beantwoord

geen belsignaal als de telefoon(s) overgaan

• 20 oktober 2018
  • 23 reacties
  • 950 keer bekeken

Badge
Sinds een tijdje heb ik geen belsignaal meer op mijn vaste telefoons. Kunnen jullie dit oplossen?
icon

Beste antwoord door n.bohncke 29 oktober 2018, 22:46

alles doet het weer
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk modum heb je
Badge
Experiabox v8
Reputatie 8
Badge +17
Geef het modem eens een harde reset door het resetgaatje aan de achterkant 10 sec in te drukken
Badge
Helaas krijg ik nog steeds geen geluid als de telefoon over gaat
Reputatie 8
Badge +11
Geen beltoon meer, dat is wel irritant. Heb je het modem en het basisstation van van de vaste lijn al eens van het stroom gehad? Helpt dat? Zo niet, zou je dan het modem eens willen resetten zoals jimny ook aangeeft?
Badge
Beide heb ik al gedaan.
Reputatie 1
Badge
Ik heb hetzelfde, sinds een aantal dagen. Ook met een experiabox v8. Ik heb meer uitzoekwerk gedaan en al wat geprobeerd op te lossen. Probleem blijft bestaan. Is er een nieuwe firmware op mijn experiabox gezet?

Situatie:
* ik kan zelf bellen (via een Betamax / Finarea account)
* ik kan gebeld worden, maar de telefoon gaat niet over. Het telefoontje verschijnt wel in mijn modem (inloggen op 192.168.2.254, VOICE, status, incoming calls). Het signaal (beltoon) wordt echter niet aan mijn telefoon doorgegeven. Ik wordt gebeld via Budgetphone, niet via telfort.
* ik heb een andere vaste telefoon aan mijn modem gehangen, maar dat veranderde niets. Ik heb ook het kabeltje vervangen. Ik heb beide apparaten (modem en telefoon) uit- en aangezet.
* ik zal straks nog een harde reset proberen van het modem.
* ik kan wel opnemen als ik gebeld wordt. Ik krijg dan verbinding. Dus technisch werkt alles. Ik kan alleen niet zien dat ik gebeld wordt en ik hoor geen beltoon. Als ik echter gewoon opneem (omdat ik mezelf via mijn mobiel bel), werkt de verbinding.
* ik heb nog twee hypotheses over: is de firmware van het modem veranderd sinds een paar dagen? En heeft dat effect op alle inkomende gesprekken? Of misschien alleen op inkomende gesprekken die niet via telfort lopen? Of het modem is kapot. Mijn firmware version is 02.00.138v2W4.

Dit is een heel irritant probleem. Er is geen oplossing in zicht. Ik ben niet bereikbaar op mijn vaste lijn. Ik kan alleen aan het eind van de dag zien, op het modem, wie me heeft gebeld.

H. Jansen
Reputatie 1
Badge
Update: een harde reset heeft niet gewerkt. Maar ik moet toegeven dat ik daarna weer de instellingen van mijn modem heb hersteld (restore), dus als het aan de instellingen lag, dan kan het ook niet hebben gewerkt. Ik heb recent niets gewijzigd aan de instellingen, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Fijn dat die restore-optie er is, dat was nuttig.

Update 2: ik ben voor het laatst succesvol op 9 oktober gebeld (met belsignaal).
Vandaag wel een aantal keer succesvol maar dan was er geen belsignaal maar kon ik wel opnemen.

H. Jansen
Badge
Maar ondertussen heb ik nog steeds geen geluid als ik word gebeld
Reputatie 1
Badge
Ik heb 't opgelost.

Ik zag deze thread: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/wel-verbinding-geen-belsignaal-62904
En heb toen, zoals daar werd gesuggereerd, het andere telefoonpoortje gebruikt (waar een zwart plasticje in zat). Het zwarte plasticje eruit gehaald, instellingen veranderd ("account mappings"), en voila, opgelost!

