beantwoord

Experia V10 SIP gegevens

• 25 januari 2019
  • 18 reacties
  • 1862 keer bekeken

Hallo,
Hoe vind ik de SIP gegevens uit de Experia V10 van Telfort?
Ik vind geen kopje “Extra” of “Diagnostics” onder de webinterface van het modem op http://192.168.2.254.
Ik heb Wireshark packet capture geprobeerd zoals hier beschreven (meer precies: met een kabeltje tussen pc en Lan1 poort, de Experia is via de WAN poort verbonden met het glasvezelkastje) - en de packet capture in combinatie met een factory reset lukt wel maar het lukt me niet om in de resultaten SIP of Auth te vinden.
Ik heb Telfort verkoop expliciet gevraagd of ik mijn Fritzbox kon blijven gebruiken - het antwoord was ja, hetgeen klopt voor internet wat werkt met het standaard Telfort glasvezel profiel, maar dus niet voor vaste telefonie.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 28 januari 2019, 11:49

Hoi jgoossen, wat rot dat het met het nieuwe modem en de SIP instellingen nog niet lukt zoals je het in gedachten had. Goed dat je er een topic voor aangemaakt hebt, zodat anderen hun ervaringen en tips met je kunnen delen.

Klopt, wij geven de SIP gegevens op dit moment (nog) niet vrij. Mocht dit in de toekomst veranderen, dat zullen we het op het forum delen. Fijn dat je al verschillende tips en adviezen van anderen gekregen hebt, ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt.
Bekijk reactie

18 reacties

Hallo @jgoossen
Telfort geeft de SIP-gegevens inzake telefonie-instellingen (nog) niet vrij.
Ze geven alleen modemgegevens vrij om een eigen DSL-modem te kunnen gebruiken.
Succes☺
Dank je @JanD . Waar vind ik die modemgegevens?
En succes waarmee?
Hallo @jgoossen ,
zie onderstaande link voor de modemgegevens:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm

Nogmaals succes met het instellen van je eigen modem.☺
Dank je maar internet doet het, alleen de vaste lijn niet.

Nogmaals succes met het instellen van je eigen modem.☺

Als in: "dat gaat je toch niet lukken"?

Nogmaals succes met het instellen van je eigen modem.☺Als in: "dat gaat je toch niet lukken"?

Lekker negatief weer, ik reageer niet meer in dit topic. Succes.☺
Lekker negatief weer, ik reageer niet meer in dit topic. Succes.☺

Nou dat valt toch wel mee? Telfort verkoper belooft me dat ik mijn eigen modem kan gebruiken en dat blijkt dus voor vast bellen niet waar. Ook goed, dan laten ze die omzet liggen.

Mochten andere gebruikers zich ook ergeren aan de rode led die als gevolg daarvan op de Fritzbox blijft branden: hier is een handig appje om de Fritzbox leds uit of aan te zetten (wel allemaal).
Reputatie 1
Badge

Nogmaals succes met het instellen van je eigen modem.☺Als in: "dat gaat je toch niet lukken"?
Lekker negatief weer, ik reageer niet meer in dit topic. Succes.
☺

Met de V8 werkt de truuk wel.........anders V8 en dan invoeren in je eigen modem/router
Heb ooit ook een Fritzbox 7390 gebruikt

Met de V8 werkt de truuk wel.........anders V8 en dan invoeren in je eigen modem/router
Heb ooit ook een Fritzbox 7390 gebruikt

Dank je maar ik heb alleen een V10 van ze gekregen..
Reputatie 8
Badge +10
Mocht je ergens nog een Telfort ZyXEL P2812 modem hebben liggen, of op de kop kunnen tikken dan kan je op de PC met een telnetsessie vrij eenvoudig de benodigde gegevens uit de ZyXEL halen.
De V8 en V10 ondersteunen helaas geen telnet via remote management, de oude ZyXEL wel.
@jgoossen de opmerking of ik mijn Fritzbox kan blijven gebruiken, begrijp ik goed dat je zoals velen met jouw van 'oud' naar 'nieuw' glasvezel gaat?

