CLIP werkt niet via Phone1

• 28 januari 2017
  • 6 reacties
  • 712 keer bekeken

Reputatie 1
Voor de verandering die Telfort bij vast bellen doorvoerde had ik nummerweergave op mijn telefoon. Nadien is de configuratie veranderd: Telfort loopt via phone1 en voipcheap via IP. Via IP heb ik nummerherkenning (CLIP), via phone 1 niet. Heb "nummerweergave" in mijn account aanstaan (heeft er waarschijnlijk niets mee te maken) en heb mijn Gigaset ingesteld op RFC2833, dus DTMF staat aan. Verder zie ik geen instellingen die invloed hebben op de phone 1 verbinding. Heeft iemand tips? Ze worden in dank aanvaard!!!

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Badge +1
Hoi Carolus,

Het nieuwe telefoon-platform ondersteunt nog steeds zowel DTMF als FSK. Dat zou niet het verschil moeten maken. Hoe heb je de boel verder aangesloten zitten? Heb je ons modem er nog tussen zitten of heb je alles op een eigen modem aangesloten?
Reputatie 1
Dank voor je reactie. Ik gebruik een Siemens ata. Die heeft twee ingangen: RJ11 en ethernet. Voor de Telfort verbinding is phone 1 van het Zyxel (Telfort) modem rechtstreeks verbonden met de RJ11 aansluiting van de ata met een zeer korte verbinding. Voor andere voip mogelijkheden is een ethernetpoort van het Zyxelmodem verbonden met een tweede modem waarvan een poort verbonden is met de ethernetaansluiting van de ata. Bij de ethernet verbinding heb ik wel CLIP, met de phoneverbinding niet. (Dat laatste modem zou er niet tussen hoeven zitten, maar ik kreeg anders de voip verbinding via ethernet niet werkend.) Trouwens goed te horen dat ook FSK zou moeten werken.
Badge +1
Hi Carolus,

Ik ben bang dat ik je zelf niet inhoudelijk kan helpen met je eigen apparatuur. Om na te gaan of er bij ons in het netwerk iets mis gaat ben ik benieuwd of je ook een telefoonnummer hebt ontvangen van ons?
Reputatie 1
Hoi Leon,
Ik heb bij Telfort een telefoonnummer. Dat zal zeker onder mijn naam in jullie administratie staan. Anders kan ik het per prive mail sturen. Hoe doe ik dat?
Badge +1
Hoi Carolus,

Ik zie dat hier nier meer gereageerd heb, excuus!

Je ben je toevallig al iets wijzer geworden? Zo niet stuur me dan alsjeblieft je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.
Badge +1
Hoi Carolus, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!