Fritz!box 7490 nieuwe sip instellingen sinds 4-11-2-16

• 5 november 2016
  • 165 reacties
  • 23976 keer bekeken

Goedemorgen, kan sinds vandaag geen gebruiik meer maken van me Fritz!box met dank aan telfort, ze hebben de telefooninstellingen drastisch verandert en nu heb ik wel internet maar geen bellen meer.
Gebeld met Telfort en die mogen de nieuwe instellingen niet doorgeven want ze pushen hun eigen modems werd me verteld...
Voorheen was het gebruiker: 010*******
Wachtwoord: *********
registrar: tel.telefoniedienst.nl
maar dit alles werkt dus niet meer, HELPPPPPPPP
alvast dank voor info

gr. John

165 reacties

Na uitlezen van de SIP.AuthUsername en SIP.AuthPassword door middel van WAN Packet Capture + WireShark heb ik de nieuwe VOIP instellingen werkend op een Fritz!Box 7490 in combinatie met Telfort glasvezel. Uitgaande en inkomende telefoongesprekken gaan goed.

Ik heb het MAC adres van de WAN poort van de Fritzbox hetzelfde MAC adres als de Experia Box gegeven. Geen idee of dat echt nodig is, maar het kan ik elk geval geen kwaad: Ik gebruik de Experia Box niet (alleen om de VOIP gegevens te achterhalen). De Fritzbox staat zo ingesteld dat IPTV en internet via dezelfde 1Gbit ethernet kabels naar de settop box, NAS en computer gaan. 🆒
Reputatie 8
hmmm geprobeerd het te vinden met wireshark maar die blijft maar niks vinden op SIP.AuthUserName ik doe vast iets verkeerd....
Wel kiezen om de zoekfunctie op "string" uit te voeren en als onderdeel van "Packet details".

Badge
hmmm geprobeerd het te vinden met wireshark maar die blijft maar niks vinden op SIP.AuthUserName ik doe vast iets verkeerd....
Heb je een reset van je Experia Box uitgevoerd en gewacht met de capture tot het voice ledje weer ging branden?
hmmm geprobeerd het met wireshark te zoeken maar die blijft maar niks vinden op SIP.AuthUserName ik doe vast iets verkeerd....

Bij mij werkte het volgende: Reset je Experia Box naar factory instellingen, een zet hem aan zonder hem met je glasvezel / adsl lijn te verbinden. Log dan in als admin op de experia box, en zet de WAN Capture aan. Het capture bestand blijft downloaden totdat je de capture uitzet. Verbind dan de experia box met je glasvezel / adsl lijn. Zet WAN capture uit, en open het capture bestand in Wireshark. Bij mij was dit een paar honderd kByte groot.

In Wireshark zoek je vervolgens dmv het vergrootglas in Packet details op de String SIP.AuthUser.
In het gevonden pakket klik je rechts en selecteer je 'Follow TCP Stream'. Je krijgt dan de volledige SOAP POST request en response in een window. Hierin zoek je ook weer op SIP.AuthUser. In het de response zie je dan stukje XML:

InternetGatewayDevice.Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.SIP.AuthUserName
abcd12345678@ims.imscore.net

Op dezelfde manier is SIP.AuthPassword te vinden.
Reputatie 1
Ik heb het gevonden... en nu werkend op mijn Fritzbox 4790.... allemaal heel erg bedankt is eigenlijk vrij eenvoudig... helemaal top...
Waarom doen ze toch zo moeilijk bij telfort... altijd klant geweest bij xs4all maar daar krijg je gewoon alle informatie....

Dankzij jullie is het mij ook gelukt... super bedankt allemaal voor al jullie moeite... had dit nog nooit eerder gedaan...

Heb met wireshark zelfs de xml kunnen printen 🙂 telefoon getest.... en werkend...
Reputatie 8
Badge +16
Wie weet de instellingen voor een Gigaset N300AIP ? De instellingen die tot vandaag nog werkten staan in de bijlage.
Vast bedankt voor jullie bijdragen!

Op basis van de bekende gegevens zou het er zo uit moeten zien ongeveer:

Geen garantie dat het direct werkt
Wel zal je zelf je gebruikersnaam en wachtwoord uit de Experiabox of ZyXel moeten toveren
Reputatie 8
Je hebt een login-naam en een gebruikersnaam.
Voor gebruikersnaam zou je volgens mij ook het telefoonnummer moeten gebruiken.
(Als internationale notatie +31xxxxxxxxx)

Maar goed, als het niet lukt volgens het voorgaande plaatje, probeer dan deze kleine wijziging als alternatief.
Reputatie 1
beste Just Call, hoe verbind je putty met het modem? Nog preciezer hoe kun je Admin en je wachtwoord opgeven? Ik krijg nl. een zwart window zonder prompt en daarna een time-out exit.

