beantwoord

Experia Box V10a, eigen VOIP SIP niet meer mogelijk

• 10 juli 2020
  • 9 reacties
  • 276 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Goedemiddag,

Ik heb sinds kort de Experiabox v10A, nogal beperkt in de mogelijkheden en ‘t menu.

Nu wilde ik dus mijn VOIP budgetphone nummer aanmaken onder  “Telephony > Phone Device” Here you can create or configure your phone device….

Het enige wat je kunt wijzigen is de naam van de telefoon, en onder ‘outgoing number” staat dan ‘none’ en onder ‘incoming’ staat dan “all” , geen enkele mogelijkheid  tot het invoeren van username, password van je SIP account en SIP server adres ook niet. Ik heb achter mijn Experiabox de Netgear GS105Ev2 switch aangesloten omdat ik tekort aan LAN poorten had op de Experia v10A. Zijn er nog mogelijkheden om VOIP werkend te krijgen? Alvast bedankt !

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 10 juli 2020, 19:47

Nee, helaas zowel in de V10 alsook de V10a is er geen mogelijkheid om je eigen VOIP account toe te voegen. Als alternatief zou je kunnen zoeken naar een apart ATA kastje of overstappen op een eigen modem zoals een Fritzbox welke wel die mogelijkheid bied.

Bekijk reactie

9 reacties

Een ander modem nemen zoals een Fritzbox, of een VOIP telefoon waar je de benodigde gegevens regelrecht op invoert, voorzover ik hiervan op de hoogte ben.

Reputatie 8
Badge +16

Nee, helaas zowel in de V10 alsook de V10a is er geen mogelijkheid om je eigen VOIP account toe te voegen. Als alternatief zou je kunnen zoeken naar een apart ATA kastje of overstappen op een eigen modem zoals een Fritzbox welke wel die mogelijkheid bied.

Reputatie 1
Badge +1

Galdor68, Tuut-Tuut, bedankt voor jullie snelle antwoorden, ik ga ermee ad slag.

Reputatie 8

…bepaalde typen aan gangbare ATA adapters zijn goedkoop via Amazon.nl beschikbaar.

Bijv. van Grandstream:
-   één   SIP-account   +  één   RJ11 poortje
-   twee SIP-accounts +  twee RJ11 poortjes

Bijv. van Cisco:
-   twee SIP-accounts +  twee RJ11 poortjes

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt Babylonia voor jouw advies ! Als ik de Experiabox v10A blijf gebruiken, dan zal ik een ATA adapter aanschaffen. Mvg

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @krunthip, bij de recentere modems is het inderdaad niet meer mogelijk om een eigen telefoonnummer in te stellen in de Experia Box. Tuut-Tuut en Babylonia hebben je zo te zien al goede alternatieven gegeven. Ik verwacht dat het daarmee helemaal goed gaat komen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge +1

Galdor,TuutTuut, Babylonia,Jasper even nog mijn update hoe ik het heb opgelost.

Ik had toch nog een oude FritzBox 7369, en vond info hoe de Fritz als router achter een modem te schakelen. https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7369/knowledge-base/publication/show/3229_Setting-up-the-FRITZ-Box-as-a-cascaded-router/ voordeel is dat de Fritz prima werkt voor telefonie.

De Experia v10a op P1 vd FritzBox aangesloten, mijn DECT op de Fritzbox aangesloten

Experiabox; P1  NetGearE105v2 switch > P2 PC, P3Samsung TV, P4-5 Audio

Experiabox; P2 ITV, P3 Fritzbox.

Totdat ik een nieuwere Fritzbox koop (7369 werkt niet met huidige ITV)  functioneert dit prima. Bedankt voor jullie adviezen.

Reputatie 8
Badge +11

Dank je voor het delen @krunthip, mochten mensen hetzelfde willen proberen kunnen ze met jouw reactie op weg geholpen zijn :slight_smile:
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reputatie 3
Badge

Totdat ik een nieuwere Fritzbox koop (7369 werkt niet met huidige ITV)  functioneert dit prima. Bedankt voor jullie adviezen.

Voor je een nieuwe Fritzbox koopt: Met Fritzbox 7360 werkt iTV wel (na wat aanpassingen) op een XS4ALL profiel. Deed het bij mij probleemloos.
Werkt denk ik ook op een 7369, want technisch zijn er niet veel verschillen tussen die twee.
Als je wilt zoek ik de handleiding hiervoor en het benodigde checksum calculator programmaatje voor je op.

Reageer