beantwoord

geen optie voicemail uitzetten

Baas
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Graag zouden wij de voicemail uitzetten.
Via het 1233 is er geen keuze om het uit te zetten. Ook in "Mijn Telfort" kan ik niks aanpassen.
Hoe voice mail uit te zetten?

(witte afstandsbediening)
icon

Beste antwoord door Knelis 4 september 2017, 19:38

Na het insturen van mijn vorige reactie realiseerde ik me dat ik door het intoetsen op de telefoon van #61# en neerleggen, alleen de voicemail heb uitgeschakeld voor het geval dat de telefoon na vijf keer overgaan van de beltoon niet is opgenomen. Ik zal echter ook nog naar #67# moeten bellen om te voorkomen dat telefoontjes alsnog naar voicemail worden doorgeschakeld als de telefoon in gesprek is.

Bekijk reactie

7 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Baas, welkom op het forum. Je geeft aan dat je de voicemail niet kan uitzetten op Mijn Telfort. Dat is vervelend. Je kan de voicemail onder de optie 'Vast Bellen' op Mijn Telfort uitschakelen. Wat zie je terug komen als je daar kijkt?
Knelis
Op de website vind ik het volgende:

Voicemail instellen of uitzetten

Je kunt je voicemail op je vaste lijn instellen (niet uitzetten!) door te bellen naar 1233.

Voor in- of uitschakelen lees ik een instructie die niet moet worden gevolgd na het kiezen van 1233, maar door de instructies rechtstreeks te volgen.

Wil je doorschakelen naar je voicemail? Volg dan de onderstaande uitleg:

Doorschakelen als de telefoon niet opgenomen wordt (na 5x overgaan): bel *61*1233# en hang op
Doorschakelen als je in gesprek bent: bel *67*1233# en hang op
Altijd direct doorschakelen naar voicemail: bel *21*1233# en hang op
Wanneer je doorschakelen naar voicemail bij niet opnemen wilt uitschakelen: bel #61# en hang op
Wanneer je doorschakelen naar voicemail bij in gesprek wilt uitschakelen: bel #67# en hang op Wanneer je direct doorschakelen naar voicemail wilt uitschakelen: bel #21# en hang op
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Knelis, dit is inderdaad de uitleg die op onze website staat. De optie waar ik op doel zit in je persoonlijke omgeving van Mijn Telfort. Hiervoor moet je ingelogd zijn in Mijn Telfort. Kan je als je bent ingelogd wel je voicemail uitschakelen?
Knelis
Wieger,
Als ik inlog op 'Mijn Telfort' en dan kies voor 'Thuis'/'Instellingen' krijg ik slechts de mogelijkheden om Nummers en gesprekken te blokkeren, en Nummerweergave en nummervermelding in of uit te schakelen.
Ik zie niets dat te maken zou hebben met Voicemail.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Knelis, kan je mij je een bericht met je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan schakel ik de voicemail voor je uit.
Knelis
Wieger, bedankt voor het aanbod. Je hoeft echter geen moeite te doen.:
Ik heb de voicemail al uitgeschakeld door gewoon #61# te bellen zoals in de procedure in mijn eerste reactie al weergegeven.
Deze procedure is volgens mij redelijk standaard: Bij PTT (nu KPN) was het bij de analoge telefooncentrales (van Philips PRX-A en van Ericsson AXE) al eind tachtiger jaren al op deze manier ingevoerd, zij het met het voicemailnummer 0842333 in plaats van 1233. Zo werkt het ook nog steeds op mijn analoge aansluiting.
Het gaat hier om niets anders dan het in- en uitschakelen van een standaard doorschakelfunctie naar het voicemailnummer. Zou dat indertijd niet in CEPT-verband zijn gestandaardiseerd?
Knelis
Na het insturen van mijn vorige reactie realiseerde ik me dat ik door het intoetsen op de telefoon van #61# en neerleggen, alleen de voicemail heb uitgeschakeld voor het geval dat de telefoon na vijf keer overgaan van de beltoon niet is opgenomen. Ik zal echter ook nog naar #67# moeten bellen om te voorkomen dat telefoontjes alsnog naar voicemail worden doorgeschakeld als de telefoon in gesprek is.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)