Fritz!box 7490 nieuwe sip instellingen sinds 4-11-2-16


Goedemorgen, kan sinds vandaag geen gebruiik meer maken van me Fritz!box met dank aan telfort, ze hebben de telefooninstellingen drastisch verandert en nu heb ik wel internet maar geen bellen meer.
Gebeld met Telfort en die mogen de nieuwe instellingen niet doorgeven want ze pushen hun eigen modems werd me verteld...
Voorheen was het gebruiker: 010*******
Wachtwoord: *********
registrar: tel.telefoniedienst.nl
maar dit alles werkt dus niet meer, HELPPPPPPPP
alvast dank voor info

gr. John

125 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Helaas, hier is geen oplossing voor, anders dan weer een "Telfort" modem aansluiten.
Reputatie 1
Badge +1
Natuurlijk is hier wel een oplossing voor !!
Afhankelijk van je bel gedrag een of meer externe providers kiezen en eventueel je nummer er naartoe porteren.
Hierna zeg je gewoon de te dure vast bellen op!!
Reputatie 8
Badge +19
Natuurlijk is hier wel een oplossing voor !!
Afhankelijk van je bel gedrag een of meer externe providers kiezen en eventueel je nummer er naartoe porteren.
Hierna zeg je gewoon de te dure vast bellen op!!

Dat is geen oplossing maar een 'workaround' als de vraagsteller gewoon zijn Telfort vast bellen abonnement wil blijven gebruiken.
En de enige manier is dan de Telfort geleverde modem te gebruiken.
Reputatie 1
Het is betrekkelijk eenvoudig om je nieuwe SIP gegevens inclusief het wachtwoord te achterhalen. Daarvoor moet je wel weer kortstondig je Experiabox V8 aansluiten. Log in en gebruik het menu Extra->Diagnostics->WAN Packet Capture.

Kort samengevat de stappen:

1. Haal de stroomstekker uit de glasvezel NTU/FTU (je glasvezelkastje)
2. Reset het modem door de paperclip achter in de experiabox te drukken tot dat alle lampjes voorop oplichten en laat dan direct los
3. Als het modem is opgestart ga je naar: Extra->Diagnostics->WAN packet capture.
4. Zorg dat WAN1 geslecteerd is en druk op start.
5. Je krijgt een download aangeboden. Accepteer deze. Het lijkt dat de download blijft hangen. Maar dat is niet het geval. Op dit moment wordt de download gevuld met de gegevens.
6. Druk de stroomstekker van de glasvezel NTU/FTU in het stopcontact en wacht net zo lang tot op de Experiabox het lampje voice brandt.
7. Druk dan direct op Stop bij WAN packet capture.
8. De download komt nu binnen. Je kan hem openen in Notepad, Wireshark of een andere XML viewer.
9. Nu moet je even zoeken naar "password" of "SIP".

Voilà, c'est ça!

(Tip: gooi op je fritzbox de entry van je telefoonnummer weg en maak een nieuwe entry aan. Aanpassen van de waarden van de bestaande entry werkte bij mij niet goed, er bleef toch iets achter van de oude configuratie. Voordat ik daar achter was; daar ben ik al met al nog het langste mee bezig geweest.)
Reputatie 8
Bedankt @nitroni voor deze tip.

Na de overgang naar het nieuwe KPN/Telfort telefonie platform, had ik er nog niet mee geëxperimenteerd om de SIP-gegevens te achterhalen. Eerder las ik dat met het nieuwe platform de gegevens versleuteld in de Experia Box worden geladen.

Heb de procedure toch weer even opnieuw gevolgd en de capture in WireShark ingeladen. Kon inderdaad zo alle SIP-gegevens uitlezen. Dat is kennelijk nog hetzelfde als voorheen onder het oude telefonie platform waarin dat in Wireshark ook was uit te lezen.

