beantwoord

Geen inkomende telefoon op vast bellen

• 4 april 2020
  • 27 reacties
  • 429 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds 23 maart ca. 17:00 uur plotseling geen inkomende gesprekken meer mogelijk. Telefoon gaan niet over. Hoort na enige tijd alleen de piep dat je een oproep gemist hebt en een knippende led voor de gemiste oproep,

Zelf iemand bellen kan wel. Alle stappen doorlopen die aangegeven worden, maar zijn geen oplossing.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 15 april 2020, 11:43

@JMVK Wat rot dat het nieuwe modem helemaal niet goed opstart. Dat is natuurlijk helemaal niet wat we willen en ook de bedoeling niet. 

Het lastige is nu even dat ik net een modem voor je aangevraagd heb, waardoor ik niet zomaar nog een modem kan versturen. Daarom heb ik een melding doorgezet naar de Technische Dienst, met het verzoek om nogmaals een nieuw modem naar je toe te sturen. Ik hou het in de gaten en probeer dit zo snel mogelijk voor je te regelen, maar moet hierdoor toch even om je geduld vragen.

Zo gauw ik iets gehoord heb, laat ik het je weten. Mocht de Technische Dienst intussen zelf contact met je opnemen, hoor ik het graag van je.

Bekijk reactie

27 reacties

Hallo @JMVK , je zou het modem eens kunnen resetten en/of een andere telefoon proberen.

Reputatie 1

Hallo JanD,Alle stappen die op de Telfortpagina's staan heb ik al doorlopen Modem gereset, modem van de spanning er van afgehaald en weer gereset, andere telefoon gekoppeld, andere kabel geprobeerd, andere uitgang op het modem, maar helaas het probleem blijft bestaan.

Hallo @JMVK , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af of morgen kun je bellen 0900 9596, twitteren of facebooken voor een sneller antwoord.

Succes.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @JMVK, wat lastig dat je ineens niet meer bereikbaar bent. Zeker nu dat je thuis bent in de huidige situatie, kan ik me voorstellen dat dat extra lastig is. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing.

Voor de zekerheid vat ik het even samen: Je kan wel zelf bellen, maar je bent niet bereikbaar. Je merkt precies hetzelfde als je een ander telefoontoestel aansluit. Heb je het modem ook een volledige reset gegeven? Wat gebeurt er als je telefoonpoort 2 op het modem gebruikt?

De kans zit er in dat er iets aan de hand is met het modem, maar als we natuurlijk een snellere oplossing vinden, is dat natuurlijk het mooist. Vandaar de controlevragen. Ik hoor het graag.

Reputatie 1

Hoi Alexandra,

Ja inderdaad vervelend.Ik heb het modem op diverse manieren gereset. Eerst door alleen uit en na een tijdje weer aan te zetten en toen dat geen effect had ook via de resetbutton die je alleen met bijv. de punt van een paperclip in kan drukken.

Ik zal vanavond nog even kijken wat precies het effect is van het op de andere poort zetten. 

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @JMVK, dat is goed om te weten. Ik hoor graag wat er uit gekomen is, dan help ik je vanaf daar verder en vervangen we indien nodig het modem.

Reputatie 1

Hallo Alexandra, 

Door omstandigheden pas vandaag kunnen proberen, maar dan doet de telefoon helemaal niets, Geen kiestoon, echt helemaal dood,

Vind het trouwens wel vervelend dat ik dit allemaal zelf moet gaan uitproberen.Ik neem bij jullie een dienst af Vast Bellen en die altijd gefunctioneerd heeft tot 23 maart. Plotseling geen inkomende gesprekken meer en dat moet ikzelf gaan uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen.Naar mijn mening heb ik daar juist een provider voor en is dat zijn taak

Reputatie 8

Er zijn altijd een aantal standaard basis handelingen om eerst zelf uit te proberen.

Als jij problemen hebt met een PC komt Microsoft of welke andere leverancier ook niet direct bij je aan de deur om te kijken wat er aan de hand is, als het met een paar simpele aanwijzingen op afstand mogelijk ook opgelost zou kunnen worden.

