beantwoord

Geen oproepsignaal SIP account

• 21 juni 2018
  • 3 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 3
Ik krijg bij een binnen komend gesprek geen oproepsignaal meer, ook het scherm van de nummerweergave blijft leeg.
Ik heb 2 SIP accounts : 1 Cheapconnect account voor uitgaande gesprekken, dat werkt nog steeds goed. 1 Linphone.org account voor binnen komende gesprekken.
Beide staan op poort 1, overzetten naar poort 2 maakt niet uit.
Cheapconnect account uitzetten maakt ook niet uit.
Experiabox V8 modem
Tiptel 142 telefoon met Tiptel 212clip antwoord apparaat, beide bedraad.
Telefoon rechtstreeks op het modem aansluiten maakt niet uit.

Het heeft in het verleden altijd goed gewerkt. Het Linphone account heb ik de laatste maanden alleen op mijn Android telefoon gebruikt, dus ik weet niet precies sinds wanneer het niet meer via het modem werkt.

De oproepen komen wel in de logs te staan 21.06.2018/07:12:57 from xxxxxx to xxxxxxx (SIP Account 2) via port 1. Duration:00:00:00

Bij het binnenkomen van een gesprek gaat het voice lampje even uit.

Wie weet wat het kan zijn of in welke richting ik moet zoeken voor een oplossing?
Bvhd. Arie
icon

Beste antwoord door arie61 21 juni 2018, 22:39

Bedankt.

Reset was niet nodig.

Oplossing was achteraf heel simpel maar ook vreemd.

Als ik met CsipSimple naar mijn Linphone account bel gaat het goed, telefoon gaat over, antwoord apparaat neemt aan.

Bel ik met de Linphone app dan gaat het fout, ik denk dat ze met de laatste updates iets verkeerd gedaan hebben.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je kan in ieder geval een backup van de instellingen maken en de modem resetten, misschien lost dat het probleem al op.
Reputatie 3
Bedankt.
Reset was niet nodig.
Oplossing was achteraf heel simpel maar ook vreemd.
Als ik met CsipSimple naar mijn Linphone account bel gaat het goed, telefoon gaat over, antwoord apparaat neemt aan.
Bel ik met de Linphone app dan gaat het fout, ik denk dat ze met de laatste updates iets verkeerd gedaan hebben.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi arie61, welkom op het Forum. 🙂 En ik begrijp dat je zelf al achter het probleem bent gekomen. Dat is fijn. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Reageer