Binnen WireShark zoekfunctie als "String" uitvoeren met optie voor "Packet Details":
- Zoekstring SIP.AuthUserName geeft de geregistreerde login-naam.
. (Die ook in de Experia Box V8 nog is uit te lezen. Zo heb je extra controle)

- Zoekstring SIP.AuthPassword geeft een wachtwoord bestaande uit totaal 20 hoofdletters + cijfer(s)

Om uit te proberen, heb ik de gegevens in een Cisco Linksys PAP2T ingevoerd, achter een Synology router.
(Ik heb geen Fritz!box). Maar kreeg het daarin niet werkend. Maar komt misschien doordat in dit wat oudere VOIP apparaatje ik net wat velden mis om alle gegevens in te voeren m.b.t. het domein ims.imscore.net
Reputatie 1
Vergeet niet de proxy in te stellen (was voorheen niet van toepassing, nu wel, terug te vinden in de packet capture) en de +31xxxxxxxxx notatie te gebruiken (was bij telefoniedienst.nl 10-cijferig).
Reputatie 8
Dat had ik alle twee reeds gedaan, maar met die Linksys PAP2T, --hoewel er erg veel zaken in te stellen zijn--, mis ik een paar velden en opties waardoor het niet compleet is. o.a. mis ik een "outband (RFC 2833)" setting. Krijg het daardoor "net niet" werkend.

Het SIP-account is daarbij wel als actief geregistreerd, en ik krijg ook een kiestoon.
Maar uitbellen lukt niet. Telefoon ontvangen ook niet.

Maar goed. Het was maar even als test. Ik heb de oude set-up maar weer ingeregeld = Experia Box als 1e router, daarachter de Synology router (NAT achter NAT ingesteld).
Reputatie 1
Badge
Hier werkt Fritz!box 7490 met telefonie.
Hier zijn mijn instellingen

Reputatie 1
De vraag ging over de transitie van het oude SIP platform telefoniedienst.nl naar het nieuwe SIP platform (ims.imscore.net).
Zo te zien aan je screenshot zit jij nog op het oude platform.
Reputatie 8
Ter referentie de belangrijkste "bekende" (openbare) gegevens
na overgang naar het nieuwe telefonie platform, zoals in de Experia Box V8 af te lezen.

(Mijn eigen persoonlijke gegevens afgeschermd).


Een gedeelte uit de WireShark analyse van de WAN Packet Capture.
(Met zoekstring SIP.AuthUserName, waarbij de loginnaam wordt getoond).
.Met zoekstring SIP.AuthPassword, waarbij het wachtwoord wordt getoond.



Hallo.
Bovenstaande ziet er voor mij een beetje ingewikkeld uit.
Hebben jullie enig idee wat ik nu waar in de Fritzbox 7490 in moet vullen voor het nieuwe telefonieplatform van Telfort?

Hans
Ook bij ons werkt de vaste telefonie via de Fritzbox niet meer. De instellingen waren zoals VALKHYR heeft aangegeven. De helpdesk van Telfort adviseerde de Experiabox te gebruiken. Deze kan echter niet als basisstation voor de Dect telefoons dienen zoals wij nu de Fritzbox gebruiken. Vreemd dat Telfort een wijziging in de telefonie doorvoert waardoor het juist niet meer werkt. Nog vreemder is dat bij het doorvoeren van de wijziging de gebruikers accounts niet zijn overgenomen of aangepast zodat de klant er niets van merkt. Nog veel vreemder is het dat XS4ALL (ook een dochter van KPN zelf met Fritzbox modems werkt (en daar is waarschijnlijk ook de wijziging naar Clearvoice al doorgevoerd. Hoezo er is geen andere oplossing Tuut-Tuut ?
Reputatie 8
Badge +16
Als je de uitleg hierboven uitvoert dan zou het kunnen werken. Telfort geeft in de nieuwe situatie de settings en user/ww niet meer vrij.
Reputatie 6
Badge +7
En ze zouden dus ook ieder moment deze gegevens weer kunnen wijzigen om het diegene(die telefonie heeft van Telfort) lastig te maken.
Reputatie 1
Ik heb ondertussen mijn Fritzbox weer aan de praat gekregen nadat ook ik gemigreerd was. Verschil met de instellingen van Babylonia was dat in mijn oude Zyxel P-2812HNU-F1 een andere proxy server tevoorschijn kwam, blijkbaar zit daar dus nog verschil in.
Deze instellingen werken bij mij:
Reputatie 6
Badge +7
Hoe ben jij aan de gegevens gekomen dan ?
Reputatie 1
Ik heb mijn oude Zyxel P2812 van zolder gehaald, deze weer aangesloten en opgestart, daarna een poosje wachten tot hij ingesteld is door telfort.
Computer met het modem laten verbinden en Putty opgestart.
Stel de logging in op All session output en kies een bestandsnaam/locatie voor de te genereren logfile.
Start nu een SSH sessie naar het ip adres van je Modem
Log in met Admin en je wachtwoord
Geef het commando: show running-config.xml
En druk op enter.
Sluit de sessie en open de logfile.
Zoek naar onderstaande regels en je vind alles wat je nodig hebt.
URI PARAMETER="configured" TYPE
AuthPassword PARAMETER="configured" TYPE="string" LENGTH
ProxyServer PARAMETER="configured" TYPE="string" LENGTH
Reputatie 6
Badge +7
Heb het zelf niet nodig maar dank voor het melden.
Reputatie 1
Kan iemand uitleggen hoe je via wireshark die gegevens kan achter halen.... of me linken naar een pagina waar je kan lezen hoe dat te doen...
Of weet iemand hoe je backup file van je instellingen kan uitlezen heb zelf gezocht maar kon het niet vinden....

