Fritz!box 7490 nieuwe sip instellingen sinds 4-11-2-16

• 5 november 2016
  • 165 reacties
  • 23970 keer bekeken

Goedemorgen, kan sinds vandaag geen gebruiik meer maken van me Fritz!box met dank aan telfort, ze hebben de telefooninstellingen drastisch verandert en nu heb ik wel internet maar geen bellen meer.
Gebeld met Telfort en die mogen de nieuwe instellingen niet doorgeven want ze pushen hun eigen modems werd me verteld...
Voorheen was het gebruiker: 010*******
Wachtwoord: *********
registrar: tel.telefoniedienst.nl
maar dit alles werkt dus niet meer, HELPPPPPPPP
alvast dank voor info

gr. John

165 reacties

Dag,

Ik heb alles gevolgd en ingevuld.
Nu kan ik wel gebeld worden, maar niet naar buiten bellen. Iemand idee wat dit zou kunnen zijn?
Reputatie 8
En in wat voor apparaat heb je de gegevens ingevuld?

Gaat het dan om een Fritz!box, een Gigaset N300A IP,
of misschien nog een ander vergelijkbaar VOIP basis station (Gigaset N510 IP Pro) of adapter?

Controleer of je de "Outbound proxy" (= uitgaand) juist hebt ingevuld?
En in wat voor apparaat heb je de gegevens ingevuld?

Gaat het dan om een Fritz!box, een Gigaset N300A IP,
of misschien nog een ander vergelijkbaar VOIP basis station (Gigaset N510 IP Pro) of adapter?

Controleer of je de "Outbound proxy" (= uitgaand) juist hebt ingevuld?

eeeehhhh Oh ja, is wel makkelijk om wat meer info te geven... 🙂 Dank je!
betreft een Fritzbox7490. Waar kan ik de outbond proxy vinden? Heb nu de eerder gegeven ingevuld.
Zie verder de bijlage.
Reputatie 1
eeeehhhh Oh ja, is wel makkelijk om wat meer info te geven... 🙂 Dank je!
betreft een Fritzbox7490. Waar kan ik de outbond proxy vinden? Heb nu de eerder gegeven ingevuld.
Zie verder de bijlage.[/quote]

Waarschijnlijk heb je bij Telephony => Telephony Devices nog niet je toestel (ik denk ik jou geval FON 1 en/of FON 2) niet toegewezen aan je nieuwe telefoonprofiel.
Badge
Dit zijn mijn instellingen en alles werkt.
Inderdaad. De toestellen toegevoegd aan het nieuwe telefoonprofiel en nu doet alles het! Super bedankt allemaal. Ook voor de snelle reacties!

Dat verdient een....
Reputatie 1
Hmm net mijn Fritzbox van de muur geschroefd en de brakke experia terug gezet. Ingelogd Op de pagina met sip settings. De password bolletjes gekopieerd in de sleutelhanger app van mijn macbook Sleutelhanger app geopend. betreffend opgeslagen data in de app geopend en reveal password optie geklikt Na invoering systeem password opent de app en laat een mooie string zien. Zo simpel kan het toch niet zijn?
Is voor VDSL nog weer anders dan hier beschreven wordt.
Moet er ook aan gaan beginnen zit al een paar dagen zonder telefoon en ben me een beetje aan het inlezen. Tips altijd welkom
Met Telfort's overstap naar nieuw telefoniedienst ben ik ook geconfronteerd met niet kunnen bellen of gebeld worden. Inmiddels heb ik workaround aandachtig doorgelezen en heb mijn userid in Wireshark kunnen achterhalen ... echter niet het password zoals eerder is beschreven. Kunnen jullie aangeven welke opties en instellingen van Wireshark moeten worden gebruikt ?
Badge
Met Telfort's overstap naar nieuw telefoniedienst ben ik ook geconfronteerd met niet kunnen bellen of gebeld worden. Inmiddels heb ik workaround aandachtig doorgelezen en heb mijn userid in Wireshark kunnen achterhalen ... echter niet het password zoals eerder is beschreven. Kunnen jullie aangeven welke opties en instellingen van Wireshark moeten worden gebruikt ?
Heb je een factory reset uitgevoerd op je experia box voor je begon met tracen ?
de factory reset heb ik overgeslagen.
is dat essentieel ?
Badge
de factory reset heb ik overgeslagen.
is dat essentieel ?

