beantwoord

Doorschakelen bij ZyXel of Arcadyan modem

• 1 mei 2015
  • 5 reacties
  • 1550 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Normaliter kan je met behulp van *21*(telefoonnummer waar je naar wilt doorschakelen)# inkomende gespreken doorschakelen naar een ander nummer (vast of mobiel). Bij een ZyXel- of Arcadyan- (Experia-box) modem is dit niet mogelijk. Kan Telfort dit misschien in de toekomst wel realiseren.

Bij mijn vorige providers kon dit wel en hier heb ik regelmatig gebruik van gemaakt. Nu spreken bellers mijn voicemail in en moet ik ze terugbellen, anders hadden ze me direct al aan de lijn (via het andere nummer).
icon

Beste antwoord door Michael 15 juli 2016, 10:53

Hallo Yits,

Mijn excuses voor de late reactie. Je frustratie wat betreft het zelf beheren van de SIP-instellingen is begrijpelijk. Helaas is het een keuze die we hebben moeten maken o.a. omwille van het inperken van de mogelijkheden op fraude en het op het goed kunnen monitoren van het telefonieverkeer op ons platform.

Vanaf eind juni zijn we begonnen met het overzetten van gebruikers naar een ander, nieuw VoIP-platform waarbij het mogelijk wordt om door te schakelen. Je kunt dan gesprekken doorschakelen bij in gesprek en geen gehoor. Ook wordt het mogelijk om gesprekken door te verbinden met een ander telefoonnummer.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Yits,

Mijn excuses voor de late reactie. Je frustratie wat betreft het zelf beheren van de SIP-instellingen is begrijpelijk. Helaas is het een keuze die we hebben moeten maken o.a. omwille van het inperken van de mogelijkheden op fraude en het op het goed kunnen monitoren van het telefonieverkeer op ons platform.

Vanaf eind juni zijn we begonnen met het overzetten van gebruikers naar een ander, nieuw VoIP-platform waarbij het mogelijk wordt om door te schakelen. Je kunt dan gesprekken doorschakelen bij in gesprek en geen gehoor. Ook wordt het mogelijk om gesprekken door te verbinden met een ander telefoonnummer.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bedankt voor je reactie Michael.
Na enige tijd ergernis over de Arcadian dacht ik toch weer de Fritzbox aan te sluiten.
Wat schetst mijn verbazing: De Telfort SIP account werkt gewoon weer over de Fritz!

De Arcadian ligt in de kast voor het geval dat.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Yits,

Dat is opmerkelijk! Dit zou wat betreft niet moeten kunnen. Weet je zeker dat je gebruik maakt van ónze SIP-server en gegevens? Zou je mij jouw postcode en huisnummer kunnen toesturen in een privébericht? Uiteraard ga ik niets veranderen aan jouw situatie. Ik ben alleen zeer benieuwd naar hoe dit mogelijk is.

Alvast bedankt voor de medewerking.
Ik ben ook wel benieuwd of dat kan. Ik had een Fritz Box waarmee dat kan.
Echter werd ik door Telfort gedwongen een Arcadyan te gebruiken omdat de Telfort telefonie binnenkort niet meer zou werken over de Fritz.

Sip accounts zouden om veiligheidsredenen niet meer ondersteund worden in de toekomst. Dit is al onzin, aangezien de hele wereld talloze extra beveiligings opties kent.

Even los van mijn irritatie dat ik door een provider gedwongen ben een inferieur product te gebruiken. Zou ik het op prijs stellen dat iets normaals als doorschakelen mogelijk is.

Dit is een fuctie die normaal is voor een fatsoenlijke voip "centrale" zoals de Fritz, maar ook vele anderen.
Reputatie 8
Badge +2
@CWA.

Dat is is een erg handige functie inderdaad! Het is niet bekend of dit op ons platform ook mogelijk is. Ik zal hier een vraag voor uitzetten en hierop terugkomen indien ik meer weet.

Michael

Reageer