Overigens stond er bij mij iets raars in de account mappings. Er zijn per poortje vier mogelijkheden voor de "extension in". Ik weet niet waarom. Twee daarvan stonden op hetzelfde account (je selecteert daar de accountnaam die je eerder zelf hebt aangemaakt). Toen ik één van de twee dubbele vermeldingen weghaalde en verving door "None", kon ik hem niet meer terugzetten. Dus kennelijk zijn dubbele vermeldingen daar niet mogelijk. Maar die had ik wel. Dat kan dus ook de reden zijn geweest voor de storing die ik vandaag had...

Mijn probleem is opgelost, nu de heer Bohncke nog....
Badge
mevrouw 😉

maar instellingen wijzigen waar/hoe?
Reputatie 8
Badge +11
Dat moet in het modem. Over welk modem gaat het? Aan de hand daarvan kan iemand vast wel stap voor stap omschrijven wat er nodig is.
Badge
experia v8

maar dat moet Telfort toch doen?
Reputatie 8
Badge +11
Moeten is dwang.......

Als je bereid bent het zelf te proberen:

-Log in op je Experiabox via http://192.168.2.254 met gebruikersnaam Admin en wachtwoord 1234
-Ga naar Voice
-Ga bij Voice naar Account Mapping en zet je telefoonnummer op poort 2
-Sluit de telefoonkabel aan op poort 2
-Bel jezelf.
Reputatie 8
Badge +16
In veel modems zit de optie "ring test" waarmee je snel kunt testen of het belsignaal goed wordt doorgestuurd naar het telefoonpoortje. Gaat daarmee de telefoon wel goed over?
Reputatie 1
Badge
Mevrouw Bohncke,

Misschien kan ik je helpen?
Of is het al opgelost?
Ga naar voice, account mappings, en zorg ervoor dat er bij Phone 2 hetzelfde komt te staan als wat er bij Phone 1 stond. Bij mij is dat wat er in de bijgevoegde screenshot staat, bij jou zal het iets anders zijn. Als er maar bij Phone 2 hetzelfde komt te staan als wat er oorspronkelijk al bij Phone 1 stond. Bij de meeste mensen zijn de "extension in" en de "extension out" dezelfde code. Bij mij zijn het andere namen, omdat ik via een andere route bel dan dat ik telefoontjes ontvang.
Reputatie 1
Badge
In extension out moet dus wel iets zijn ingevuld (in tegenstelling tot het voorbeeld...)
(onleesbaar gemaakt)

Reputatie 1
Badge
Om de ring te testen, ga naar "extras", "diagnostics", "Phone test".
Zie afbeelding.
Je kan zowel Phone 1 als Phone 2 zo testen. Stop de stekker in phone 1 als je phone 1 test, stop de stekker in phone 2 als je phone 2 test.
Tijdens de test maken de instellingen van Voice, account mappings volgens mij NIET uit. De test is alleen bedoeld om de Ring te testen, niet de verbinding.

Reputatie 5
Badge +8
n.bohncke, is het inmiddels opgelost? Zo niet, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit voor je nakijken.
Badge
Nee nog geen tijd gehad om me er in te verdiepen. Vandaag voor het eerst de tv aan gehad, maar die geeft nu de melding : Geen signaal, controleer de antennekabel.
Reputatie 8
Badge +11
Dat geeft niks. Mocht je wel tijd hebben gevonden, dan ben ik erg benieuwd of de tips hebben geholpen. Daarbij geeft de tv dus ook problemen. Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Is dat met draadloze adapters in het stopcontact? Of met een netwerkkabels? Heb je deze nagelopen en eventueel de draadloze adapters opnieuw gekoppeld? Of een andere poort in het modem geprobeerd? Ik hoor graag of je tv kan kijken.
Badge
alles doet het weer
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal super om te lezen. Bedankt voor de terugkoppeling. 🙂

Reageer