Als in: "dat gaat je toch niet lukken"? Eerder en dat zal duidelijk zijn heel omslachtig 😉
@jgoossen de opmerking of ik mijn Fritzbox kan blijven gebruiken, begrijp ik goed dat je zoals velen met jouw van 'oud' naar 'nieuw' glasvezel gaat?

Nee van Fiber glasvezel naar Telfort glasvezel. Fiber had namelijk wat ze noemden 'goed nieuws' dat de service hetzelfde bleef en de prijs omhoog ging. Maar ik kon er wel mijn Fritzbox gebruiken vandaar dat ik dat ook aan Telfort gevraagd had.

Als dat ten koste gaat van de vaste lijn omdat ze geen SIP gegevens vrij willen geven, best, dan maar mobiel (maar niet met Telfort).
Duidelijk niet dat er verder veel verschilt in de situatie, vervolg vraag bij Fiber kreeg je wel de sip login?
Ter aanvulling.
Houd er rekening mee dat fiber ook de NT/Media converter terug wil op dit moment is daar een topic over bezig.

De vaste lijn gaat €2,50 p/m kosten dat is bekend neem ik aan niet een groot bedrag maar enkel om gebeld te kunnen worden wel punt van overweging.
vervolg vraag bij Fiber kreeg je wel de sip login?

Ja, of beter nee, ik had een FB 7360 van ze en kreeg op verzoek vooringevulde firmware voor mijn eigen 7490 van ze. Dat vond ik wel netjes. Telefooninstellingen zaten daar al in.
De vaste lijn gaat €2,50 p/m kosten dat is bekend neem ik aan niet een groot bedrag maar enkel om gebeld te kunnen worden wel punt van overweging.

Heb de optie al uitgezet 🙂 Ben benieuwd of ze meelezen. Of de nieuwe eigenaar. Of een aandeelhouder.
Dat is inderdaad netjes beter dan helemaal niks krijgen.
Reputatie 3
Badge
Om de telefonie problemen te vermijden kan je ook overwegen een abonnement bij een andere VoIP provider te nemen.
Bijvoorbeeld bij Cheapconnect: € 8,95 per jaar abonnement kosten, € 0,0238 per minuut gesprekskosten en geen starttarief. Nummerbehoud € 5,00.
Veel lagere kosten dan bij Telfort dus en een prima gesprekskwaliteit.
Nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf. (Hoewel ik dat zo langzamerhand wel ga overwegen 😀).
Reputatie 8
Badge +10
Hoi jgoossen, wat rot dat het met het nieuwe modem en de SIP instellingen nog niet lukt zoals je het in gedachten had. Goed dat je er een topic voor aangemaakt hebt, zodat anderen hun ervaringen en tips met je kunnen delen.

Klopt, wij geven de SIP gegevens op dit moment (nog) niet vrij. Mocht dit in de toekomst veranderen, dat zullen we het op het forum delen. Fijn dat je al verschillende tips en adviezen van anderen gekregen hebt, ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt.
Hoi jgoossen, wat rot dat het met het nieuwe modem en de SIP instellingen nog niet lukt zoals je het in gedachten had.

Dank je Alexandra. Het is inderdaad vervelend dat de verkoopafdeling belooft dat het kan om er vervolgens nadat ik getekend heb achter te komen dat het toch niet kan. Gelukkig doet het internet het wel!
Reputatie 8
Badge +10
Dank je Alexandra. Het is inderdaad vervelend dat de verkoopafdeling belooft dat het kan om er vervolgens nadat ik getekend heb achter te komen dat het toch niet kan. Gelukkig doet het internet het wel!
Dat kan ik me voorstellen, en dat is niet netjes. Ik neem het signaal mee, zodat daarvan geleerd kan worden. Ik hoop verder dat het lukt met de tips die hier gedeeld zijn, zodat je toch op een andere manier een oplossing kan vinden.

Reageer