beantwoord

Fritz!box 7490 Telefonie werkt niet: doe ik iets fout?

• 13 december 2015
  • 7 reacties
  • 1116 keer bekeken

Hoi Allemaal,
Ik heb de hele dag van allerlei zaken gelezen, maar ik kom er niet uit. Ik heb mijn Fritz!box werkend op een ADSL aansluiting (Internet Standaard) van Telfort. Echter, ik krijg met geen mogelijkheid de telefonie aan de praat. Mijn instellingen zijn als in het plaatje hieronder (waarbij mijn telefoonnummer uit 10 cijfers bestaat). Als ik alles weer aansluit op de Zyxel, dan werkt het weer. Ziet iemand een vreemde instelling?
icon

Beste antwoord door Stuiver 14 december 2015, 20:22

Dank voor jouw hulp Tuut-Tuut. Dat heeft echter niets uitgemaakt.
Nadat ik vandaag met Telfort belde, en ik in eerste instantie niet geholpen kon worden "omdat ik niet thuis bij het modem zat", heeft een ander, hulpvaardiger persoon me geholpen. (hint: bel telfort, toets 2, dan 1 en dan weer 1. Vriendelijke gasten daar!)

We hebben samen het wachtwoord van SIP op tel.telefoniedienst.nl vernieuwd et 30 minuten later... Voila. Telefonie werkt.

Ik ben nu aan het vechten met SipDiscount-account om dat in te voeren. Benieuwd of dat gaat lukken.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Hoi Allemaal,
Ik heb de hele dag van allerlei zaken gelezen, maar ik kom er niet uit. Ik heb mijn Fritz!box werkend op een ADSL aansluiting (Internet Standaard) van Telfort. Echter, ik krijg met geen mogelijkheid de telefonie aan de praat. Mijn instellingen zijn als in het plaatje hieronder (waarbij mijn telefoonnummer uit 10 cijfers bestaat). Als ik alles weer aansluit op de Zyxel, dan werkt het weer. Ziet iemand een vreemde instelling?

Hoe kom ik bij deze instellingen, kan nergens sip of zo invullen
Hallo Mensen, ook ik heb een 7490 met VDSL aansluiting, maar kan nergens vinden waar in de sip instellingen die hier op de site te vinden zijn kan plaatsen. Kan alleen mijn nummer er inzetten
Gr. Flipje
Hoi Flip.
Weet je jouw SIP instellingen niet in jouw huidige modem? Of weet je niet hoe je je telefoon in moet stellen op de Fritz! ?
Volgen mij staan die allemaal zichtbaar in het plaatje dat ik aan mijn post heb gehangen helemaal boven in dit bericht.
Hallo Stuiver,
Weet niet hoe telefoon in te stellen, afbeeldingen komen niet overeen
Gr. Flipje
Hallo Stuiver,
Ik denk dat ik morgen contact met telfort op moet nemen, zelfs het lampje op de fb brand niet.
Aansluiting is het zelfde gebleven dus kabels is niets veranderd.
Experia box er tussenuit en fb er tussen internet werkt goed geen uitval meer.
Alleen problemen met vast bellen.
Gr. Flipje
Reputatie 8
Badge +16
Zou de displayname ook nog even vullen met je telefoonnummer. Verder zie ik geen rare/vreemde dingen
Dank voor jouw hulp Tuut-Tuut. Dat heeft echter niets uitgemaakt.
Nadat ik vandaag met Telfort belde, en ik in eerste instantie niet geholpen kon worden "omdat ik niet thuis bij het modem zat", heeft een ander, hulpvaardiger persoon me geholpen. (hint: bel telfort, toets 2, dan 1 en dan weer 1. Vriendelijke gasten daar!)

We hebben samen het wachtwoord van SIP op tel.telefoniedienst.nl vernieuwd et 30 minuten later... Voila. Telefonie werkt.

Ik ben nu aan het vechten met SipDiscount-account om dat in te voeren. Benieuwd of dat gaat lukken.