DTMF + FSK nummerweergave

• 18 november 2016
  • 3 reacties
  • 955 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Afgelopen week is Telfort Internet + Bellen opgeleverd bij m'n ouders. Er hangen diverse toestellen aan de Experiabox V8 en dat werkt prima. Echter het primaire toestel in de woonkamer is een vast Siemens toestel, dat afkomstig is uit Duitsland. Nummerweergave heeft hier altijd prima op gewerkt, tot de overstap naar Telfort. De Experiabox V8 staat standaard op DTMF nummerweergave en dat werkt prima met toestellen die dat ondersteunen. Andere mogelijkheden zijn FSK of de combinatie DTMF + FSK. Echter, als ik de nummerweergave in de Experiabox V8 aanpas naar FSK of DTMF + FSK (bij "Caller ID method"), dan is het SIP account van Telfort direct "Failed. Responsecode 403". Het SIP account kan dus niet meer aangemeld worden op de SIP-server. Responsecode 403 is weer te vertalen als: "The server understood the request, but is refusing to fulfil it."

Hebben hier meer mensen last van? Het moet voor Telfort toch niet uit maken waarop ik die waarde instel, omdat m'n ouders een telefoontoestel hebben dat enkel met FSK nummerweeragave overweg kan? Zet ik de waarde terug naar DTMF, dan het Telfort SIP account direct weer "Registered".

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Is Telfort Support of iemand anders wellicht in de gelegenheid om bovenstaande te testen in zijn/haar Experiabox V8?

Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +16
Haal het telefoontoestel eens volledig van stroom af en start het daarna weer. Mocht dat niet werken laat het toestel aangesloten aan het modem maar voor een reset uit op het telefoontoestel naar fabrieksinstelling. Hiermee verlies je wel alle opgeslagen contacten.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je reactie Tuut-Tuut, maar helaas werkt dat niet. Het telefoontoestel lijkt enkel de FSK standaard te ondersteunen. Ik snap niet dat de Experiabox V8 wel FSK als Caller ID optie heeft, maar dat het SIP account van Telfort daarna niet meer kan registeren. Ik zou graag willen weten of ik uitsluitend dat probleem heb of dat dit een generiek probleem is in de firmware van het modem?

Reageer