Wil je wel een betere serviceverlening zou je een zakelijk abonnement kunnen nemen,
en daarbij mogelijk nog een extra servicecontract.
Heb je betere garanties dat er sneller bij je iemand aan de deur komt.
Daar betaal je dan uiteindelijk ook zelf weer voor met hogere kosten voor een abonnement.

Reputatie 8
Badge +10

@JMVK Fijn dat je hebt kunnen proberen, jammer dat het niet geholpen heeft. Babylonia heeft het hierboven mooi uitgelegd. Het is vrijwel altijd wel nodig om wat zaken uit te sluiten, om duidelijk te krijgen wat er aan de hand is. Als je er afhankelijk van bent, kan ik me wel voorstellen dat het lastig is. Ik hoop dat je voor de lange termijn iets kan met de tips van Babylonia.

Aangezien het nog niet werkt, heb ik een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Ik hoor graag of daarmee alles is gelukt en of de telefoon het weer doet zoals het hoort.

Reputatie 1

Hallo Alexandra,

Ik heb het nieuwe modem ontvangen en aangesloten. de TV werkt maar het lampje aan voorkant blijft rood branden.Zelfs als modem een half uur aanstaat blijft het nog steeds rood en op mijn tel. zie ik het modem ook niet verschijnen om een wifi verbinding mee te maken.

Modem aantal keren gereset via de resetknop, modem uit gezet en alle kabels opnieuw aangesloten weer aan gezet. Lost niets op probleem blijft. 

Omdat ik dagelijks nu thuis moet werken kan ik niet zonder internet. Is nog belangrijker dan vast bellen, dus oude modem weer teruggezet en dan heb ik binnen 5 minuten wel internet etc en het telefoonprobleem bestaat dan ook nog steeds.

Is dus meteen nieuw modem nog niets opgelost. Probleem is alleen nog vele malen groter omdat ik met een nieuw modem geen internet heb.

Grt.

Reputatie 8

Welke type modem/router?

Indien een V10 of V10A reset dan eens met de volgende afwijkende methode:

• Power uit.
  • Reset met omgevouwen paperclip en vasthouden
  • Dan (dus met ingedrukte reset) de power weer inschakelen.
  • Reset blijven vasthouden totdat led-lampjes van status wisselen
    Dan reset loslaten.

Dat is de “ultieme“ reset, mocht er tevens een verkeerde firmwareversie inzitten.
Dan zal mogelijk eerst een nieuwe firmware versie zich inladen, die van Telfort, (mocht er een KPN firmware versie actief zijn). --Te zien aan blauw led-lampje dat na opstart in pakweg enkele minuten erna gaat branden.--  Dat nog afwachten, totdat het volledig klaar is.

Erna worden beslist ook nog alle gerelateerde gegevens van netwerk en VOIP ingeladen.

Als dat allemaal nog eens achter de rug is.
Dan nog eens de TV-ontvanger volledig resetten volgens de methode beschreven:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Overigens m.b.t. de V10A is bij andere onderwerpen door diverse gebruikers gemeld, dat die problemen heeft met telefonie. En door KPN inmiddels ook als zodanig erkend.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een V10 a ontvangen

Reputatie 1

Hi Babylonia en Jimmy, 

Ik heb een V10A ontvangen. Als ik nu lees dat die problemen heeft met telefonie weet ik niet of ik veel opschiet met dit nieuwe modem.

Babylonia, ik ga morgenochtend e.e.a. proberen met de reset die je aangeeft.

Grt.

JMVK

Reputatie 8

Naar aanleiding van problemen met o.a. telefoon met andere providers zoals Ziggo, zie:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/haperen-telefoonverbinding-tussen-telfort-en-ziggo-86627/index2.html#post729688

….Ben gebeld door helpdesk (2elijn denk ik) Ze vertelden mij dat er inmiddels meerdere klanten zijn die hetzelfde probleem hebben met de Experiabox v10a,

Voor meer info zie ook de reacties ervoor en erna.

