beantwoord

Doorschakelen van de vaste lijn

• 22 november 2015
  • 7 reacties
  • 1353 keer bekeken

Vanwege verhuizing heb ik kortgeleden een Telfort pakket Alles in 1 Standaard aangevraagd.
Het is erg belangrijk voor mij dat ik de vaste telefoonlijn kan doorschakelen. Omdat mijn vorige provider hiertoe beperkte mogelijkheden bood, heb ik dat vooraf uitgezocht. Op de site van Telfort kun je vinden je kunt doorschakelen met *21* etc. Zoals ik vroeger gewend was van de KPN.
Nu het abonnement is geactiveerd, ben ik e.e.a. aan het instellen.
En nu lijkt het erop dat ik met dit abonnement helemaal niet kan doorschakelen.
Helpdesk gebeld: die beweren ook dat doorschakelen alleen kan met een zakelijk abonnement.
Maar in de helpfiles van Telfort staat het toch echt nog wel.
Hoe zit dat nu?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 22 november 2015, 11:14

Het kan inderdaad niet bij Telfort. Zie ook dit topic.

https://forum.telfort.nl/vast-bellen-270/doorschakelen-telefoon-naar-mobiel-indien-afwezig-53204
Bekijk reactie

7 reacties

Het kan inderdaad niet bij Telfort. Zie ook dit topic.

https://forum.telfort.nl/vast-bellen-270/doorschakelen-telefoon-naar-mobiel-indien-afwezig-53204
Bedankt voor de reactie Nelly!

Kan het wel met Telfort Alles in 1 Glasvezel?
Goede vraag.
Durf ik niet te zeggen. Misschien dat een ander forumlid dat weet, of dat Webcare kan reageren.

Edit:
Dat kan het met een Sitecom router wel:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vast-bellen/gebruiken-en-instellen/telefooninstellingen/doorschakelen-vaste-telefoon-aan-en-uitzetten.htm

Maar tegenwoordig wordt bij glas een Arcadyan modem geleverd.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Jamet, vanaf het platform kunnen we Vast bellen niet doorschakelen. De Arcadyan kan dit ook niet. Indien je een router hebt die deze mogelijkheid wel heeft, kan het vanuit jouw netwerk wel, zoals nelly jacoba aangeeft. 🙂
Bedankt voor de reactie.
Ter informatie: inmiddels heeft de afdeling klantenservice mij toegezegd dat ik het abonnement weer kan opzeggen.
Waar ik blij mee ben. Al had ik deze beperking liever eerder geweten.
Ik overweeg nu een abonnement bij KPN, maar ga daar eerst expliciet vragen of zij wel kunnen doorschakelen.
Ik zou ook kunnen overstappen naar glasvezel van Telfort.
Dus nogmaals de vraag: kan ik mijn vaste telefoon wel doorschakelen al ik aangesloten ben via een glasvezel abonnement van Telfort?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Jamet. Neen. We leveren voor beide dragers (ADSL en Glasvezel dus) de Arcadyan. Vanaf het platform kan er geen doorschakeling ingesteld worden.
Glasvezel biedt dus ook geen oplossing.
Ter verdere informatie;
13 dagen geleden meldde de klantenservice mij per mail i.v.m. deze klacht dat ik het abonnement weer binnen 2 weken kon opzeggen. Nu blijkt dat bedoeld werd: 2 weken na de datum van aanvraag. Ja, toen was nog niet gebleken dat doorschakelen niet werkte. Nu zit ik toch 1 jaar vast aan een abonnement dat niet voldoet aan mijn wensen.
Steeds meer redenen om toch op te zeggen.
Nu nog op zoek naar een tijdelijke oplossing voor het komende jaar.

Reageer