maar door de reset van het modem zijn deze instellingen nu gewist en werkt alleen Phone 1 nog.
Toch kon ik bellen hij ging ook bellen maar kreeg een kiestoon, na het nummer intoetsen steeds de toon dat de verbinding was afgesloten van degene die je belt.

Toch een raar iets dat je als klant opgezadelt word met de problemen van een ander, ikzelf ben ook niet zo handig met dit soort dingen, maar door de tijd te nemen kom ik er wel uit, je hebt ook mensen die er de ballen verstand van hebben en die kunnen weer een dure "klantenservice" bellen.

Waarom kan dit niet gewoon iets makkelijker gemaakt worden, zodat iedereen dit soort dingen kunnen oplossen.
Ik woon  en Assen en heb ook sinds zaterdag 17 geen telefoon. Dus de problemen zijn niet opgelost.
Badge +2
Wat moet er nog gemakkelijker gemaakt worden dan?
Staat duidelijk in de beschrijving dat het stekkertje in "Phone 1" ingeplugd moet worden. Als iemand dan het stekkertje toch in 2 duwd is dat op zijn minst gezegd niet handig.

Voorheen moest je alles handmatig in het modem invoeren, zowel de internet verbinding als de telefoon gegevens. Dat dat problemen kan opleveren voor sommige mensen kan ik wel begrijpen. Tegenwoordig levert Telfort modems als "plug and play". Aansluiten en alles werkt.
Klopt dat die in Phone 1 moet, maar doordat ik verhuisd ben naar een andere regio is mijn oude nummer een tijdje behouden op phone 1 en phone 2 geactiveerd voor het nieuwe nummer, ook bij verhuizing doorgekregen dat ik phone 2 moest gebruiken ipv phone 1, toen was ik tijdelijk bereikbaar op 2 nummers.
Nergens is er over gesproken dat die later weer terug moest naar Phone 1, nu ik de modem een harde reset heb gegeven is de instelling in het modem die phone 1 naar Phone 2 doorschakeld uitgeschakeld en is alleen phone 1 nog actief.
Daarna had ik trouwens ook geen kiestoon meer, zoals ik daarvoor wel had, dit zette mij op het spoor.
Maakt op zich niet uit, is nu opgelost, maar toch vreemd dat dit nergens word vermeld, ik was zo slim om hier achter te komen, er zijn hordes mensen die er de ballen verstand van hebben en gaan schelden op telford omdat de boel het niet doet.

En wat er makkelijker gemaakt moet worden, dat de problemen zoals deze geen invloed hebben op je thuissituatie, dus probleem bij telfort blijft bij telfort en komt dan niet thuis ook nog eens in beeld, wat als ik niet thuis wilde bellen, ik bel hooguit 1 keer in de maand met het thuistoestel, toevallig was dat gisteren, als ik naar huis bel gaat die gewoon over, alleen thuis horen ze niets.

En trouwens, ik heb zo'n "Plug and Pray" modem, de zyxtell P-2812HNU-F1  op zich een redelijk ding, maar voorheen bij mijn vorige provider werkte het allemaal net wat sneller, maar dat was ook wat duurder per maand, en nu opgeslokt door tele 2.

Reageer