beantwoord

belproduct Vast Bellen en toch kosten per minuut ?

• 17 december 2017
  • 26 reacties
  • 581 keer bekeken

Het belproduct Vastbellen wordt al jaren afgenomen.
Op de factuur staat bij bellen naar vaste nummers een bedrag vermeldt veel hoger dan het starttarief (€0,09).
Op de website staat in de tarievenlijst (half 2017 ingegaan) dat het bellen naar vaste nummers binnenland naast het starttarief gratis is voor het belproduct Vastbellen.
Kun je mij uitleggen waarom het bedrag wat er betaald moet worden voor bellen naar vaste nummers binnenland (bijvoorbeeld in oktober 2017) hoger is dan het starttarief van €0,09 ?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 22 december 2017, 08:41

Wanneer je vaste telefonie hebt zonder Onbeperkt Bellen(dit noemen wij Bellen Standaard), dan worden jaarlijks de prijzen herzien. De belkosten worden automatisch aangepast naar het laatste tarief, op dit moment dit tarief. Kijk ik naar jouw abonnement en naar het abonnement van Galdor, dan hebben jullie Bellen Standaard vanuit je Alles in 1 pakket. Jullie maken namelijk geen gebruik van een Onbeperkt Bellen bundel. Er is wel één uitzondering op deze regel; wanneer je een losse bundel hebt genaamd Vast Bellen, dan betaal je een starttarief van €0,09 en verder geen minuuttarief. Hopelijk heb ik hiermee de lucht weten te klaren. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.

Het is duidelijk op te maken uit de factuur; €2,68 voor "Vast Bellen"
Als je die regel niet hebt op je factuur heb je dus niet het oude "Vast Bellen" product.

Aanpassing moderator: mijn uitleg toegevoegd aan de hand van een quote en dit als antwoord gemarkeerd
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo fout-12, je vraag is denk ik tweeledig. Het moment dat je een Vast Bellen abonnement hebt, dan heb je een telefoonlijn. Voor het gebruik voor deze lijn betaal je dan een starttarief en een tarief per minuut. De tarieven vind je hier. Ga ik kijken naar het tweede gedeelte van je vraag, dan wil je weten hoe de factuur wordt opgebouwd. Die uitleg vind je bij de laatste link. Als je nog vragen hebt hierover, dan hoor ik het graag van je.
Wordt hier niet het product "Bellen Onbeperkt Vast" bedoelt? Daar geld geen start tarief naar andere vaste nummers echter wel naar mobiele nummers. Het start tarief is zoals in de tarievenlijst te vinden is € 0,12
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Galdor, dat is een mogelijkheid, alleen staat deze niet aan. Fout-12 heeft zijn klantnummer toegevoegd. Hierdoor kon ik controleren welke bundels er actief zijn. :8
Duidelijk dus vermoedelijk in het verkeerde rijtje gekeken. In de tarieven lijst wordt Vast bellen Bellen standaard genoemd dat werkt heel verwarrend. Naam gevingen moeten zo consequent mogelijk worden toegepast.
Reputatie 7
Badge +7
Dat is ook het geval. Nu gebruiken wij de term Vast Bellen voor de vaste telefonie en heb je Onbeperkt Bellen voor de bundels. De oude bundels hebben wij dezelfde naam gehouden om zo juist geen verwarring te scheppen voor degene die dat pakket afnemen. Is er in de tarievenlijst hierboven onduidelijkheid voor je?
Behalve waar ik op wees dat je toch een vergissing kan maken door de naam Bellen standaard niet. Ps je tarieven link wijst naar een pagina uit 2012.
In de tarievenlijst vanaf juli 2017 staat bij vastbellen (onderaan bladzijde 1) het belproduct Vast Bellen met een starttarief €0,09 en per minuut gratis.
De door mij gestelde vraag is naar mijn mening niet beantwoord.
Zou je een screenshot of een link kunnen plaatsen waar je dit leest.
Want ik lees hier toch echt €0,12 starttarief https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/tarieven-vast-bellen-5.htm
Tarievenlijst juli 2017.

Bedankt Nelly,
Die heb ik ook.
Gevonden dit is dus voor een niet meer verkrijgbaar produkt.

Dan is mijn vraag is het daar genoemde vast bellen de voorganger van bellen standaard?

In Mijn telfort staat ook het product Vast Bellen dus dan zou voor ons ook de tarieven uit het eerste screenshot gelden. Dus om @Wieger - Telfort nogmaals te beantwoorden het is mij nu toch ook onduidelijker dan ik dacht. Afgaande op het feit dat bij ons ook het product Vast bellen staat kom ik ook tot de conclusie dat er teveel wordt gefactureerd.

Uitgaande van eerste screenshot zou hier maar €0,18 mogen staan 2 maal het start tarief.

Kortom toch iets meer opheldering graag.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi fout-12 en Galdor68, dit leg ik graag verder uit. Gaan we kijken naar de tarieven die van toepassing zijn, dan kijk je naar het moment dat het hoofdpakket(Alles in 1, Internet en Bellen, Internet en TV, enzovoorts) gewijzigd is. Vandaar dat ik in mijn eerste reactie verwijs naar deze tarieven voor fout-12 en voor Galdor68 geldt de tarieven tussen 1 juni 2014 en juni 2015. Met jullie verdere toelichting begrijp ik de onduidelijkheid erg goed. Om duidelijkheid te krijgen, heb ik deze vraag intern doorgezet. Ik ga mijn best doen om hier zo snel mogelijk duidelijkheid in te krijgen. Vinden jullie het goed als ik er op een later moment op terug kom?
Wieger, ik vind het prima dat je er op een later moment op terug komt.
Wat is een redelijke termijn gerekend vanaf vandaag dat je er op terugkomt?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi fout-12, hopelijk is dit een redelijke termijn. 😉 :8

