beantwoord

Bellen via 0900 nummer naar buitenland werkt niet meer?

• 9 februari 2013
  • 3 reacties
  • 2213 keer bekeken

Badge +1
Hallo,

tot voor kort belde ik vaak naar het buitenland via bijvoorbeeld Belrammer of Telediscount.

Sinds enkele dagen werkt dit echter niet meer.

Ik kan het 0900-nummer nog wel bellen en hoor dan het bericht "toets en het nummer in en sluit af met een hekje".

Ik ga dan het nummer intoetsen dat ik wil bellen (landnummer en dan de rest van het telefoonnummer uiteraard zonder voorloopnul) en na het intoetsen van een deel van het nummer of het volledige nummer en het hekje komt er de mededeling: dit nummer kan u niet bereiken via deze dienst, probeer het nog een keer of u heeft een ongeldig nummer of geen nummer ingetoetst.

Als ik echter via bijvoorbeeld de site van Belrammer zoek met welk toegangsnummer ik het nummer moet bellen dat ik wil bellen, gebruik ik het goede toegangsnummer.

Dit probleem speelt met alle (?, heb er veel geprobeerd en krijg bij elke die ik tot nu toe geprobeerd de genoemde foutmelding) andere aanbieders om naar het buitenland te bellen.

Herkent iemand dit probleem en zo ja, hoe is dit op te lossen? 

Ligt dit aan de Telfort kan of aan de kant van bijvoorbeeld Belrammer?
icon

Beste antwoord door bussie 17 februari 2013, 14:06

Na wat puzzelen / rondkijken op internet heb ik de oplossing gevonden.

Mochten dus meer mensen met een Fritz-Box hier tegen aanlopen, dan dien je bij: telephony / own telephone number /  bij telephone numbers je nummer gaan aanpassen / DTMF Transmission aanpassen in: In-band (staat standaard namelijk op automatically).

Groet,

bussie
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke type modem heb je?
En welke firmware heb je op dat modem staan.

En heb je hier al gekeken: http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/problemen-ivr-keuzes-vast-bellen-platform/ ?
Badge +1
Welke type modem heb je?
En welke firmware heb je op dat modem staan.

En heb je hier al gekeken: http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/problemen-ivr-keuzes-vast-bellen-platform/ ?

Hoi, ik gebruik een Fritzbox 7340 met de recenste beta-firmware (05.23-22868 BETA)

Tot voor kort (dus hooguit een week geleden) werkte het altijd en bellen naar andere nummers (dus normale vaste en mobiele nummers) werkt nog wel.

Zou jij eens anders het volgende willen proberen? Dit kost je wel een paar cent....

Bellen met het nummer 09001231120 (is een nummer van Belrammer voor bellen naar een vast nummer in Venezuela) en vervolgens het nummer 00582122769300 (is nummer van Nederlandse Ambassade in Caracas). Als het goed is krijg je na het intoetsen van een paar nummers al de mededeling  die ik in mijn bericht beschreven heb.
Badge +1
Na wat puzzelen / rondkijken op internet heb ik de oplossing gevonden.

Mochten dus meer mensen met een Fritz-Box hier tegen aanlopen, dan dien je bij: telephony / own telephone number /  bij telephone numbers je nummer gaan aanpassen / DTMF Transmission aanpassen in: In-band (staat standaard namelijk op automatically).

Groet,

bussie

Reageer