beantwoord

"BelOnbeperkt Altijd" als bij KPN ook bij Telfort beschikbaar?

• 13 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 350 keer bekeken

De KPN optie om onbeperkt via vast te bellen naar Nederland en 80 buitenlanden zou voor ons, i.v.m. familie op Curaçao, een interessante optie zijn.
Is deze optie ook als (nu nog) Telfort klant beschikbaar?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 oktober 2019, 09:07

De buitenland optie is inderdaad alleen voor vaste nummers daar, ik wist niet dat het je vooral om mobiele nummers ging. Daarvoor hebben wij dan geen geschikte optie.

Het abonnement wat je nu hebt zal je houden met de huidige voorwaarden. Het blijft werken zoals je gewend bent en je blijft ook updates krijgen voor onze apps en apparatuur. BelOnbeperkt Altijd zal niet beschikbaar worden bij dit abonnement, je kunt naar een KPN pakket overstappen en daar kan je de optie aan toevoegen.

Edit: informatie toegevoegd

Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @janoniem , in MijnTelfort, rubriek abonnement, subrubriek extra's kun je diverse telefoonopties aan of uit zetten.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @janoniem, de optie "BelOnbeperkt Altijd" zoals KPN deze heeft hebben wij niet. Wel hebben wij 3 gescheiden opties:
Die laatste zou voor jouw situatie het beste zijn, Curaçao valt daar binnen. Deze kan je inderdaad, zoals JanD al noemt, in de Mijn Telfort aanzetten.
Lukt het daarmee?

Bedankt voor de snelle reactie.

Helaas is de optie “Bellen Onbeperkt Buitenland” zoals Telfort die aanbiedt, voor ons niet de oplossing. Het betreft familie op Curaçao met mobiele nummers en bij Telfort geldt deze constructie alleen voor vaste nummers. Althans, dat is zoals ik het lees.

Bij KPN vallen zowel vaste - als mobiele nummers binnen de optie.

Nog even wachten dus misschien tot we helemaal over zijn naar KPN?

Reputatie 8

Bij KPN vallen zowel vaste - als mobiele nummers binnen de optie.

Daar betaal je dan ook voor. € 16,50 per maand ofwel € 198,- op jaarbasis.

Dat is nogal wat. Heb even gekeken via alternative “Betamax” belcircuits, maar typisch “Curaçao” bestemmigen worden niet vernoemd. Wel Aruba en Bonaire, maar zijn relatief kostbaar.

Afhankelijk van je belgedrag is een onbeperkt telefonie abonnement bij KPN nog niet zo slecht.

Reputatie 8
Badge +11

De buitenland optie is inderdaad alleen voor vaste nummers daar, ik wist niet dat het je vooral om mobiele nummers ging. Daarvoor hebben wij dan geen geschikte optie.

Het abonnement wat je nu hebt zal je houden met de huidige voorwaarden. Het blijft werken zoals je gewend bent en je blijft ook updates krijgen voor onze apps en apparatuur. BelOnbeperkt Altijd zal niet beschikbaar worden bij dit abonnement, je kunt naar een KPN pakket overstappen en daar kan je de optie aan toevoegen.

Edit: informatie toegevoegd

@Babylonia 

Voorlopig blijven we dan maar gebruik maken van een 0900 toegangsnummer om redelijk voordelig te bellen met een mobiel nummer op Curaçao (13 tot 15 cent per minuut).

Reputatie 8

Via “Betamax” belcircuits kom ik ook ongeveer op die kosten uit.

Zoals eerder aangehaald, Curaçao wordt niet vernoemd, maar bijv. voor Aruba geldt 13 cent p/minuut incl. BTW. Ik verwacht niet dat het voor Curaçao dan zo afwijkend zal zijn?

https://www.browsercalls.com/calling_rates/

Zonder een 0900 toegangsnummer.

Reputatie 8

Aanvullend met het opzoeken van de laagste belkosten. Het kan nog goedkoper !!

Curaçao staat dan wel niet apart in het lijstje van de eerder genoemde “Betamax” VOIP provider.
De "Nederlandse Antillen” staat er wel bij.
(Met alle aparte staatkundige statussen tegenwoordig van de eilanden, moeilijker in te delen).

Als je dat opzoekt in de lijst,
kom je aan net nog geen [color=blue]10 cent p/minuut incl. BTW[/color] voor mobiele telefonie.
(Voor vaste nummers de helft van die kosten).

https://www.browsercalls.com/calling_rates/

Je kunt het specifiek nog op toegangsnummer controleren (onder "Nederlandse Antillen”):
https://www.browsercalls.com/rates/mobile_top_up

Reageer