Ook aan mijn kant speelde de nodige verwarring, daardoor heb ik jullie niet gelijk goed kunnen inlichten. Sorry hiervoor. Wanneer je vaste telefonie hebt zonder Onbeperkt Bellen(dit noemen wij Bellen Standaard), dan worden jaarlijks de prijzen herzien. De belkosten worden automatisch aangepast naar het laatste tarief, op dit moment dit tarief. Kijk ik naar jouw abonnement en naar het abonnement van Galdor, dan hebben jullie Bellen Standaard vanuit je Alles in 1 pakket. Jullie maken namelijk geen gebruik van een Onbeperkt Bellen bundel. Er is wel één uitzondering op deze regel; wanneer je een losse bundel hebt genaamd Vast Bellen, dan betaal je een starttarief van €0,09 en verder geen minuuttarief. Hopelijk heb ik hiermee de lucht weten te klaren. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.
Dan klopt in Mijn Telfort dus de aanduiding Vast Bellen niet daar hoort dus Bellen Standaard te staan. Dat werkt die verwarring dus behoorlijk in de hand. Er is uiteraard het verschil tussen een vaste telefoon lijn en een mobiele aansluiting. Ik zag al bijna dollar tekens van het te veel in rekening gebrachte belkosten. De uitleg klinkt aannemelijk.
Reputatie 7
Badge +7
Heel goed punt! Dat ga ik delen met mijn collega's. Weet niet of het gemakkelijk aan te passen zal zijn, neem hem wel mee voor je. Super dat je dit soort feedback aan blijft geven! 🙂
Inderdaad het termijn was heel redelijk. Ik dacht in dagen en niet in uren.
Hopelijk is het uploaden van mijn bijlage gelukt.
Daar blijkt toch echt uit dat mijn abonnement o.a. het product 'Vast Bellen' bevat.
Kijk de brief van 23-01-2012 er maar op na, met als onderwerp: bevestiging bestelling Telfort vast bellen.
De brief is niet bijgevoegd.
Ik ben niet overtuigd dat je uitleg voor mij van toepassing is.
Ik denk eerder dat het de 'één uitzondering op deze regel' betreft, die jij vermeldt.
Mijn oorspronkelijk vraag blijft dus staan.
Datzelfde staat bij mij ook, dus ik hoop voor ons dat je gelijk krijgt echter vrees ik dat de daar gebruikte term Vast Bellen niet gelijk is aan het product Vast Bellen. Als dit namelijk wel zo zou zijn vermoed ik dat er dan vrijveel gedupeerden zullen zijn.

In mijn geval heb ik het oorspronkelijke schrijven op gezocht en daar wordt alleen over alles in 1 gesproken dus dan zou in mijn geval de uitleg van Wieger kloppen en is er sprake van foutief term gebruik.

Zoals jij het beschrijft ben ik ook van mening dat je wel dat betreffende product afzonderlijk lijkt te hebben bestelt

*Aanvulling hier nog een screenshot waar toch ook echt het product Vast Bellen wordt genoemd dus hoe aannemelijk de uitleg ook klinkt het blijft vreemd.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi fout-12 en galdor, Vast Bellen zoals ik het bedoel is een toevoeging op het abonnement. Dit zie je dan ook in het overzicht bij je zenderpakketten staan. Jullie hebben allebei deze bundel niet en maken gebruik van het reguliere tarief. De onduidelijkheid die jullie hier omschrijven zet ik intern door.
Ik ging daar al een beetje vanuit vermoedelijk niet het antwoord wat fout-12 wou zien.
Vast slaat in dit geval dus op een vaste lijn en niet het product.
Reputatie 7
Badge +7
Dat klopt inderdaad, Galdor. Vast bellen is bellen via je vaste telefoon, dat betekent niet dat je de extra bundel Vast Bellen voor €2,68 in de maand erbij hebt.
Reputatie 8
Badge +10
Er is dus ook een "oud" product dat (toevallig) "Vast Bellen" heet, maar nu niet meer is aan te vragen.

om het duidelijk te maken 😛
Er is dus ook een "oud" product dat (toevallig) "Vast Bellen" heet, maar nu niet meer is aan te vragen.

om het duidelijk te maken :P

Laat ik nu ook een oud niet meer aan te vragen alles in één abonnement hebben.😉
Reputatie 8
Badge +10
Wanneer je vaste telefonie hebt zonder Onbeperkt Bellen(dit noemen wij Bellen Standaard), dan worden jaarlijks de prijzen herzien. De belkosten worden automatisch aangepast naar het laatste tarief, op dit moment dit tarief. Kijk ik naar jouw abonnement en naar het abonnement van Galdor, dan hebben jullie Bellen Standaard vanuit je Alles in 1 pakket. Jullie maken namelijk geen gebruik van een Onbeperkt Bellen bundel. Er is wel één uitzondering op deze regel; wanneer je een losse bundel hebt genaamd Vast Bellen, dan betaal je een starttarief van €0,09 en verder geen minuuttarief. Hopelijk heb ik hiermee de lucht weten te klaren. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.

Het is duidelijk op te maken uit de factuur; €2,68 voor "Vast Bellen"
Als je die regel niet hebt op je factuur heb je dus niet het oude "Vast Bellen" product.

Aanpassing moderator: mijn uitleg toegevoegd aan de hand van een quote en dit als antwoord gemarkeerd
Duidelijker dan dit kan het inderdaad niet. Dank je Kees-Jan.

Reageer