[
quote=Just Call]Ik heb mijn oude Zyxel P2812 van zolder gehaald, deze weer aangesloten en opgestart, daarna een poosje wachten tot hij ingesteld is door telfort.
Computer met het modem laten verbinden en Putty opgestart.
Stel de logging in op All session output en kies een bestandsnaam/locatie voor de te genereren logfile.
Start nu een SSH sessie naar het ip adres van je Modem
Log in met Admin en je wachtwoord
Geef het commando: show running-config.xml
En druk op enter.
Sluit de sessie en open de logfile.
Zoek naar onderstaande regels en je vind alles wat je nodig hebt.
URI PARAMETER="configured" TYPE
AuthPassword PARAMETER="configured" TYPE="string" LENGTH
ProxyServer PARAMETER="configured" TYPE="string" LENGTH[/quote]
Reputatie 1
Hallo Doartfaert,

Heb je SSH wel aanstaan in je modem? dit kun je via de webpagina van de Zyxel controleren. Bij Maintenace => Remot MGMT.
De eerste keer dat je een PuTTY sessie start krijg je een beveiligingswaarschuwing welke je met Ja moet beantwoorden, daarna zal de cursor vanzelf tevoorschijn komen in het scherm.
het lukt me niet wan capture aan te zetten in mijn experia box. heb diverse browsers geprobeerd maar krijg of minuten lang een "wachten op 192.168.2.254" en dan niets of javascript void error
Badge
het lukt me niet wan capture aan te zetten in mijn experia box. heb diverse browsers geprobeerd maar krijg of minuten lang een "wachten op 192.168.2.254" en dan niets of javascript void error
Je kunt pas de capture aanzetten als de netwerk kabel in de experia box is gestoken.
Capture bleef maar niet lukken totdat ik bitdefender had gedeinstalleerd... nu werkt het weer allemaal op mijn fritzbox!
Reputatie 1
Hallo Just Call,

Idd, ik moest SSH nog aanvinken in het modem. Met PuTTY heb ik username en wachtwoord (20 karakters) kunnen achterhalen, echter ik krijg nog steeds de foutmelding "Aanmelding is mislukt" in de Gigaset N300A IP en "Registratie bij provider is mislukt" op de DECT toestellen. Wat doe ik fout? Zie instellingen Gigaset N300A IP in de bijlage.

Reputatie 8
Probeer datgene wat ik eerder in de draad heb aangegeven < HIER >
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie, de status is veranderd naar "Aangemeld". Alleen gaat de telefoon nog niet over bij binnenkomende gesprekken.
Iemand nog een suggestie?

Reputatie 8
Maar kun je al wel uitbellen?

Misschien kun je specifiek voor de Gigaset basis, toch nog eens die "STUN" instelling gebruiken,
die je bij de oude situatie ook gebruikte?
Zie voor aanwijzingen evt. ook de gebruiksaanwijzing < HIER >

Als het dan nog niet werkt. Helemaal onderaan je plaatje heb je "netwerk protocol" selecteren.
Wat zijn daar de mogelijkheden?

Verder heb ik in de Experia Box wel een verschil gezien met vroeger voor DTMF:
In plaats van "inband" wordt nu "outband (RFC 2833)" gebruikt.
Weet niet of je dat nog ergens kunt instellen?
Reputatie 1
Opgelost, bedankt Babylonia! De STUN server is weer ingesteld.

Reputatie 8
Badge +16

Opgelost,

Zou je voor de compleetheid een volledig screenshot willen plaatsen van je instellingen waarbij de persoonlijke gegevens niet zichtbaar zijn.
Zo is het voor meer gebruikers duidelijk wat er ingesteld moet worden
Reputatie 8
Mooi dat het werkt.
Dat schept weer nieuwe opties om niet afhankelijk te zijn van de Telfort geleverde spullen.
Hoe kan ik die wan capturing doen in de P-2812HNU-F1??
Reputatie 8
Even de reacties teruglezen vanuit de draad, en de informatie die er betrekking op heeft combineren.

< DEZE > en < DEZE >
Ik heb wel het password + username maar ik kan hem niet registreren. Heeft iemand toevallig een screentje van zijn instellingen van de Fritz?

Edit: laat maar, heb de screentjes op de vorige pagina bekeken en die werken ook niet bij mij. Ik donder dat bellen van Telfort er wel uit en ik neem wel een andere provider. Wat een gezeik zeg!
Reputatie 1
Zie afbeelding voor alle instellingen in de N300A IP

Reputatie 8
Edit: laat maar, heb de screentjes op de vorige pagina bekeken en die werken ook niet bij mij.
Gewoon de draad goed doorlezen.
Er zijn kennelijk meerdere achterliggende VOIP providers bij Telfort in gebruik. De SIP-server en gebruikte proxy-server die voor jou geldt kan een andere zijn dan weergegeven in de screenshots op de vorige pagina. Die kun je echter gewoon uitlezen vanuit de Telfort modem/router (Experia Box V8 en ZyXEL).
Verder ook vanuit de gegevens in de WAN packet capture.
Yep, die heb ik ook uitgelezen, maar het werkt niet. Inmiddels heb ik een externe provider genomen en die werkt prima! Nu nog even mijn nummer porteren en ik ben van dat gezeik af! Sowieso achterlijk dat Telfort weer van alles aan het sjouwen is zonder van te voren aan te geven. Schandalig dat je van het ene op het andere moment geconfronteerd word met de fratsen van Telfort! Ik ben er wel klaar mee!

Reageer