Bepaalde gegevens heb ik uit de V8 weten te halen... bij mij was de proxy 145.7.97.61 zag dat iemand anders 60 had...

Denk dat ik alleen het wachtwoord nog nodig heb de andere instellingen heb ik al gevonden in dit topic 😉
Reputatie 1
Krijg nu error code 403 dus incorrect wachtwoord.... volgens telfort zou je wachtwoord hetzelfde zijn maar nee dus 😉
Reputatie 8
Zojuist heb ik het eerder gevonden wachtwoord via Wireshark vanuit de uitleg eerder hier in de draad, opnieuw in de Experia Box V8 bij de VOIP-gegevens ingevuld (2 keer ter bevestiging) en een "Apply" gegeven.
Het werd hier netjes opgeslagen, hier geen foutmeldingen !!

De status van de VOIP geeft "Registered (VC1, 07.12.2016-22:05:46 )" = tijdstip van de nieuwe registratie zojuist.

Dus het gevonden wachtwoord zoals eerder beschreven hoe te achterhalen + afbeeldingen erbij
< HIER > is echt gewoon datgene wat het officieel is.

Elders op het forum bij Synology staat nog een iets meer uitgebreide uitleg, misschien kun je daar wat mee?
http://www.synology-forum.nl/synology-router/tefort-experia-box-v8-vervangen-door-rt1900ac/msg182245/#msg182245
Reputatie 1
Ok optie gevonden hoop dat het ook werkt met vsdl 😉 heb geen glas...
Reputatie 1
Wie weet de instellingen voor een Gigaset N300AIP ? De instellingen die tot vandaag nog werkten staan in de bijlage.
Vast bedankt voor jullie bijdragen!
Reputatie 8
Afgezien van het wachtwoord, die je uit de WireShark analyse van de WAN Packet Capture kunt halen, zijn de andere gegevens gewoon uit de weergave binnen de Experia Box V8 uit te lezen, zoals eerder verder hierboven in de afbeeldingen gegeven.

Bij de vorige versie (en in jou afbeelding) is de uitgaande proxy server niet ingevuld.
Dat moet je nu wel doen. Je afbeelding is voor mij net te onleesbaar om aan te kunnen geven waar wat in te vullen. Maar met vergelijken van de gegevens en de betekenis, zou je er toch uit moet komen. (STUN komt bij de Experia Box niet voor, maar is misschien alleen voor de gigaset van toepassing ??)

Feitelijk kun je alle relevante gegevens uit de WireShark analyse van de WAN Packet Capture halen.
Niet alleen wachtwoord, maar ook instellingen van poorten en andere relevante instellingen.
Reputatie 1
hmmm geprobeerd het te vinden met wireshark maar die blijft maar niks vinden op SIP.AuthUserName ik doe vast iets verkeerd....

Reageer