Conditional Call Block P2812HNU-F1

• 20 januari 2012
  • 4 reacties
  • 2401 keer bekeken

Bij mijn oude Zyxel 2602HW kon ik tot 10 verschillende 'incoming call numbers' blokkeren i.v.m. stalking (Voice, Call Forward,Advanced Setup).

Bij de P2812HNU-F1 zou dat volgens de UserGuide (FW v3.1), hoofdstuk "Product Spec"; par. "Voice Spec" ook moeten kunnen. Er staat: "Call Forward": You can also forward incoming calls specified from one specified number to another" . Toch kan ik die functie nergens vinden (ook niet via telnet).
Zou het aan de Firmware versie kunnen liggen?
Ik heb V3.10(TUE.1). Heb al geprobeerd te upgraden naar P-2812HNU-F1_3.11(TUJ.0)C0 (van Zyxel site) maar dat slikte de modem niet.

4 reacties

Badge
Je probleem weet ik verder geen antwoord op maar telfort modems werken alleen met de eigen telfort firmware.
Als er nieuwe firmware is word deze automatisch (snachts) door telfort gepust.

mvg Rob
Ok, ik begrijp dat de huidige load met "TUE" in de naam een Telfort build is die alleen overeenkomstige loads accept. Ik wacht even af op er inderdaad automatisch geupgrade wordt.
De huidige load heeft een nare bug:
De 'wireless of/on' schakelaar werkt bij installatie niet naar behoren. Zelfs als de wireless led groen brandt is de zender uit. Pas na een power off/on kwam dit goed.

Bij Zyxel staat dit als een van de fixes in de volgende maintenance load. Mijn issue staat niet als 'feature enhancement' genoemd dus ik verwacht er verder niets van,.
Reputatie 8
Badge +16
Zou het aan de Firmware versie kunnen liggen?
Ik heb V3.10(TUE.1)

Voor alle duidelijkheid... dit lijkt me een oude firmware.
Normaal gesproken wordt er de eerste nacht een nieuwe firmware gepushed door Telfort.
Als dit niet automatisch gebeurt, kan er iets mis zijn met je configuratie.
Voor alle zekerheid zou je het modem een keer kunnen resetten voordat je naar bed gaat.
Is inmiddels gebeurt. Heb nu V3.10(TUE.3)b4_20120120 op de datum zoals aangegeven in de biref.
Ik was al begonnen voordat ik de brief kreeg.
De 'conditional call block feature' (anti stalking) is niet aanwezig, dus kennelijk bestaat die niet voor deze modem.

Reageer