Zelf ontdekte ik reeds algemene problemen met VOIP bij gebruik van bepaalde codecs:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/haperen-telefoonverbinding-tussen-telfort-en-ziggo-86627#post729347

Reputatie 1

Hi Babylonia,

Vanmorgen de Experia V10A geïnstalleerd zoalsje had aangegeven, maar het DSL/Internetlampje aan de voorkant blijft rood branden, Ik heb het 2 x geprobeerd en de Reset beide keren meer dan 5 minuten met een uitgebogen paperclip ingedrukt gehouden, maar zoals gezegd blijft het DSL/Internetlampje op de voorkant continu rood branden, Voor de volledigheid ook het Internetlampje aan de zijkant gaat niet branden.

Toch ander modem? Gezien de telefoonproblemen waar je op wees en waar ik naar gekeken heb dus liever geen V10A

Reputatie 8

5 minuten een reset vasthouden, is veel te lang, dat werkt niet.
Juist dan blijft die in een modes hangen wat geen reset oplevert.

Het zou iets van 5-10 seconden (?) moeten zijn om die paperclip vast te moeten houden.

Reputatie 1

Hi Babylonia,

Nog een keer geprobeerd op de door jou aangegeven manier

• Dan (dus met ingedrukte reset) de power weer inschakelen.
  • Reset blijven vasthouden totdat led-lampjes van status wisselen
    Dan reset loslaten.

maar het lampje op de voorkant blijft rood branden ook na 10 seconden blijft het continue rood branden en gebeurd er niets

Reputatie 8

Het lijkt dan helemaal een dooie boel te zijn, of althans geen werkende V10A.
En een reset zonder die powerknop te gebruiken. Lukt dat ook niet?

Heb je nog wel internet met de oude modem/router, als je die terug aansluit?
Of is die verbinding (inmiddels) ook dood?

Reputatie 1

Hi Babylonia,

Zonder de powerknop te gebruiken geeft hetzelfde effect. Gelukkig heb ik met de oude modem/router nog wel internet. Die verbinding heb ik morgen weer hard nodig. Ik moet thuiswerken van mijn werkgever. Kantoor is afgesloten

Reputatie 8

Je hebt wel pech zeg. Wat een gedoe met Telfort.

Reputatie 1

Hi Alexandra

Kan jij nog reageren. Wat is de volgende stap van Telfort?

Het modem dat ik heb ontvangen is blijkbaar niet goed omdat ik op dat modem dan geen Internet heb. Als ik het oude modem weer aansluit heb ik (gelukkig) wel weer internet.

Omdat ik nu thuis moet werken moet ik elke dag de beschikking hebben over internet. Nieuw modem maar dan geen V10A omdat daar ook telefoonproblemen mee zijn zoals Babylonia aangaf?

Reputatie 8
Badge +10

@JMVK Wat rot dat het nieuwe modem helemaal niet goed opstart. Dat is natuurlijk helemaal niet wat we willen en ook de bedoeling niet. 

Het lastige is nu even dat ik net een modem voor je aangevraagd heb, waardoor ik niet zomaar nog een modem kan versturen. Daarom heb ik een melding doorgezet naar de Technische Dienst, met het verzoek om nogmaals een nieuw modem naar je toe te sturen. Ik hou het in de gaten en probeer dit zo snel mogelijk voor je te regelen, maar moet hierdoor toch even om je geduld vragen.

Zo gauw ik iets gehoord heb, laat ik het je weten. Mocht de Technische Dienst intussen zelf contact met je opnemen, hoor ik het graag van je.

Reputatie 1

Hoi Alexandra, 

Is goed. Ik wacht af. Ben sowieso niet in de gelegenheid om voor zaterdag a.s.het modem te installeren. Zal ik het modem dat niet goed opstart alvast retourneren of raken ze dan in de war bij de TD.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @JMVK, dat is prima! En ik ben blij dat ik kan mededelen dat mijn melding gisteren ook al opgepakt is door de Technische Dienst. Er is nogmaals een nieuw modem voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen enkele dagen thuis :slight_smile: Laat het maar weten wanneer je 'm ontvangen hebt, en of nu alles goed is gegaan.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @JMVK, ik ben wel benieuwd hoe het er intussen voor staat. Heb je al tijd gehad om het nieuwe modem aan te sluiten en het uit te kunnen proberen? Ik hoor graag hoe het is gegaan.

Reageer