caller id zyxel 2812

• 11 maart 2013
  • 7 reacties
  • 1888 keer bekeken

Badge
Hallo,

Heb het genoemde modem. Verder heb ik 2 voip telefoonnummers (van callvoip) waarop ik bereikbaar ben, namelijk 1 zakelijke telefoon en 1 privé telefoon, resp. ingesteld als sip 1 en 2. Die gebruik ik dus als incoming. Echter, ik gebruik voipstunt voor uitbellen, die heb ik ingesteld als sip 3. Nu wil ik graag een caller id meegeven als ik zelf bel. Alleen, ik zou eigenlijk een ander caller id willen meegeven als we via de privé telefoon bellen dan via de zakelijke telefoon. Want ik heb gemerkt dat mensen toch wel vaak op 'redial' drukken en dan krijgen ze dus altijd mijn zakelijke telefoon aan de lijn (want die caller id heb ik nu ingesteld) ook al zijn ze met de prive lijn gebeld. Is er een truc/instelling om dat toch anders te doen? Dus verschillende caller ids voor bellen met prive en zakelijk? Uiteraard wel met het uitgangspunten beide via voipstunt uit te bellen. En liever ook niet nog een extra voipadapter ofzo, want daarmee is het ook zo te regelen lijkt me, maar dat liever niet dus.

Ben benieuwd!

Ronald

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Via de website van je voipprovider ka je inloggen op je voipaccount. Daar heb je over het algemeen ook de mogelijkheid om een telefoonnummer te verifieren.
Na deze verificatie kan je het door jouw opgegeven nummer instellen als caller id op de website van de voipprovider.
Badge
Dat heb ik reeds gedaan, werkt super, alleen probleem is dat de caller id nu dus zowel als je prive belt als zakelijk belt hetzelfde is bij degene die je belt. En als men dan op terugbellen drukt (als men bijv. niet thuis is), dan bellen ze automatisch de zakelijke lijn.

Via de website van je voipprovider ka je inloggen op je voipaccount. Daar heb je over het algemeen ook de mogelijkheid om een telefoonnummer te verifieren.
Na deze verificatie kan je het door jouw opgegeven nummer instellen als caller id op de website van de voipprovider.
Reputatie 8
Badge +16
Dat wordt dus een probleem, aangezien je maar 3 voipproviders kwijt kan.
De oplossing zou moeten zijn een 2e uitbelaccount bij voipstunt, hiermee kan je dan wel een andere ID gebruiken.
2 toestellen (1 zakelijk & 1 prive) op 1 voipaccount zal niet kunnen werken met 2 caller id's.
Badge
Nee, dat gaat niet toch? Want stel ik maak ook een account aan bij freevoipdeal of zoiets, dan kan ik die toch niet registreren als sip account in t modem? Dat zou dan immers de vierde zijn? Of maak ik een denkfout? Ik moet hem dan toch ook registreren?

Dat wordt dus een probleem, aangezien je maar 3 voipproviders kwijt kan.
De oplossing zou moeten zijn een 2e uitbelaccount bij voipstunt, hiermee kan je dan wel een andere ID gebruiken.
2 toestellen (1 zakelijk & 1 prive) op 1 voipaccount zal niet kunnen werken met 2 caller id's.
Reputatie 8
Badge +16
Dat is dus je probleem, het modem staat maar 3 voip accounts toe terwijl je er eigenlijk 4 nodig hebt
Badge
klopt...! Maar graag nog even je reactie hiervoor toelichten?
Reputatie 8
Badge +16
Uitbellen op 1 voipaccount (voipstunt) waarbij je 2 verschillende caller-id's wilt gebruiken kan niet.
Je kan bij voipstunt maar 1 caller-id actief hebben.
Als je dit wilt oplossen zal je een 2e voipaccount bij voipstunt moeten hebben waar je dus je 2e id mee kan sturen.
Dit is geen probleem, echter je modem ondersteunt maar maximaal 3 voipaccounts te weten:

1 zakelijk in via callvoip
1 prive in via callvoip
1 uit via voipstunt.

Totaal heb je dus al 3 accounts in gebruik en niet de mogelijkheid om een 4e account in het modem op te voeren.
Hier zit dus je beperking, je kan in theorie wel 100 accounts hebben om in en uit te bellen, echter je modem ondersteunt er maar 3.

Reageer