beantwoord

Bellen werkt het niet

• 21 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 216 keer bekeken

Als ik mijn telefoon gebruik om iemand op te bellen, hoor ik meteen geluid van in gesprek. Voor alle nummers hoor ik dit geluid. En het voice signaal van de modem blijft uit, geen signaal. Zo kunt u mij bereiken met mijn mobiel nr.:****

Admin: nummer verwijderd i.v.m. privacy en reactie verplaatst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 oktober 2019, 16:17

Ik zie dat er een nieuw modem is gestuurd. Echter was er ook een storing, welke alweer is opgelost. Dat klopt toch? 

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8

Ik denk dat er een storing is bij KPN/Telfort.
Zie ook mijn relaas na diverse malen reset van de modem/router, naar fabrieksinstellingen < HIER >

Overigens lijkt er alleen een probleem te zijn [color=blue]met het opnieuw inladen van de telefoongegevens in de modem/router  --na een reset--.[/color]  Als alle eerdere gegevens zijn gewist, en de VOIP / SIP account gegevens opnieuw opgevraagd en ingeladen moeten worden.

Heb hier diverse router modellen liggen. Als alle gegevens er nog inzitten (het modem is gewoon uit, en je schakelt die weer in) zonder een reset.
Wordt het VOIP / SIP account (tel.nummer) gewoon aangemeld, en is dan wel actief.

Met --in mijn situatie-- de VOIP / SIP gegevens al langere tijd bekend, vanuit een trucje om die te achterhalen en in eigen apparatuur in te geven (uitleg vanaf < HIER >),
werkt telefonie verder ook met al mijn eigen VOIP apparatuur, en software vanaf PC.

Het is dus alleen het opnieuw pushen van de VOIP / SIP gegevens naar de modem toe wat verkeerd gaat bij een reset (ervaring met de Experia Box V8). Niet het daadwerkelijke telefoneren en actieve bel-account, waar iets verkeerd gaat als gegevens in apparatuur is vastgelegd en bekend is.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @silvestransforum, welkom hier.

Ik lees problemen met de vaste lijn. Ik ben dan op onderzoek gegaan. Ik zie dat het nummer niet meer geregistreerd staat op het telefoonplatform van ons. Ik heb hiervoor de Technische Dienst aangestuurd om dit verder uit te zoeken en uiteraard op te lossen. Hiervoor zullen ze contact met je opnemen. Wanneer ik iets hoor zal ik dat ook met je delen. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie dat er een nieuw modem is gestuurd. Echter was er ook een storing, welke alweer is opgelost. Dat klopt toch? 

Reageer