Dit is essentieel, door de factory reset wordt de configuratie experia box gewist en gaat de box weer de configuratie ophalen.
Deze configuratie bekijk je met de packet analyzer, hier zit ook de telefonie configuatie bij. Deze wordt wel als laatste ogehaald.
Je moet pas stoppen met de packet analayzer als het telefoon ledje weer gaat branden op de box.
het wachtwoord in rode kader (20char; combi van letters en cijfers)

en de username

met proxy 145.7.97.61 (ipv -.60) werkt het weer dankzij jullie uitstekende pionierswerk !
Mijn Fritbox heb ik achter de experiabox V8. Dankzij de beschrijving heb ik voip weer werkend in mijn Fritzbox. In de experiabox heb ik het vinkje uitgezet bij mijn voip. Vandaag was dit weer automatisch aangezet door Telfort. Als iemand mij belt gaat hij over, maar bij mij niet omdat ik geen telefoon aan de experia heb. Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat de voip instellingen in de Experia automatisch geactiveerd kunnen worden?
Reputatie 8
Badge +16
Experiabox compleet vervangen door je Fritz!box is het alternatief. Er zijn genoeg topics te vinden waarin de settings te vinden zijn
Reputatie 1
Badge
Experiabox compleet vervangen door je Fritz!box is het alternatief. Er zijn genoeg topics te vinden waarin de settings te vinden zijn

thja.....zie mij topics na een week van tweaks hebben geprob.....niet online met fritzbox 7369

Dus nu op marktplaats gezet:8
Reputatie 8
Badge +16

thja.....zie mij topics na een week van tweaks hebben geprob.....niet online met fritzbox 7369

Dus nu op marktplaats gezet:8

In jouw topic had ik gereageerd, blijkbaar overheen gelezen? Of wel toegepast zonder succes, in dat geval had een reactie wel zinvol geweest.
Met een Fritzbox 7390 en VDSL2 de instructies van nitronl gevolgd en de plaatjes van valkhyr gebruikt ter controle. Alles up-and-running. Een aanvulling: als je (nog) twee telefoonnummers hebt (uit het Tiscali tijdperk) moet je voor het tweede nummer een andere proxy invullen, Proxy voor het eerste nummer eindigt nu op 60, voor tweede nummer op 61.

Uiteindelijk toch wel een uurtje zoet geweest met dit avontuur. Zonde van de tijd, maar blij dat het werkt. De Experiabox v8 is een ramp vergeleken met de Fritzbox, snap niet dat Telfort zo graag wil dat iedereen die gebruikt, behalve dat Telfort wel van buitenaf kan inloggen op de Experiabox en niet op de Fritzbox. Verder kan je op de Experiabox geen VOIP nummers van derden toevoegen, dus dat zal ook een reden zijn om toch vooral de Experiabox te promoten.

Als je twee telefoonnummers hebt moet je trouwens niet te vroeg op Stop drukken want dan mis je de gegevens voor het tweede nummer. Maar als je te lang wacht word je uit het Diagnostic scherm gegooid, terwijl de download wel doorloopt. Bij mij werkte het om daarna weer in te loggen, naar de Diagnostiscs pagina te gaan en een paar keer op Stop te drukken. Daarmee wordt de download alsnog stop gezet. Daarna had ik alles wat ik nodig had, inclusief alle gegevens voor twee telefoonnummers.
Reputatie 8
Verder kan je op de Experiabox geen VOIP nummers van derden toevoegen,
Jawel hoor, dat kan (althans bij de Experia Box V8). Zelfs tot twee extra accounts.
Zelf gebruik ik naast het eigen Telfort VOIP account voor inkomende gesprekken nog "VoipBuster" om uit te bellen.
Heb dat specifiek als zodanig ingesteld.

