beantwoord

Doorschakelen Telefoon naar Mobiel indien afwezig

• 14 november 2015
  • 7 reacties
  • 1260 keer bekeken

Beste Mensen,

Kan iemand mij helpen ? Ik heb een Arcadyan Modem waarvan ik de telefoongedeelte heb doorgeschakeld met een Fritzbox 7360. Daarmee hoop ik dat ik mijn telefoon kan doorschakelen naar mijn mobiel (Telefoon>Mobiel) indien ik niet thuis ben. Dat kon wel bij mijn oude abbonement van KPN. Het instellen van *67* 0612345678# of **67**0612345678# werkt dus niet. Dat was nog in de tijd voor de ADSL namelijk. Weet iemand hoe ik dat moet instellen ? :8
icon

Beste antwoord door Stephen 18 november 2015, 12:49

Hallo Tramper, welkom op het forum! Bij deze bevestig ik de reactie van Ed W. Deze functionaliteit ondersteunen wij niet.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 3
Badge
Via de Fritzbox doorschakelen kan volgens mij alleen als de provider dit ondersteunt. En Telfort bellen ondersteunt doorschakelen niet. Waarom is me een raadsel, volgens mij is het de enige provider die dat niet heeft.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Tramper, welkom op het forum! Bij deze bevestig ik de reactie van Ed W. Deze functionaliteit ondersteunen wij niet.

Jammer Stephen ... want ik kan een belangrijk telefoontje verwachten ieder moment van de dag-maand -jaar. Ik wacht namelijk op een transplantatie en dan is bereikbaarheid een heel groot goed. Erg jammer dat Telfort dit (nog) niet heeft ! Werd mij niet verteld namelijk bij het afsluiten van mijn overstap.
Reputatie 8
Badge +16
Ik zal misschien bot en lomp gevonden worden, maar als je leven van een telefoon afhankelijk is zou ik er voor kiezen om alleen maar op mijn mobiel gebeld te willen worden of gewoon een ouderwetse pieper aanschaffen. Sinds de uitrol van VoiP is er nagenoeg geen provider meer te vinden die doorschakeling nog ondersteund, simpelweg door de opkomst van de mobiele telefoon.

Er wordt nu een probleem neergelegd bij Telfort wat vrij simpel zelf is op te lossen door de juiste keuzes te maken.......Wake-up het is 2015....Welkom in de mobiele wereld!
Reputatie 3
Badge
Sinds de uitrol van VoiP is er nagenoeg geen provider meer te vinden die doorschakeling nog ondersteunt, simpelweg door de opkomst van de mobiele telefoon.
Ik heb even een rondje informatie opgehaald: Tele2, Ziggo, KPN en Vodafoon bieden doorschakel mogelijkheid, evenals drie onafhankelijke VoIP providers. Dus waar jij je mening op baseert weet ik niet. Je vergeet daarbij dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook wel behoefte hebben aan doorschakelen.

Juist omdat we in 2015 leven mag je verwachten dat doorschakelen ook bij Telfort mogelijk zou zijn.
Telfort versimpelt het aanbod enerzijds wel (bijvoorbeeld geen homepagrruimte meer) en verhoogt aan de andere kant de tarieven. (Internet fors verhoogd, invoeren starttarief bij telefonie bij abonnementen die dat eerst niet hadden), maar "vergeet" een simpele mogelijkheid als doorschakelen in te voeren.
Sinds de uitrol van VoiP is er nagenoeg geen provider meer te vinden die doorschakeling nog ondersteunt, simpelweg door de opkomst van de mobiele telefoon.
Ik heb even een rondje informatie opgehaald: Tele2, Ziggo, KPN en Vodafoon bieden doorschakel mogelijkheid, evenals drie onafhankelijke VoIP providers. Dus waar jij je mening op baseert weet ik niet. Je vergeet daarbij dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook wel behoefte hebben aan doorschakelen.

Juist omdat we in 2015 leven mag je verwachten dat doorschakelen ook bij Telfort mogelijk zou zijn.
Telfort versimpelt het aanbod enerzijds wel (bijvoorbeeld geen homepagrruimte meer) en verhoogt aan de andere kant de tarieven. (Internet fors verhoogd, invoeren starttarief bij telefonie bij abonnementen die dat eerst niet hadden), maar "vergeet" een simpele mogelijkheid als doorschakelen in te voeren.

Precies Ed.W ... Kan me daar helemaal in vinden, en zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn ? Zelfde lijn, zelfde centrale ...etc etc .. En ik was dat ook zo gewend. En ook zeer handig kan ik je vertellen. Altijd en overal dichtbij ...waar heb ik dat meer gehoord ? (Behalve bij de fa.Telfort)
Reputatie 3
Badge
Probleem is dat Telfort nog het oude Tiscali telefoonplatform gebruikt en dat is verouderd. Jammer dat Telfort niet de moeite neemt om dit te moderniseren.
Zolang dit niet zo is maak ik gebruik van een onafhankelijke Voip provider waar ik mijn inkomende gesprekken op ontvang. Zo nodig kan ik die dan doorschakelen. (En bij verwachte kortdurende gesprekken ook de uitgaande: betaal maar 2 eurocent per minuut).