beantwoord

Geen geluid bij inkomende oproepen vaste lijn

• 11 februari 2016
  • 6 reacties
  • 12149 keer bekeken

Hallo,

Pas geleden kwamen we erachter dat als iemand ons op de vaste thuis telefoon belt we geen (geluid) oproepsignaal krijgen. We hebben een DUO DECT telefoon van Philips (dus 2 stuks)
We hebben al sinds 2014 de vaste telefoon en in het begin functioneerde die ook gewoon maar aangezien we nooit gebeld werden is het ons nooit opgevallen... er stonden alleen altijd gemiste oproepen in het beeld.

We hebben zelf geprobeerd; Met naar de vaste lijn bellen verschijnt wel inkomende oproep of de naam van diegene wat belt in het venster van de telefoon maar vervolgens een paar seconden erna gemiste oproep! terwijl bij diegene die belt de telefoon gewoon blijft overgaan.
Met de vaste lijn naar buiten bellen gaat soms wel en soms krijg je een (in gesprek) pieptoon en doet hij het niet.
Na een tijd op internet gezocht te hebben en ongeveer alles geprobeerd te hebben wat er stond geschreven waarvan niets hielp... terug naar de winkel met de apparaten. En je gelooft het nooit in de winkel functioneerde alles gewoon!! dus het ligt niet aan de apparatuur maar waar dan wel aan?
Volgens de medewerker in de winkel kan het aan telfort liggen of aan de instellingen van telfort.
Weer thuis het ding ingestoken, de hele boel reset en gebeld naar de vaste lijn. De vaste lijn ging over! en dit was het dan ook weer... eenmalig nu functioneert de boel weer niet! om gek van te worden!

De instellingen van de telefoon is goed; het geluid staat aan, hij is goed aangesloten enz

Wie weet waar het aan kan liggen???

Groetjes Nath
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 11 februari 2016, 10:34

Je kan vrij simpel de 2e telefoon poort activeren in je modem.

Login op je modem via http://192.168.2.254/ met als gebruiker Admin en wachtwoord 1234

Kies bovenin de balk voor Voice

Links in het menu voor Internal Accounts

Zet een vinkje achter account 102 bij Enable

Kies in de volgende kolom "Extension in" bij het drop-down menu voor je eigen telefoon nummer

Doe dit ook bij Extension Out

Klik onderaan het scherm voor Apply.

Nu is je 2e telefoonpoort geactiveerd.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Welk type modem heb je en zitten er aan de achterkant twee phone poortjes.
Kun je wel uitbellen
Reputatie 8
Badge +16
Heb de DUO hier zelfs als Triple draaien zonder problemen. Graag dus ook wat jimny vraagt even vermelden welk modem je hebt.
Vgv7519 Expedia v8 geloof ik
Er zitten aan de achterkant inderdaad 2 phone poorten. Hij werkt alleen op phone1. Ik kan meestal wel naar buiten bellen, enkele keer niet dan heb ik een soort van snelle in gesprek pieptoon. Maar bij de inkomende oproepen heb ik dus geen beltoon en het ligt niet aan het telefoon apparaat
Reputatie 8
Badge +16
Je kan vrij simpel de 2e telefoon poort activeren in je modem.

Login op je modem via http://192.168.2.254/ met als gebruiker Admin en wachtwoord 1234
Kies bovenin de balk voor Voice
Links in het menu voor Internal Accounts
Zet een vinkje achter account 102 bij Enable
Kies in de volgende kolom "Extension in" bij het drop-down menu voor je eigen telefoon nummer
Doe dit ook bij Extension Out
Klik onderaan het scherm voor Apply.
Nu is je 2e telefoonpoort geactiveerd.
Tuut-tuut je bent geweldig! We hebben de 2e poort geactiveerd via het modem en momenteel doet de telefoon het! (Voor hoe lang weet ik niet) poort 1 hebben we uitgeschakeld waarschijnlijk is die kapot.
Vanochtend hadden we telefonisch contact met helpdesk gehad en die adviseerden nieuwe telefoon aan te sluiten...gelukkig hebben we deze nog niet gekocht!

Dank je wel voor je hulp!

Groetjes Nath