beantwoord

Dode telefoonlijn (vaste lijn), geen storing maar wat wel?

• 23 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 239 keer bekeken

Hi,

Ik ben nieuw hier, maar al lang klant van Telfort. Ik weet niet sinds wanneer precies, maar in ieder geval sinds gisteren kan ik niet meer bellen of gebeld worden op mijn vaste lijn. Postcode 1223 geeft geen storingen, dus daar ligt het niet aan. Helaas heb ik een kleine belbundel op mijn mobiel, dus probeer ik informatie via deze weg in te winnen.

Bijkomend probleem is/was dat mijn wifi (of router - Drytek) niet meer werkt sinds eind vorige week. Ik heb het modem en de router diverse keren een herstart gegeven, misschien dat het 'm daarin zit?

Met een draadje lukt het overigens wel via het modem (Packet Front - DRG Ease Telephony) te internetten en tv te kijken. Voor ik ook een nieuwe router ga aanschaffen wil ik wel zeker weten of er niet iets met het modem aan de hand is want nu ook de telefonie uitgevallen is heb ik zo mijn twijfels over het modem.

@Telfort medewerker: is het zinnig ook een topic te beginnen in 'internet' of gaan we er zo uitkomen?

Graag niet al te technisch taalgebruik, mijn kennis strekt niet zo heel ver ;-)

Bij voorbaat dank voor het meedenken en antwoorden.

Marit
icon

Beste antwoord door Sneeuwleeuw 23 oktober 2017, 18:09

Dank je Jimny.

Inmiddels heb ik via een andere manier contact gehad met 2 helpdeskmedewerkers en besloten een nieuw abonnement af te sluiten met de levering van een nieuw modem/router. Tot dan is het even behelpen

Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Is die drytek door Telfort geleverd of heb je een ander modem van Telfort gekregen, zo ja sluit die eens aan
Nee, de Drytek heb ik sinds 2010. Glasvezel komt het huis in, daarop aangesloten is genoemde modem van Telfort (destijds Concepts). Daarin zit de aansluiting voor de telefoon maar geen van beide telefoonlijnen geeft een signaal.
Reputatie 8
Badge +17
Dat is dan duidelijk en helaas zul je even op Webcare Telfort moeten wachten totdat ze je topic oppakken zo je aan de beurt bent, wat je wel alvast kunt doen is in je profiel van dit forum je postcode en klantnummer vermelden
Dank je Jimny.

Inmiddels heb ik via een andere manier contact gehad met 2 helpdeskmedewerkers en besloten een nieuw abonnement af te sluiten met de levering van een nieuw modem/router. Tot dan is het even behelpen

Reputatie 8
Badge +17
Dank je Jimny.

Graag gedaan
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sneeuwleeuw, leuk dat je je vraag hier op het forum hebt gesteld. Wanneer verwacht je je nieuwe modem? Ik hoop dat je die snel krijgt en dat alles gewoon weer werkt zoals het hoort. Als je voor nu vragen hebt, stel die gerust hier. We helpen je hier graag.

@jimny; bedankt voor je hulp in dit topic 😃.

Reageer