beantwoord

Bijna alles werkt, behalve geruisloos bellen

• 18 maart 2019
  • 6 reacties
  • 239 keer bekeken

Hallo Telfort,

Ik zal de situatie uitleggen:

In de meterkast heb ik een packetfront modem, dus geen Experia Box, sitecom of zyxel.

Tv, internet werkt fantastisch.

Vast bellen werkt niet meer, alleen geruis op de lijn.

Overzicht met persoonlijke gegevens van telfort ontbreekt (login codes, wachtwoorden)

Ik heb alles geprobeerd om de storing van vast bellen te verhelpen:
Ander telefoon draad en zo dicht mogelijk bij het packetfront modem geplaatst
Ander telefoon.
Packetfront modem gereset. (Het lampje van telefoon aansluiting 1 bleef uit en knippert dus niet).

Ik denk dus dat het probleem wordt veroorzaakt door het packetfront modem en of de provider telfort dus.

Ik kom niet verder dus. Kunnen jullie me helpen.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 maart 2019, 11:53

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Alleen jouw kant van de lijn ervaart dus de problemen. Dan weten we in ieder geval dat het aan onze kant zit. Je hebt meerdere kabels, toestellen enz. geprobeerd, maar zonder succes. Het lijkt dus ergens mis te gaan in het platform of het modem. Om dit op te lossen heb ik de technische dienst ingeschakeld om dit verder te onderzoeken. Zij zullen nog contact met je opnemen. Wil je de uitkomst delen?
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de terugkoppeling. Heel fijn dat het nu werkt. Heel veel plezier ervan en mocht je vragen hebben, laat het ons weten.
Afgelopen maandag heeft een monteur van Telfort het packetfront modem vervangen door een wel goed werkend exemplaar. Vast bellen probleem opgelost!
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Alleen jouw kant van de lijn ervaart dus de problemen. Dan weten we in ieder geval dat het aan onze kant zit. Je hebt meerdere kabels, toestellen enz. geprobeerd, maar zonder succes. Het lijkt dus ergens mis te gaan in het platform of het modem. Om dit op te lossen heb ik de technische dienst ingeschakeld om dit verder te onderzoeken. Zij zullen nog contact met je opnemen. Wil je de uitkomst delen?
Hoi Telfort,

Er is de afgelopen jaren altijd enige ruis op de telefoon geweest. De afgelopen 2 weken is het flink verergerd.
Zo erg dat ik nauwelijks enig gesprek kan volgen van hem/haar die me belt.

De tegenpartij heeft geen enkele ruis op de lijn dus kunnen me goed verstaan.

Ik heb verschillende telefoons gebruikt maar geen van allen hebben invloed op de ruis. Stroomloos maken van het basisstation maakt niets uit.
Een gewone telefoon zonder basisstation maakt ook niets uit.

Wanneer ik naar familie bel of wordt gebeld is er altijd sprake ruis. De tegenpartij niet.
Is dat modem van Telfort of een eigen modem?
Telfort geeft de sipp gegevens niet vrij voor een eigen modem
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @LukeS11, wat leuk dat je ons hier hebt gevonden. Ik lees dat alles goed werkt, behalve het vaste bellen. Je hebt al vele pogingen gedaan om het probleem op te lossen echter zonder succes. :(

Uiteraard wil ik graag met je op zoek naar de oplossing. Nu ben ik wel benieuwd of je het basisstation van het telefoontoestel al eens stroomloos hebt gemaakt? En is de ruis altijd hoorbaar? Zowel bij binnenkomende gesprekken als uitgaande? Maakt het nog uit of je belt of gebeld wordt door verschillende nummers? Ik hoor graag van je zodat ik de vervolgstappen kan bepalen.

Reageer