Het is inderdaad wel zo dat na een reboot, (eigenlijk alleen als de telefonie gegevens nog eens opnieuw worden ingeladen), de setting bij "Account Mapping" voor uitbellen van VoipBuster is terug gezet naar uitbellen via Telfort.
Na wat "onderhoud" aan je settings altijd even opnieuw controleren of het nog goed staat, en eventueel weer terugzetten. Nadat het weer opnieuw is teruggezet, blijft het als zodanig wel "vast" staan.
Ik heb nu toch één probleempje, namelijk nummerweergave doet het niet meer op mijn Fritzbox. Wel uitgaand (via een Betamax VOIP nummer), maar niet inkomend van mijn mobiel, waarvan het nummer normaal gesproken gewoon zichtbaar is. Ben ik de enige? Zijn hier oplossingen voor?
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb nu toch één probleempje, namelijk nummerweergave doet het niet meer op mijn Fritzbox. Wel uitgaand (via een Betamax VOIP nummer), maar niet inkomend van mijn mobiel, waarvan het nummer normaal gesproken gewoon zichtbaar is. Ben ik de enige? Zijn hier oplossingen voor?

Maak jij gebruik van de Y-kabel van de Fritz!box? Mijn ervaring is namelijk dat die de oorzaak is van het probleem.

Maak jij gebruik van de Y-kabel van de Fritz!box? Mijn ervaring is namelijk dat die de oorzaak is van het probleem.

Nee, in de wandcontactdoos zit de stekker, daaraan een verloopkabeltje van RJ11 naar RJ45 en daaraan de WAN netwerkkabel die bij de Fritzbox naar binnen gaat. Geen Y-kabel. Het zou misschien dus ook aan het verloop kabeltje kunnen liggen. Toch vreemd dat het een paar dagen geleden (voor de "verbetering "die Telfort heeft doorgevoerd) allemaal wel werkte.
Reputatie 6
Badge +7
Je kunt zelfs een gewone rj11 kabel gebruiken in de Fritz heb ik hier toen ook gehad.
Ik heb een ZyXEL P-2812 HNU-F1 met daarachter een Gigaset N300IP.
Met behulp van de forumleden in dit draadje heb ik het wachtwoord weten te achterhalen en de Gigaset weten in te stellen.
In eerste instantie leek alles te werken. Maar na enige tijd worden inkomende telefoontjes niet meer doorgegeven/opgepikt door de Gigaset.
Als ik alles controleer, is zowel de ZyXEL als de Gigaset gewoon aangemeld.
Is er ergens nog iets dat ik zou moeten instellen?

Even wat ik nog kwijt moet:
De stelletje onnozelen bij de Telfort klachtenlijn zelf komen niet verder dan dat het mijn probleem is.
Het laatst antwoord was: "wij ondersteunen uw toestel niet".
Hoewel het jaren lang toch gewoon prima werkte.
De Gigaset heb ik overigens moeten aanschaffen door een eerder grapje van Telfort, toen ze besloten de ISDN-lijnen niet meer te ondersteunen. De (destijds) mooie Fritzbox die ik toen had, staat sindsdien in de kast.

Ik denk er sterk over om Telfort en zijn fratsen vaarwel te zeggen.
Misschien dat iemand nog een geniale ingeving heeft, waarmee ik het toch allemaal goed werkend krijg?

Alvast bedankt voor jullie inzet. Telfort zou jullie wel mogen betalen voor de kennis die hier wordt gedeeld.
Reputatie 8
Badge +16
Zou eens kijken naar de lease renew instellingen, mogelijk dat die roet in het eten gooien

Reageer